Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj
Acasă AVIZUL DE LIBERĂ PRACTICĂ 
NOU !!!!  O R D I N  ms NR. 540/17.02.2025  privind modificarea și completarea Ordinului ministrului sănătății nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelorde liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical
ATENTIE!!!
             Începând cu data de 19.06.2024, în conformitate cu prevederile art. VII și XIII  din OUG Nr. 66/13 iunie 2024, autorizația de liberă practică pentru exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist în sistemul sanitar se eliberează de Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România.
           Autorizaţiile de liberă practică pentru exercitarea profesiunilor de biochimist, biolog şi chimist în sistemul sanitar, prevăzute la art. VII pct. 2, emise în baza Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical, cu modificările şi completările ulterioare, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor fi reînnoite de Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România, la data solicitării avizului anual.
           Solicitările pentru emiterea autorizaţiilor de liberă practică depuse la nivelul direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, aflate în curs de rezolvare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, vor fi emise de Ministerul Sănătăţii, conform Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023, cu modificările şi completările ulterioare, şi reînnoite de Ordinul Biochimiştilor, Biologilor şi Chimiştilor în sistemul sanitar din România, la data solicitării avizului anual.



 În vederea obţinerii avizului de liberă practică vă rugăm să consultaţi rubricile specifice prezentate mai jos. 

Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1992 din 14 iunie 2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înființarea, autorizarea, dotarea, funcționarea și înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum și pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică pentru personalul care desfășoară servicii publice conexe actului medical
Ordinul Ministerului Sănătății nr. 1522/2024 din 21 martie 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice privind înfiinţarea, autorizarea, dotarea, funcţionarea şi înregistrarea cabinetelor de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical, precum şi pentru stabilirea documentelor necesare pentru eliberarea autorizaţiilor de liberă practică pentru personalul care desfăşoară servicii publice conexe actului medical
Ordin Ministertului Sanatatii  Nr. 3519/2024 din 13 iunie 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ  Nr. 66/2024 din 13 iunie 2024 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative în domeniul sănătăţii
ORDIN  Nr. 4276/2024 din 21 august 2024 privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.992/2023 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 83/2000 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical

DEPUNERE DOCUMENTATIE PENTRU REINNOIRE/ELIBERARE/AVIZARE AUTORIZATII DE LIBERA PRACTICA A ACTIVITATILOR CONEXE ACTULUI MEDICAL

Documentaţia necesară poate fi depusă la sediul Direcţiei de Sănătate Publică a Judeţului Cluj, din Cluj-Napoca, Strada Constanta nr. 5, parter, Camera 5, telefon 0264-431128, in urmatorul program

Marti - Miercuri:  10:00 - 12:00

ATENȚIE !!!

În conformitate cu prevederile Ordinului MS nr. 540/2025 începând cu data de 17.02.2025, eliberarea/avizarea anuala a autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical se realizează de direcțiile de sănătate publică județene  



Mai jos, gasiti precizari privind procedurile de eliberare/avizare anuala a autorizatiilor de libera practica a activitatilor conexe actului medical, cererile le puteti descarca accesand link-ul (scris colorat cu albastru si subliniat in tabele) 

PRECIZĂRI PRIVIND ELIBERAREA AUTORIZAȚIILOR NOI DE LIBERĂ PRACTICĂ A ACTIVITĂȚILOR CONEXE ACTULUI MEDICAL

Activități conexe pentru care trebuie reînnoită autorizația de liberă practică

Documente necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical

Procedura de reliberare a autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical

Alte precizări

-optică–optometrie;

-protezare–ortezare;

- audiologie;

- protezare auditivă, - - terapie vocală,

- fizică medicală;

- sociologie;

 

Documentele necesare pentru eliberarea autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical se regăsesc în formularele de cerere pentru fiecare activitate/grup de activități de mai jos:

1)cerere pentru optician-optometrist

2)cerere pentru  tehnician protezare şi ortezare

3)cerere pentru audiolog

4)cerere pentru tehnician protezare auditivă/tehnician acustician–audioprotezist

5)cerere pentru terapie vocală

6)cerere pentru fizician medical şi sociolog medical

Copiile de pe actele prevăzute a fi anexate cererii, se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

NOTA:

Pentru profesiile de optician-optometrist, protezare-ortezare, tehnician protezare auditivă, tehnician acustician-audioprotezist sau inginerie medicală, documentele care atestă competențele profesionale sunt specifricate in formularul de cerere.

