Având în vedere Hotarârea Parlamentului nr. 16/2003 privind
modificarea structurii si componentei Guvernului, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 19 iunie 2003,
în temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,
Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.
ART. 1
(1) Primul-ministru are în coordonare:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii, institutie publica
cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata integral
din venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Serviciilor de Gospodarie
Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica,
finantata integral din venituri proprii;
c) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei, institutie
publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
d) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale,
institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
proprii;
e) Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului,
institutie de interes public, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului;
f) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului, care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
g) Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
h) Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
i) Agentia Româna pentru Investitii Straine, organ de specialitate al
administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului;
j) Agentia Nationala pentru Sport, care se înfiinteaza ca organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin
preluarea activitatii din domeniul sportului de la Ministerul Tineretului si
Sportului;
k) Agentia pentru Strategii Guvernamentale, care se înfiinteaza ca organ
de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica,
în subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General
al Guvernului, prin preluarea activitatii de strategie de la Ministerul Informatiilor
Publice, care se desfiinteaza;
l) Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie,
care se înfiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice
centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata
prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii
Ministerului pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, care
se desfiinteaza;
m) Corpul de Control al Guvernului, care se înfiinteaza ca institutie
publica, cu personalitate juridica, în subordinea Autoritatii Nationale
de Control, prin reorganizarea Corpului de control al primului-ministru din
cadrul aparatului de lucru al primului-ministru;
n) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie publica
de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri
proprii;
o) Comisia Nationala de Prognoza, care se înfiinteaza ca organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin
preluarea activitatii în domeniul prognozei de la Ministerul Dezvoltarii
si Prognozei, care îsi înceteaza activitatea;
p) Institutul National de Statistica, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului,
care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
r) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea
Guvernului;
s) Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea Guvernului.
(2) Activitatile institutiilor si organelor de specialitate ale administratiei
publice centrale, prevazute la alin. (1), pot fi trecute, prin decizie a primului-ministru,
în coordonarea ministrilor sau ministrilor delegati.
(3) Bugetele de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice prevazute la
alin. (1) lit. a) - d) se aproba prin hotarâre a Guvernului.
(4) Organizarea si functionarea institutiilor si organelor de specialitate ale
administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1) lit. j) - m) si o),
se stabilesc prin hotarâre a Guvernului, în termen de 10 zile de
la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 2
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza:
a) aparatul de lucru al primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, condus de ministrul delegat
pentru relatia cu Parlamentul, care se înfiinteaza, se organizeaza si
functioneaza ca structura cu personalitate juridica, în aparatul de lucru
al Guvernului, finantat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului,
prin preluarea activitatii Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul, care
se desfiinteaza. Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul are calitatea
de ordonator tertiar de credite;
d) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala, structura fara personalitate
juridica, în subordinea primului-ministru;
e) Departamentul pentru Relatii Interetnice, care se înfiinteaza ca structura
fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru si în
coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului,
prin preluarea activitatii privind minoritatile nationale de la fostul Minister
al Informatiilor Publice;
f) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, care se înfiinteaza
ca structura fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru,
prin preluarea activitatii privind românii de pretutindeni de la fostul
Minister al Informatiilor Publice;
g) Departamentul Purtatorului de Cuvânt al Guvernului si Relatii cu Presa,
care se înfiinteaza ca structura fara personalitate juridica, în
subordinea primului-ministru, prin preluarea activitatii purtatorului de cuvânt
al Guvernului si a celei privind relatiile cu presa de la fostul Minister al
Informatiilor Publice.
(2) În cadrul aparatului de lucru al primului-ministru se organizeaza
si functioneaza compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes
national cuprinse în Programul de guvernare.
(3) În structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul
pentru problemele romilor, care se înfiinteaza ca structura fara personalitate
juridica, prin preluarea activitatii pentru romi de la fostul Minister al Informatiilor
Publice.
(4) Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii de pretutindeni,
înfiintat prin Legea nr. 150/1998 privind acordarea de sprijin comunitatilor
românesti de pretutindeni ca institutie publica cu personalitate juridica,
trece din subordinea fostului Minister al Educatiei si Cercetarii în subordinea
Secretariatului General al Guvernului.
(5) Organizarea si functionarea structurilor prevazute la alin. (1) se stabilesc
prin hotarâre a Guvernului, în termen de 10 zile de la data intrarii
în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 3
În structura Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul Guvernamental
pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care se organizeaza ca structura
fara personalitate juridica.
ART. 4
(1) Ministerul Integrarii Europene preia activitatea de dezvoltare regionala
de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) Ministerul Integrarii Europene asigura managementul financiar si tehnic
al Fondului National pentru Dezvoltare Regionala si al fondurilor de tip structural
pentru realizarea coeziunii economice si sociale, alocate României de
Uniunea Europeana, în conformitate cu Planul national de dezvoltare.
