DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI CLUJ
Cluj-Napoca, 400158, Str. Constanţa nr. 5, etaj I; Telefon: 0264-433-645; Fax: 0264-530-388
Web: www.dspcluj.ro; E-mail: dspj.cluj@dspcluj.ro; dspj.cluj@wawenet.ro


 

 

 

Pagina principală

Legislaţie


ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ   Nr. 229 din 30 decembrie 2008
privind măsuri pentru reducerea unor cheltuieli la nivelul administraţiei publice
EMITENT:            GUVERNUL ROMĀNIEI
PUBLICATĂ ĪN:   MONITORUL OFICIAL  NR. 3 din  5 ianuarie 2009

    Avānd īn vedere necesitatea luării unor măsuri de diminuare a cheltuielilor din administraţia publică, motivate de actuala criză economico-financiară,
    luānd īn considerare oportunitatea restructurării cheltuielilor publice īn vederea minimizării costurilor,
    īntrucāt, īn lipsa unor reglementări imediate, există riscul creşterii cheltuielilor bugetare, cu implicaţii asupra deficitului bugetar,
    ţinānd cont că aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţă, a căror reglementare nu poate fi amānată,
    īn temeiul prevederilor art. 115 alin. (4) din Constituţia Romāniei, republicată,

    Guvernul Romāniei adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I
    Articolul 7 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2006 privind unele măsuri pentru īntărirea capacităţii administrative a Romāniei pentru integrarea īn Uniunea Europeană, publicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 90 din 31 ianuarie 2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2008, se abrogă.
    ART. II
    Alineatele (2) şi (3) ale articolului 112 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată īn Monitorul Oficial al Romāniei, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă.
    ART. III
    (1) La aprobarea structurii organizatorice a autorităţilor şi instituţiilor publice din administraţia publică centrală şi locală vor fi respectate prevederile art. 112 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora numărul total al funcţiilor publice de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice, cu excepţia funcţiilor publice de secretar al unităţii administrativ-teritoriale şi de şef al oficiului prefectural, este de maximum 12% din numărul total al funcţiilor publice, precum şi prevederile art. XVI din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenţei īn exercitarea demnităţilor publice, a funcţiilor publice şi īn mediul de afaceri, prevenirea şi sancţionarea corupţiei, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv:
    a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;
    b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;
    c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;
    d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.
    (2) Autorităţile şi instituţiile publice din administraţia publică centrală şi locală au obligaţia de a face modificările corespunzătoare īn structura organizatorică şi īn statele de funcţii, de a stabili numărul maxim de funcţii publice de conducere şi de execuţie, cu avizul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, īn termen de 45 de zile de la data intrării īn vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.

                  PRIM-MINISTRU
                     EMIL BOC

                       Contrasemnează:
                       Ministrul finanţelor publice,
                       Gheorghe Pogea

                       Ministrul administraţiei şi internelor,
                       Gabriel Oprea

    Bucureşti, 30 decembrie 2008.
    Nr. 229.

                              ---------------

SUS

Pagina principală

Legislaţie