Concurs de promovare in functia publica de conducere de sef serviciu Contabilitate
25.09.2025
ANUNT
DIRECȚIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEȚULUI CLUJ ANUNȚĂ
ORGANIZAREA CONCURSULUI DE PROMOVARE PE FUNCȚIA PUBLICA DE CONDUCERE DE ȘEF SERVICIU, GRADUL II, (ID 349014), LA SERVICIUL BUGET, FINANȚE, CONTABILITATE ;I ACHIZIȚII PUBLICE
în conformitate prevederile art. 470 și a art. 175, alin. (2) din Anexa 10 la O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările și completările ulterioare, art. VII, alin. (3), lit. a) OUG Nr. 156/2024 privind unele măsuri fiscal-bugetare în domeniul cheltuielilor publice pentru fundamentarea bugetului general consolidat pe anul 2025, pentru modificarea şi completarea unor acte normative, precum şi pentru prorogarea unor termene.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână;
Perioada de înscriere : 25.09.2025-14.10.2025
Verificarea eligibilității candidaților : 14.10.2025-20.10.2025
Proba scrisă a concursului de promovare se va desfășura în data de 27.10.2025, ora 12:00, la sediul instituției din Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, etajul I.
Interviu : 03.11.2025
Condiţiile de participare :
Pentru a participa la concursul de promovare într-o funcţie publică de conducere vacantă, funcţionarii publici trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a) să fie numiţi într-o funcţie publică din clasa I;
b) să îndeplinească condiţiile minime de vechime în specialitate, respectiv 5 ani în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, pentru ocuparea funcţiilor publice de conducere de şef serviciu;
c) să îndeplinească condiţiile specifice de studii și vechime pentru ocuparea funcţiei publice prevăzute în fişa postului,
d) să fie absolvenţi cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
e) să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile prezentului cod.
Competențe specifice:
- competențe digitale – utilizarea suitei MsOffice – nivel utilizator mediu – dovedite prin documente care atestă dobândirea acestor competențe.
NOTĂ:
1.Competenţele generale se consideră a fi îndeplinite de către funcţionarii publici care la data depunerii dosarului de concurs se află în una dintre următoarele situaţii:
a) ocupă o funcţie publică de conducere de acelaşi nivel sau o funcţie publică de conducere de nivel superior celei pentru care candidează;
b) au ocupat pentru o perioadă de minimum 3 ani o funcţie publică de conducere de acelaşi nivel şi/sau o funcţie publică de conducere de nivel superior celei pentru care candidează.
2.Funcţionarii publici care nu se află în aceste situaţii dovedesc îndeplinirea competenţelor generale prin promovarea unei probe de testare avansată organizată de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici.
Inscrierea la concursul de promovare:
Dosarele de concurs se vor depune la Direcția de Sănătate Publică a Județului Cluj – Compartimentul RUNOS – Cluj-Napoca, str. Constanța nr. 5, etajul I, Camera 108, sau prin e-mail la adresa : runos@dspcluj.ro în perioada : 25.09.2025-14.10.2025, inclusiv.
Dosarele de concurs vor conține următoarele documente:
a) formularul de înscriere;
b) curriculum vitae, modelul comun european;
c) copia cărţii de identitate și al altor certificate/documente care atestă schimbarea numelui;
d) copii ale diplomelor de studii, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări și dobândirea competențelor digitale;
e) copie a diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, după caz, în situaţia în care diploma de absolvire sau de licenţă a candidatului nu este echivalentă cu diploma de studii universitare de master în specialitate, conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare;
f) copia carnetului de muncă şi a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului/funcţiei sau pentru exercitarea profesiei. Adeverinţele care au un alt format decât cel modelul orientativ pus la dispoziția candidaților, trebuie să cuprindă elemente similare acestuia din care să rezulte cel puţin următoarele informaţii: funcţia/funcţiile ocupată/ocupate, nivelul studiilor solicitate pentru ocuparea acesteia/acestora, temeiul legal al desfăşurării activităţii, vechimea în muncă acumulată, precum şi vechimea în specialitatea studiilor.
g) cazierul administrativ.
Coordonate de contact pentru primirea dosarelor de concurs:
- Baga Eva-Hainalka – consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail: runos@dspcluj.ro
- Ciurtin Raluca – consilier superior – telefon: 0264532325, e-mail: runos@dspcluj.ro
Bibliografia și tematica :
1. Legea nr. 500/2002 din 11 iulie 2002 privind finanţele publice, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: Integral
2. Legea contabilității nr. 82 din 24 decembrie 1991 (**republicată**), cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
3. Ordin MF Nr. 1792/2002 din 24 decembrie 2002 pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
4. OUG Nr. 119/1999 din 31 august 1999 *** Republicată privind controlul intern/managerial şi controlul financiar preventiv, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
5. Ordin MF Nr. 923/2014 din 11 iulie 2014 *** Republicat pentru aprobarea Normelor metodologice generale referitoare la exercitarea controlului financiar preventiv şi a Codului specific de norme profesionale pentru persoanele care desfăşoară activitatea de control financiar preventiv propriu, cu modificările și completările ulterioare
Tematica: - integral
6. Legea Nr. 69/2010 din 16 aprilie 2010, *** Republicată, legea responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010, cu modificările și completările ulterioare.
Tematica: - integral
Atribuţiile postului:
· Supervizarea întregii activități contabile și financiare a companiei
· Asigurarea întocmirii corecte și la timp a documentelor contabile (bilanțuri, balanțe, declarații fiscale etc.)
· Verificarea și aprobarea înregistrărilor contabile realizate de echipă
· Monitorizarea fluxurilor financiare și propunerea de măsuri pentru optimizarea acestora
· Asigurarea respectării legislației fiscale și contabile în vigoare
· Coordonarea relației cu autoritățile fiscale, auditorii externi și alți parteneri financiari
· Elaborarea și implementarea procedurilor interne de lucru în cadrul serviciului contabil
· Participarea activă la procesul de bugetare și raportare financiară
· Formarea și evaluarea profesională a echipei din subordine