DIRECŢIA
DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI
CLUJ Cluj-Napoca,
400158, Str. Constanţa nr. 5, etaj I; Telefon: 0264-433-645;
Fax: 0264-530-388 Web: www.dspcluj.ro; E-mail:
dspj.cluj@dspcluj.ro; dspj.cluj@wawenet.ro
ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ Nr. 229 din 30 decembrie 2008 privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei publice EMITENT: GUVERNUL ROMĀNIEI PUBLICATĂ ĪN: MONITORUL OFICIAL NR. 3 din 5 ianuarie 2009
Avānd īn vedere necesitatea luării unor măsuri de diminuare a
cheltuielilor din administraţia publică, motivate de actuala criză
economico-financiară, luānd īn considerare oportunitatea restructurării cheltuielilor publice īn vederea minimizării costurilor,
īntrucāt, īn lipsa unor reglementări imediate, există riscul creşterii
cheltuielilor bugetare, cu implicaţii asupra deficitului bugetar,
ţinānd cont că aceste elemente vizează interesul public şi constituie
situaţii extraordinare şi de urgenţă, a căror reglementare nu poate fi
amānată, īn temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituţia Romāniei, republicată,
Guvernul Romāniei adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. I
Articolul 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind
unele măsuri pentru īntărirea capacităţii administrative a Romāniei
pentru integrarea īn Uniunea Europeană, publicată īn Monitorul Oficial
al Romāniei, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobată cu
modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008, se abrogă. ART. II
Alineatele (2) şi (3) ale articolului 112 din Legea nr. 188/1999
privind Statutul funcţionarilor publici, republicată īn Monitorul
Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările
şi completările ulterioare, se abrogă. ART. III
(1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi
instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor
fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999
privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările
şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor
publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii
publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii
administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de
maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi
prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru
asigurarea transparenţei īn exercitarea demnităţilor publice, a
funcţiilor publice şi īn mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea
corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv: a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie; b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie; c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie; d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.
(2) Autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică
centrală şi locală au obligaţia de a face modificările corespunzătoare
īn structura organizatorică şi īn statele de funcţii, de a stabili
numărul maxim de funcţii publice de conducere şi de execuţie, cu avizul
Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, īn termen de 45 de zile de
la data intrării īn vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
PRIM-MINISTRU
EMIL BOC
Contrasemnează:
Ministrul finanţelor publice,
Gheorghe Pogea
Ministrul administraţiei şi internelor,
Gabriel Oprea