ART. 5
(1) Se înfiinteaza Ministerul Administratiei si Internelor prin comasarea
Ministerului de Interne si a Ministerului Administratiei Publice, precum si
prin preluarea activitatii privind parcurile industriale si zonele defavorizate
de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) În subordinea Ministerului Administratiei si Internelor functioneaza
Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Oficiul National de Cadastru, Geodezie
si Cartografie, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul
National pentru Evidenta Persoanelor, Directia Generala de Pasapoarte, Autoritatea
pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001 si Institutul National
de Administratie.
(3) Ministrul administratiei si internelor conduce Comisia centrala de evacuare,
constituita potrivit prevederilor art. 31 din Legea protectiei civile nr. 106/1996,
cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei guvernamentale de aparare împotriva
dezastrelor functioneaza în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
(5) Ministrul delegat pentru administratia publica conduce activitatile din
domeniul pentru care a fost învestit prin Hotarârea Parlamentului
nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului.
(6) Ministrul administratiei si internelor împreuna cu ministrul delegat
pentru administratia publica elaboreaza, semneaza si sustin în Guvern
proiectele de acte normative din domeniul administratiei publice.
ART. 6
(1) Autoritatea Guvernamentala pentru Valea Jiului, institutie publica de specialitate,
cu personalitate juridica, trece din subordinea Ministerului Dezvoltarii si
Prognozei în subordinea Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Guvernatorul, sef al Autoritatii Guvernamentale pentru Valea Jiului, este
asimilat cu functia de secretar de stat si este numit prin decizie a primului-ministru.
(3) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii Guvernamentale
pentru Valea Jiului se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul
Ministerului Administratiei si Internelor.
ART. 7
(1) Se înfiinteaza Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
prin reorganizarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si prin preluarea
activitatii Departamentului de Politici Sociale din aparatul de lucru al Guvernului,
departament care se desfiinteaza, precum si a activitatii de asistenta familiala
din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
(2) În subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
se organizeaza si functioneaza:
a) Agentia Nationala pentru Protectia Familiei, organ de specialitate înfiintat
prin Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei în familie;
b) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica;
c) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica.
(3) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie si Autoritatea
Nationala pentru Persoanele cu Handicap îsi mentin structura functiilor.
(4) Fondurile alocate de la bugetul de stat Consiliului Economic si Social se
asigura prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
ART. 8
(1) Se înfiinteaza Ministerul Economiei si Comertului prin reorganizarea
Ministerului Industriei si Resurselor, precum si prin preluarea activitatii
Departamentului de Politici Economice si a activitatii Departamentului de Comert
Exterior din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, departamente care se
desfiinteaza.
(2) Ministerul Economiei si Comertului preia activitatile privind mediul de
afaceri de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, care îsi înceteaza
activitatea.
(3) În subordinea Ministerului Economiei si Comertului functioneaza Agentia
Româna pentru Conservarea Energiei si Centrul Român de Comert Exterior,
unitati finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat.
(4) Prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului se asigura finantarea
Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
(5) Ministrul delegat pentru comert conduce activitatile din domeniul pentru
care a fost învestit prin hotarâre a Parlamentului.
(6) Ministrul economiei si comertului împreuna cu ministrul delegat pentru
comert elaboreaza, semneaza si sustin în Guvern proiectele de acte normative
din domeniul comertului.
ART. 9
Se înfiinteaza Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului
prin comasarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Ministerului
Apelor si Protectiei Mediului, care îsi înceteaza activitatea.
ART. 10
(1) Directiile fitosanitare si oficiile de ameliorare si reproductie în
zootehnie trec în subordinea directiilor pentru agricultura si dezvoltare
rurala si se reorganizeaza ca unitati fara personalitate juridica.
(2) Structura organizatorica, functionarea, atributiile si numarul de personal
ale directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si reproductie în
zootehnie se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor
si mediului.
(3) Patrimoniul directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si reproductie
în zootehnie se preia pe baza de protocol de predare-preluare, în
termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante
de urgenta.
(4) Personalul disponibilizat în urma aplicarii prezentului articol beneficiaza
de prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj
si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse
Vitivinicole, unitate aflata în subordinea Ministerului Agriculturii,
Padurilor, Apelor si Mediului, se finanteaza din venituri proprii.
ART. 11
(1) Se înfiinteaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
prin comasarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei
si a Ministerului Turismului, care îsi înceteaza activitatea.
(2) În termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei
ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului
va propune Guvernului masurile necesare pentru reorganizarea Regiei Autonome
"Administratia Nationala a Drumurilor din România", în
vederea delimitarii si întaririi componentei de constructie de autostrazi.
ART. 12
Se înfiinteaza Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin reorganizarea
Ministerului Educatiei si Cercetarii, precum si prin preluarea activitatii de
tineret de la Ministerul Tineretului si Sportului, care îsi înceteaza
activitatea.
ART. 13
(1) În subordinea Ministerului Culturii si Cultelor functioneaza Centrul
National al Cinematografiei.
(2) Prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor se asigura finantarea Oficiului
Român pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, în subordinea Guvernului, precum si finantarea Institutului
National pentru Memoria Exilului Românesc, organ de specialitate al administratiei
publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului
si coordonarea ministrului culturii si cultelor.
ART. 14
(1) Se înfiinteaza Ministerul Sanatatii prin reorganizarea Ministerului
Sanatatii si Familiei, care îsi înceteaza activitatea.
(2) Ministerul Sanatatii preia centrele de medicina preventiva din subordinea
fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin
organizarea în subordinea sa a Directiei de sanatate publica pentru transporturi.
(3) Fondurile alocate de la bugetul de stat Societatii Nationale de Cruce Rosie
din România se asigura prin bugetul Ministerului Sanatatii.
ART. 15
(1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei initiaza, conduce,
monitorizeaza, implementeaza, opereaza si finanteaza proiectele si programele
de informatizare a administratiei publice. În acest scop, în cadrul
ministerului se organizeaza si functioneaza Departamentul pentru Informatizarea
Administratiei Publice.
(2) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei poate delega unele atributii
ale Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Inspectoratului
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
(3) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, împreuna
cu autoritatile publice competente, asigura implementarea si operarea proiectelor
si programelor de informatizare a administratiei publice, în conditiile
stabilite prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(4) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei preia activitatea de
atribuire electronica a autorizatiilor de transport international de marfa si
activitatea de atribuire electronica a traseelor nationale din programele de
transport prin serviciile regulate judetene, interjudetene limitrofe si interjudetene
de la Autoritatea Rutiera Româna - A.R.R., institutie publica ce functioneaza
în subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
ART. 16
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Control, organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului, condusa de ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de
control.
(2) Autoritatea Nationala de Control are sediul în municipiul Bucuresti,
str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 1.
(3) În subordinea Autoritatii Nationale de Control se organizeaza si functioneaza
Corpul de Control al Guvernului, institutie publica, cu personalitate juridica,
care preia din cadrul aparatului de lucru al primului-ministru atributiile si
personalul existent al Corpului de control al primului-ministru, care se desfiinteaza,
precum si atributia de coordonare a corpurilor de control din cadrul ministerelor
si celorlalte institutii din administratia publica centrala.
(4) În îndeplinirea atributiilor care îi revin în calitate
de structura de coordonare a luptei antifrauda si protejare a intereselor financiare
ale Uniunii Europene în România si de punct unic de contact cu Oficiul
European de Lupta Antifrauda (OLAF), Corpul de Control al Guvernului actioneaza
pe baza de deplina autonomie functionala si decizionala, independent de alte
institutii publice, conform obligatiilor asumate de România.
(5) Autoritatea Nationala de Control preia în subordine si urmatoarele
institutii si activitati:
a) Garda Nationala de Mediu, care se reorganizeaza ca organ de specialitate
al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, prin preluarea
în subordine a inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic
- institutii cu personalitate juridica din subordinea fostului Minister al Agriculturii,
Alimentatiei si Padurilor;
b) Inspectoratul de Stat în Constructii, institutie publica, cu personalitate
juridica, finantata integral din venituri proprii, preluata din subordinea fostului
Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
c) Garda Financiara si structurile din cadrul Directiei Generale a Vamilor care
desfasoara activitate de inspectie vamala si activitate de control vamal ulterior,
exclusiv stabilirea si încasarea drepturilor de import, dupa intrarea
în vigoare a actelor normative de reorganizare a acestora.
(6) Actele normative de reorganizare a structurilor prevazute la alin. (5) lit.
c) vor fi elaborate de Autoritatea Nationala de Control si Ministerul Finantelor
Publice, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare
a prezentei ordonante de urgenta. Pâna la data intrarii în vigoare
a actelor normative de reorganizare a Garzii Financiare si a Directiei Generale
a Vamilor, acestea ramân în structura, respectiv în subordinea
Ministerului Finantelor Publice.
(7) Pâna la data intrarii în vigoare a actelor normative prevazute
la alin. (6), ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control
asigura si coordonarea urmatoarelor activitati:
a) activitatea de control operativ din cadrul Garzii Financiare, exclusiv stabilirea,
urmarirea si încasarea veniturilor bugetare si valorificarea actelor de
control si solutionarea contestatiilor;
b) activitatea de inspectie vamala si activitatea de control vamal ulterior
din cadrul Directiei Generale a Vamilor, exclusiv stabilirea si încasarea
drepturilor de import.
(8) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura directa
coordonare a urmatoarelor institutii, autoritati publice si activitati:
a) Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii
Armelor Chimice, care îsi schimba denumirea în Agentia Nationala
de Control al Exporturilor, institutie publica, cu personalitate juridica, în
subordinea Ministerului Afacerilor Externe;
b) Inspectia Muncii, institutie publica, cu personalitate juridica, în
subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie de specialitate
a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea
Guvernului;
d) activitatea de inspectie sanitara din cadrul Ministerului Sanatatii;
e) activitatea de inspectie si politie sanitar-veterinara din cadrul Ministerului
Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
f) alte institutii, autoritati publice si activitati, stabilite prin decizie
a primului-ministru.
(9) Finantarea activitatii Autoritatii Nationale de Control se face de la bugetul
de stat, ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control având
calitatea de ordonator principal de credite pentru bugetul aparatului propriu
al Autoritatii Nationale de Control, precum si pentru autoritatile de control
din subordine.
(10) Institutiile si autoritatile publice aflate în subordinea sau în
coordonarea Autoritatii Nationale de Control vireaza lunar Autoritatii Nationale
de Control o cota din fondurile de stimulente constituite potrivit legii. Cota
se stabileste prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor
de control, în cazul autoritatilor aflate în subordine, sau prin
ordin comun al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control
si al ordonatorului principal de credite, în cazul autoritatilor coordonate,
cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Cu sumele virate se constituie Fondul
de stimulente la dispozitia ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor
de control. Modalitatea de repartizare si persoanele din cadrul aparatului propriu
al Autoritatii Nationale de Control si din cadrul autoritatilor aflate în
subordinea sau în coordonarea acesteia, care beneficiaza de stimulente,
se aproba de catre ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.
(11) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control îndeplineste
si urmatoarele functii specifice:
a) conduce aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control, numeste si
elibereaza din functie personalul acesteia;
b) asigura conducerea unitara a activitatii de control a autoritatilor aflate
în subordinea Autoritatii Nationale de Control, numeste si elibereaza
din functie conducatorii acestor autoritati sau face propuneri de numire si
de eliberare a lor din functie de catre primul-ministru, dupa caz;
c) exercita, prin aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si structurile
aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia, dupa caz, controlul
activitatii caselor de asigurari de sanatate si a furnizorilor de servicii medicale,
medicamente si materiale sanitare;
d) coordoneaza activitatea de control a autoritatilor prevazute la alin. (8)
si da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a conducatorilor
acestor autoritati sau face propuneri de numire si de eliberare din functie
a acestora de catre primul-ministru, dupa caz;
e) aproba statul de functii al Autoritatii Nationale de Control, în limita
numarului de posturi aprobate; da aviz conform pentru statele de functii ale
autoritatilor aflate în subordinea sau în coordonarea sa, dupa caz;
f) acorda stimulente din fondul constituit conform alin. (10), pentru personalul
din aparatul propriu, cât si pentru cel din cadrul autoritatilor aflate
în subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control;
g) da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a personalului cu
functii de conducere de la nivel central al fiecarei autoritati aflate în
subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control, precum
si pentru conducatorii structurilor teritoriale ale acestora, dupa caz;
h) sanctioneaza, dispune sanctionarea sau, dupa caz, avizeaza actele de sanctionare
a personalului cu functii de conducere al autoritatilor aflate în subordinea
sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control, în conditiile
legii.
(12) Personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si
celui din Corpul de Control al Guvernului nu li se aplica prevederile Legii
nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile
ulterioare.
(13) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale
de Control si a personalului din cadrul Corpului de Control al Guvernului se
face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile
personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(14) Organizarea, functionarea si atributiile Autoritatii Nationale de Control
se stabilesc prin hotarâre a Guvernului.
ART. 17
(1) În termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei
ordonante de urgenta, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei
publice centrale vor supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative
pentru reglementarea masurilor privind înfiintarea, reorganizarea, organizarea
si functionarea lor, dupa caz, prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale
care preiau institutii si autoritati publice în subordine sau în
coordonare vor prelua si atributiile specifice ministerelor si autoritatilor
administratiei publice în subordinea sau în coordonarea carora s-au
aflat entitatile preluate pâna la data intrarii în vigoare a prezentei
ordonante de urgenta.
(3) Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si
institutiile publice nou-înfiintate sau care preiau activitati de la alte
institutii publice sau structuri vor prelua toate drepturile si obligatiile
institutiei, structurii sau activitatii preluate, inclusiv bunurile mobile si
imobile aflate în administrarea sau, dupa caz, în proprietatea acestora,
în conformitate cu prevederile Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea
ministeriala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale
Hotarârii Guvernului nr. 2/2001 pentru aprobarea structurii si continutului
protocolului de predare-primire întocmit de membrii Guvernului si de conducatorii
celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice la expirarea mandatului.
ART. 18
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile în
structura bugetului de stat pe anul 2003, corespunzator prevederilor prezentei
ordonante de urgenta, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe
baza protocoalelor de predare-primire.
(2) Protocoalele de predare-primire se încheie în termen de 30 de
zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta si
cuprind prevederile bugetare, executia bugetara pâna la data preluarii,
structurile de personal preluate, precum si celelalte drepturi si obligatii
prevazute la art. 17.
(3) Pâna la introducerea modificarilor prevazute la alin. (1) în
bugetul de stat si în bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea
acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti
înainte de modificarea structurii si componentei Guvernului potrivit Hotarârii
Parlamentului nr. 16/2003 si, respectiv, de intrarea în vigoare a prezentei
ordonante de urgenta.
(4) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele ordonatorilor
principali de credite existenti înainte de modificarea structurii si componentei
Guvernului potrivit Hotarârii Parlamentului nr. 16/2003 si, respectiv,
de intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta si se aproba de
ordonatorii principali de credite ai institutiilor publice înfiintate
sau rezultate în urma reorganizarii, în conditiile prezentei ordonante
de urgenta.
(5) Personalul institutiilor care se reorganizeaza sau îsi schimba raporturile
de subordonare conform prezentei ordonante de urgenta îsi mentine, pâna
la data intrarii în vigoare a noii legi a salarizarii personalului din
institutiile publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative în
vigoare.
(6) Efectuarea modificarilor în executia bugetului de stat, în conditiile
prezentei ordonante de urgenta, se va face de catre ordonatorii principali de
credite, pe baza precizarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, în
termen de 15 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante
de urgenta.
ART. 19
Ordonatorilor de credite bugetare ai autoritatilor si institutiilor publice
din subordinea Guvernului finantate prin bugetul altor institutii sau autoritati
publice din subordinea Guvernului le revin toate obligatiile prevazute de reglementarile
în vigoare pentru ordonatorul principal de credite bugetare.
ART. 20
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004, Caminul pentru persoane
vârstnice Alba Iulia si Caminul pentru persoane vârstnice Sibiu,
inclusiv personalul angajat al acestora, trec din subordinea Ministerului Muncii,
Solidaritatii Sociale si Familiei în subordinea Consiliului Local al Municipiului
Alba Iulia, respectiv în subordinea Consiliului Local al Municipiului
Sibiu.
(2) Începând cu aceeasi data, Centrul Social "Gavroche"
de Integrare Familiala pentru Copii, inclusiv personalul angajat al acestuia,
trece din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei
în subordinea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti.
ART. 21
În cuprinsul actelor normative în vigoare urmatoarele denumiri se
înlocuiesc, în mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante
de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) Corpul de control al primului-ministru, cu Corpul de Control al Guvernului;
b) Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul, cu Departamentul pentru Relatia
cu Parlamentul;
c) Ministerul Informatiilor Publice, cu:
- Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, în cazul prevederilor
care reglementeaza activitatea privind românii de pretutindeni;
- Departamentul pentru Relatii Interetnice, în cazul prevederilor care
reglementeaza activitatea privind minoritatile nationale;
- Departamentul Purtatorului de Cuvânt al Guvernului si Relatii cu Presa,
în cazul prevederilor care reglementeaza activitatile specifice acestuia;
- Agentia pentru Strategii Guvernamentale, în cazul prevederilor care
reglementeaza activitatile specifice acesteia;
- Secretariatul General al Guvernului, în cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea pentru romi;
d) Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice, cu Ministerul
Administratiei si Internelor;
e) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, cu:
- Comisia Nationala de Prognoza, în cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea de prognoza;
- Ministerul Integrarii Europene, în cazul prevederilor care reglementeaza
activitatea de dezvoltare regionala;
- Ministerul Economiei si Comertului, în cazul prevederilor care reglementeaza
activitatile privind mediul de afaceri;
- Ministerul Administratiei si Internelor, în cazul prevederilor care
reglementeaza activitatile privind parcurile industriale si zonele defavorizate;
f) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Departamentul de Politici Sociale,
cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
g) Ministerul Industriei si Resurselor, Departamentul de Politici Economice
si Departamentul de Comert Exterior, cu Ministerul Economiei si Comertului;
h) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Ministerul Apelor si
Protectiei Mediului, cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
i) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerul
Turismului, cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
j) Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu
Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie;
k) Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si
Tineretului;
l) Ministerul Sanatatii si Familiei, cu:
- Ministerul Sanatatii, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea
de sanatate;
- Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, în cazul prevederilor
care reglementeaza activitatea de asistenta familiala;
m) Ministerul Tineretului si Sportului, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii
si Tineretului, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de
tineret;
n) Ministerul Tineretului si Sportului si directiile pentru tineret si sport
judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu Agentia Nationala pentru Sport
si directiile pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, în
cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de sport.
ART. 22
Actele normative în care sunt prevazute ministerele, organele de specialitate
ale administratiei publice centrale si institutiile publice, care se desfiinteaza,
se reorganizeaza ori îsi schimba raporturile de subordonare sau de coordonare,
dupa caz, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, se modifica
în mod corespunzator.
ART. 23
Pe data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, urmatoarele
acte normative se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul 1 al articolului 31 din Legea protectiei civile nr. 106/1996, publicata
în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 3 octombrie
1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul
cuprins:
"ART. 31
Pentru organizarea si conducerea actiunilor de evacuare se constituie Comisia
centrala de evacuare, condusa de ministrul administratiei si internelor, din
care fac parte secretari de stat si conducatori ai autoritatilor din administratia
publica implicate. Comisia îsi constituie un secretariat tehnic permanent,
condus de conducatorul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta din
subordinea Ministerului Administratiei si Internelor."
2. Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea împotriva dezastrelor,
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din
29 august 1994, aprobata prin Legea nr. 124/1995, cu modificarile si completarile
ulterioare:
a) Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 6
Comisia guvernamentala de aparare împotriva dezastrelor îsi constituie
un secretariat tehnic permanent care functioneaza în cadrul Ministerului
Administratiei si Internelor si care este format din specialisti pe domenii
de activitate, desemnati de ministere si de celelalte autoritati ale administratiei
publice centrale de specialitate care au reprezentanti în comisie."
b) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Modul de organizare, componenta, atributiile si dotarea Comisiei guvernamentale
de aparare împotriva dezastrelor si comisiilor centrale specializate pe
tipuri de dezastre se stabilesc prin regulamente de organizare si functionare
întocmite de Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv de catre
ministerele pe lânga care functioneaza, avizate de Comisia guvernamentala
de aparare împotriva dezastrelor si aprobate de Guvern."
3. Litera j) a alineatului (3) al articolului 4 din Ordonanta Guvernului nr.
44/1997 privind transporturile rutiere, publicata în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 222 din 29 august 1997, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, se modifica
si va avea urmatorul cuprins:
"j) autorizeaza, împreuna cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei
Informatiei, activitatile de transport rutier international, direct sau în
tranzit, în conformitate cu prevederile legale si ale acordurilor si conventiilor
internationale la care România este parte; activitatile de autorizare
a transportului rutier international, direct sau în tranzit, se realizeaza
de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, împreuna
cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin Inspectoratul
General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;"
4. Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României
si a ministerelor, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se
completeaza dupa cum urmeaza:
a) La articolul 21 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes national
cuprinse în Programul de guvernare;"
b) Articolul 47 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul
cuprins:
"(2) În cadrul ministerelor, institutiilor publice si altor organe
de specialitate ale administratiei publice centrale poate fi utilizata si functia
de subsecretar de stat, potrivit hotarârii Guvernului privind organizarea
si functionarea acestora."
5. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
29/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale
de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 27 octombrie 1998, aprobata
cu modificari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile si completarile ulterioare,
se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 1
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul
Energiei, denumita în continuare ANRE, cu sediul în municipiul Bucuresti,
institutie publica cu personalitate juridica, aflata în subordinea Guvernului
si în coordonarea primului-ministru."
6. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare
în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), publicata în Monitorul Oficial
al României, Partea I, nr. 45 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari
si completari prin Legea nr. 791/2001, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 1
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul
Gazelor Naturale, denumita în continuare ANRGN, cu sediul în municipiul
Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 30, sectorul 1, institutie publica cu personalitate
juridica, aflata în subordinea Guvernului si în coordonarea primului-ministru."
7. Alineatul (3) al articolului 10 din Legea educatiei fizice si sportului nr.
69/2000, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.
200 din 9 mai 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica
si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pentru coordonarea aplicarii Programului national <<Sportul
pentru toti>> se constituie Comitetul activitatilor fizice sportive pentru
sanatate, educatie si recreare, organism consultativ în cadrul Agentiei
Nationale pentru Sport, a carui organizare, functionare si componenta se stabilesc
prin hotarâre a Guvernului."
8. Alineatul (1) al articolului 3 din Legea nr. 390/2002 privind înfiintarea,
organizarea si functionarea Agentiei Române pentru Investitii Straine,
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din
24 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va
avea urmatorul cuprins:
"ART. 3
(1) Agentia este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat
de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a
primului-ministru."
9. Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr.
296/2000 privind înfiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea
Participatiilor Statului, publicata în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 225/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica
si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 3
(1) Autoritatea pentru Privatizare este condusa de un presedinte, ajutat de
unul sau mai multi vicepresedinti, numiti prin decizie a primului-ministru.
Presedintele, respectiv vicepresedintii sunt asimilati, din punct de vedere
al drepturilor cuvenite potrivit legii, cu functia de ministru si, respectiv,
secretar de stat."
10. Alineatul (4) al articolului 8 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind
înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru
Persoanele cu Handicap, publicata în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 63 din 1 februarie 2003, aprobata cu modificari si completari
prin Legea nr. 239/2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Structura organizatorica a Autoritatii se aproba prin hotarâre
a Guvernului."
11. Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, publicata în
Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 1 iunie 1998, se
completeaza dupa cum urmeaza:
a) Dupa alineatul (1) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul
(2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Medicii care ocupa functii publice în cadrul aparatului central
al Ministerului Sanatatii si, respectiv, în cadrul directiilor de sanatate
publica judetene si a municipiului Bucuresti pot desfasura, în afara programului
normal de lucru, activitati profesionale în unitatile sanitare publice,
potrivit calificarii pe care o detin, în conditiile legii."
b) Dupa articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu urmatorul
cuprins:
"ART. 9^1
Personalului prevazut la art. 8 alin. (2) i se aplica, în mod corespunzator,
prevederile art. 35 alin. (1) si (3) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, precum
si reglementarile privind salarizarea personalului contractual din sectorul
bugetar si a functionarilor publici."
12. Articolul 7 din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei,
republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734
din 8 octombrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) Alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"ART. 7
(1) Agentia Româna pentru Conservarea Energiei este institutie publica,
cu personalitate juridica, organ de specialitate la nivel national în
domeniul eficientei energetice, în subordinea Ministerului Economiei si
Comertului, cu finantare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul
de stat."
b) Dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (1^1) si (1^2),
cu urmatorul cuprins:
"(1^1) De la înfiintare si pâna la data de 31 iulie 2003, cheltuielile
curente si de capital ale Agentiei Române pentru Conservarea Energiei
se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului.
(1^2) Începând cu data de 1 august 2003, sumele cuprinse în
bugetul Ministerului Economiei si Comertului pentru cheltuielile curente si
de capital aferente Agentiei Române pentru Conservarea Energiei vor fi
transferate de la titlurile de cheltuieli respective la titlul <<Subventii>>,
introducându-se modificarile corespunzatoare în structura bugetului
de stat si a bugetului Ministerului Economiei si Comertului."
13. Ordonanta Guvernului nr. 94/1999 privind participarea României la
procedurile în fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului
Ministrilor ale Consiliului Europei si exercitarea dreptului de regres al statului
în urma hotarârilor si conventiilor de rezolvare pe cale amiabila,
publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din
31 august 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2001, se modifica dupa
cum urmeaza:
a) Alineatele (2) si (3) ale articolului 1 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Prerogativele de agent guvernamental în procedurile în
fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului Ministrilor ale Consiliului
Europei se exercita, în numele Guvernului României, de Ministerul
Afacerilor Externe.
(3) În cadrul Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul Guvernamental
pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului."
b) Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Interventia voluntara într-o cauza aflata pe rolul Curtii, în
care reclamantul este un cetatean român, iar pârâtul un alt
stat decât România, parte la Conventie, se face de catre Agentul
guvernamental, cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
c) Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Desemnarea judecatorului ad-hoc, în cazurile prevazute de Conventie,
se face de catre ministrul afacerilor externe, la propunerea Agentului guvernamental."
d) Alineatul (4) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Costul expertizei solicitate de Agentul guvernamental se suporta din
bugetul Ministerului Afacerilor Externe, pe baza dispozitiei Agentului guvernamental."
e) Alineatul (6) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Semnarea conventiei de rezolvare pe cale amiabila a cauzei de catre
Agentul guvernamental se face cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
f) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Exercitarea cailor de atac împotriva hotarârilor Curtii se face
de catre Agentul guvernamental, cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
g) Alineatul (3) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Plata se efectueaza în urma hotarârii Curtii sau a conventiei
de rezolvare pe cale amiabila, pe baza dispozitiei scrise a ministrului afacerilor
externe."
h) Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 14
Agentul guvernamental îl informeaza pe ministrul afacerilor externe cu
privire la modificarile legislative care se impun în urma evolutiei jurisprudentei
Curtii."
i) Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 15
Organizarea si functionarea Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana
a Drepturilor Omului în cadrul Ministerului Afacerilor Externe se reglementeaza
prin hotarâre a Guvernului."
j) Articolul 16 se abroga.
ART. 24
Legea cinematografiei nr. 630/2002, publicata în Monitorul Oficial al
României, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, se modifica si se completeaza
dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 4
(1) Centrul National al Cinematografiei este institutie publica de interes national
în domeniul cinematografiei, cu personalitate juridica, functioneaza în
subordinea Ministerului Culturii si Cultelor si are sediul în municipiul
Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4 - 6, sectorul 1.
(2) Centrul National al Cinematografiei se organizeaza si functioneaza prin
comasarea prin absorbtie a institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, care
se desfiinteaza.
(3) Centrul National al Cinematografiei preia, în conditiile legii, toate
drepturile si obligatiile institutiei publice Arhiva Nationala de Filme.
(4) Patrimoniul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme se transmite Centrului
National al Cinematografiei pe baza de protocol de predare-preluare încheiat
în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei
legi.
(5) Patrimoniul Centrului National al Cinematografiei se majoreaza, în
mod corespunzator, cu valoarea rezultata potrivit alin. (3).
(6) Personalul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, existent la data
comasarii, se preia, în conditiile legii, de catre Centrul National al
Cinematografiei si beneficiaza de drepturile prevazute de legislatia în
vigoare.
(7) Cheltuielile curente si cheltuielile de capital ale Centrului National al
Cinematografiei se finanteaza din venituri proprii si subventii acordate de
la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor.
(8) Veniturile proprii se realizeaza din Fondul cinematografic si din activitati
aprobate potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
(9) Centrul National al Cinematografiei este condus de un director general,
numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului culturii si
cultelor.
(10) Directorul general si personalul Centrului National al Cinematografiei
sunt încadrati si salarizati conform prevederilor legale aplicabile personalului
din sectorul bugetar.
(11) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei este ordonator
tertiar de credite."
2. Literele a) si b) ale articolului 6 vor avea urmatorul cuprins:
"a) elaboreaza strategia de dezvoltare a cinematografiei nationale si o
supune spre aprobare Ministerului Culturii si Cultelor;
b) elaboreaza proiecte de acte normative pentru domeniul sau de activitate si
propune Ministerului Culturii si Cultelor promovarea acestora;"
3. Litera d) a articolului 6 se abroga.
4. Dupa litera u) a articolului 6 se introduce litera v) cu urmatorul cuprins:
"v) conserva, restaureaza, modernizeaza si pune în valoare fondul
de filme si materiale care fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale."
5. Articolul 7 se abroga.
6. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Pentru operatiile executate în Registrul cinematografiei se
percep tarife care constituie venituri la Fondul cinematografic, care se stabilesc
si se actualizeaza prin ordin al ministrului culturii si cultelor."
7. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor se afla Regia Autonoma de
Distributie si Exploatare a Filmelor <<Româniafilm>>, precum
si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, cu activitate în
domeniul cinematografic: Studioul Cinematografic <<Rofilm>> - S.A.,
Studioul Cinematografic <<Sahia Film>> - S.A. si Studioul Cinematografic
<<Animafilm>> - S.A."
8. Articolul 10 se abroga.
9. Partea introductiva a articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 11
Patrimoniul cinematografiei nationale este format din:"
10. Literele c) si e) ale articolului 11 se abroga.
11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 12
(1) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11
lit. a) si f), sunt bunuri de interes national si se afla în proprietatea
publica a statului si în administrarea Centrului National al Cinematografiei.
(2) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11
lit. b), se afla în proprietatea privata a statului si în administrarea
Centrului National al Cinematografiei.
(3) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11
lit. d) si g), se afla în proprietatea privata a statului si în
administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor <<Româniafilm>>,
cu exceptia celor prevazute în anexa la prezenta lege, care se afla în
proprietatea publica a statului si în administrarea Centrului National
al Cinematografiei."
12. Literele a) si k) ale alineatului (1) al articolului 14 vor avea urmatorul
cuprins:
"a) administrarea si exploatarea bunurilor din patrimoniul cinematografiei
nationale, care se afla în proprietatea publica a statului, conform prezentei
legi;
...........................................................................
k) închirierea sau concesionarea imobilelor sau a altor bunuri aflate
în administrarea sa, potrivit legii;"
13. Alineatele (3) si (6) ale articolului 26 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Componenta comisiei de selectie se stabileste, pentru fiecare sesiune
de concurs, prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
...........................................................................
(6) În cazuri bine justificate directorul general al Centrului National
al Cinematografiei poate acorda o prelungire a termenului prevazut la alin.
(5) de maximum 3 luni."
14. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 27
Cuantumul creditului financiar rambursabil fara dobânda se stabileste
conform prezentei legi de catre o comisie stabilita prin decizie a directorului
general al Centrului National al Cinematografiei."
15. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 28
Hotarârile comisiei de selectie si ale comisiei pentru acordarea cuantumului
în care se acorda creditul financiar pot fi contestate la Ministerul Culturii
si Cultelor, în termen de 30 de zile de la data emiterii."
16. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 29
(1) Selectarea proiectelor pentru distributia, difuzarea si exploatarea filmelor
românesti se face de catre o comisie stabilita prin ordin al ministrului
culturii si cultelor, la propunerea directorului general al Centrului National
al Cinematografiei."
17. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 31 va avea urmatorul
cuprins:
"(3) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei trebuie
sa suspende sau, dupa caz, sa rezilieze contractele de acordare a creditului
financiar în urmatoarele situatii:"
18. Litera a) a articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
"a) proiectele autorilor care ocupa functiile de director general al Centrului
National al Cinematografiei, directori ai studiourilor cu capital majoritar
de stat, membrii comisiilor de selectie, precum si detinatorii altor functii
de conducere în cadrul Centrului National al Cinematografiei si în
societatile ori institutiile de sub autoritatea, respectiv din subordinea, Ministerului
Culturii si Cultelor;"
19. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 39
(1) Pentru încurajarea distributiei filmului românesc, titularii
dreptului de proprietate sau de administrare asupra salilor si gradinilor de
cinematograf au obligatia de a asigura minimum 5% din numarul anual de spectacole
cu productii cinematografice românesti."
20. Alineatul (2) al articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cuantumul amenzilor contraventionale va fi actualizat periodic, la
propunerea Ministerului Culturii si Cultelor, prin hotarâre a Guvernului."
ART. 25
Pe data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga
urmatoarele prevederi:
1. art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru
stabilirea unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului
General al Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr.
255/2001, cu modificarile ulterioare;
2. art. 1, art. 3, art. 5 - 11, art. 13, art. 15, art. 16 alin. (2), art. 17,
art. 18, art. 20 si art. 21 alin. (1) lit. a) - f) si h), alin. (2) si alin.
(3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2001 pentru stabilirea unor
masuri privind înfiintarea, organizarea/reorganizarea sau functionarea,
dupa caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administratiei publice
centrale si institutii publice, publicata în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 10 din 9 ianuarie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr.
233/2001;
3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2002 pentru stabilirea unor masuri
privind reorganizarea Departamentului pentru comert exterior si promovare economica
din structura Ministerului Afacerilor Externe, precum si a aparatului de lucru
al Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea
I, nr. 450 din 26 iunie 2002, aprobata prin Legea nr. 564/2002;
4. Hotarârea Guvernului nr. 576/2002 privind înfiintarea, organizarea
si functionarea Departamentului de Politici Economice, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 14 iunie 2002;
5. Hotarârea Guvernului nr. 605/2002 privind înfiintarea, organizarea
si functionarea Departamentului de Politici Sociale, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 25 iunie 2002;
6. Hotarârea Guvernului nr. 636/2002 privind atributiile, organizarea
si functionarea Departamentului de Comert Exterior, publicata în Monitorul
Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 26 iunie 2002.
ART. 26
Orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgenta se modifica în
mod corespunzator sau se abroga, dupa caz.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu
Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru
Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu
---------------