1. Cererea de eliberare însoţită de documentaţia necesară pentru emiterea autorizaţiei de liberă practică se depune la direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti în a cărei arie de competenţă se desfăşoară sau urmează să se desfăşoare serviciile publice conexe actului medical.
2. Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea cererii, analizează documentaţia ataşată acesteia şi emite un referat de evaluare. Referatul de evaluare şi cererea de reînnoire a autorizaţiei de liberă practică, însoţită de documentaţia ataşată acesteia de către solicitant, se transmit electronic Ministerului Sănătăţii.
3. În termen de 25 de zile lucrătoare de la înregistrarea la nivelul Ministerului Sănătăţii a documentaţiei prevăzute la pct.3, structura de specialitate din cadrul acestuia emite autorizaţia de liberă practică pe care o va transmite, prin poştă, direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti.
4. Autorizaţia de liberă practică se eliberează solicitantului de către direcţia de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti, pe bază de semnătură
5. Ulterior, autorizaţia de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical,
se avizează anual de către direcţia de sănătate publică judeţeană la nivelul căreia a fost depusă solicitarea de emitere a autorizaţiei de liberă practică.

1.În cazul în care din referatul de evaluare rezultă că solicitantul nu îndeplineşte condiţiile de eliberare a autorizaţiei de liberă practică, în cele 25 de zile lucrătoare cât dosarul se află în instrumentare,  direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va comunica solicitantului, rezoluția consemnată în scris..

2.În situaţia în care persoana care solicită avizul de liberă practică îşi desfăşoară activitatea în aria de competenţă a mai multor direcţii de sănătate publică, solicitarea de emitere a autorizaţiei de liberă practică se poate depune la nivelul oricărei direcţii de sănătate publică sau a municipiului Bucureşti în a cărei arie de competenţă desfăşoară sau urmează să desfăşoare servicii publice conexe actului medical.

Autorizaţia de liberă practică este valabilă pe întreg teritoriul ţării.

 

PRECIZĂRI PRIVIND AVIZAREA ANUALĂ AUTORIZAȚIILOR NOI DE LIBERĂ PRACTICĂ A ACTIVITĂȚILOR CONEXE ACTULUI MEDICAL

Activități conexe pentru care trebuie reînnoită autorizația de liberă practică

Documente necesare pentru avizarea anuală autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical

Procedura de avizare anuala a autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical

Alte precizări

-optică–optometrie;

-protezare–ortezare;

- audiologie;

- protezare auditivă, - terapie vocală,

- fizică medicală;

- sociolog;

Documentele necesare pentru avizarea anuală autorizațiilor de liberă practică a activităților conexe actului medical se regăsesc în formularele de cerere pentru fiecare activitate/grup de activități de mai jos:

a) cerere pentru avizarea autorizaţiei de liberă practică;

b) autorizaţia de liberă practică, în original;

c) fişa de aptitudine emisă de medicul de medicina muncii, în original, pentru confirmarea aptitudinii în exercitarea profesiei;

d) copia actului de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, după caz, a titularului autorizaţiei de liberă practică.

Copiile de pe actele prevăzute a fi anexate cererii, se prezintă însoţite de documentele originale şi se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către persoana din cadrul direcţiei de sănătate publică judeţene responsabilă cu evaluarea documentaţiei.

1. Cererea de avizare și documentaţia pentru avizarea anuală se depune la sediul direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti cu minimum 30 de zile înainte de expirarea valabilităţii autorizaţiei de liberă practică.

2. Termenul de soluţionare a cererii este de maximum 30 de zile de la data înregistrării acesteia.

3. Viza anuală/Avizul anual se acordă sub formă de ştampilă aplicată pe versoul autorizaţiei de liberă practică, în care se vor include: numărul de înregistrare a cererii, data avizării, valabilitate, semnătura directorului executiv.

4. Valabilitatea avizului anual este de 12 luni de la data acordării.

 

 

3.În cazul în care din referatul de evaluare rezultă că solicitantul nu îndeplineşte condiţiile de eliberare a autorizaţiei de liberă practică, în cele 25 de zile lucrătoare cât dosarul se află în instrumentare,  direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti va comunica solicitantului, rezoluția consemnată în scris.

3.În situaţia în care persoana care solicită avizul de liberă practică îşi desfăşoară activitatea în aria de competenţă a mai multor direcţii de sănătate publică, solicitarea de emitere a autorizaţiei de liberă practică se poate depune la nivelul oricărei direcţii de sănătate publică sau a municipiului Bucureşti în a cărei arie de competenţă desfăşoară sau urmează să desfăşoare servicii publice conexe actului medical.

Autorizaţia de liberă practică și avizul anual sunt valabile pe întreg teritoriul ţării.

INFORMARE

Emiterea autorizaţiei de liberă practică pentru serviciile publice conexe actului medical se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi ale Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.






Urmare a constituirii Colegiilor teritoriale ale Colegiului Fizioterapeuților din România, fizioterapeuții, balneofiziokinetoterapeuții, fiziokinetoterapeuții și prof. CFM se pot adresa Colegiilor teritoriale în raza cărora își desfășoară/își vor desfășura activitatea profesională, pentru obținerea Autorizației de Liberă Practică.


SUS

acasă© 2010 Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj