ORDONANTA DE URGENTA Nr. 64 din 28 iunie 2003
pentru stabilirea unor masuri privind înfiintarea, organizarea, reorganizarea sau functionarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale si a unor institutii publice
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATA ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 464 din 29 iunie 2003

Având în vedere Hotarârea Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 436 din 19 iunie 2003,
în temeiul art. 114 alin. (4) din Constitutie,

Guvernul României adopta prezenta ordonanta de urgenta.

ART. 1
(1) Primul-ministru are în coordonare:
a) Autoritatea Nationala de Reglementare în Comunicatii, institutie publica cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata integral din venituri proprii;
b) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Serviciilor de Gospodarie Comunala, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
c) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
d) Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, institutie publica cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
e) Autoritatea pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, institutie de interes public, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
f) Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
g) Administratia Nationala a Rezervelor de Stat, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
h) Agentia Nationala pentru Resurse Minerale, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
i) Agentia Româna pentru Investitii Straine, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
j) Agentia Nationala pentru Sport, care se înfiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii din domeniul sportului de la Ministerul Tineretului si Sportului;
k) Agentia pentru Strategii Guvernamentale, care se înfiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii de strategie de la Ministerul Informatiilor Publice, care se desfiinteaza;
l) Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie, care se înfiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii Ministerului pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, care se desfiinteaza;
m) Corpul de Control al Guvernului, care se înfiinteaza ca institutie publica, cu personalitate juridica, în subordinea Autoritatii Nationale de Control, prin reorganizarea Corpului de control al primului-ministru din cadrul aparatului de lucru al primului-ministru;
n) Comisia Nationala pentru Controlul Activitatilor Nucleare, institutie publica de interes national, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii;
o) Comisia Nationala de Prognoza, care se înfiinteaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, finantata prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii în domeniul prognozei de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, care îsi înceteaza activitatea;
p) Institutul National de Statistica, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, care se finanteaza prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;
r) Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea Guvernului;
s) Oficiul de Stat pentru Inventii si Marci, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, din subordinea Guvernului.
(2) Activitatile institutiilor si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1), pot fi trecute, prin decizie a primului-ministru, în coordonarea ministrilor sau ministrilor delegati.
(3) Bugetele de venituri si cheltuieli ale institutiilor publice prevazute la alin. (1) lit. a) - d) se aproba prin hotarâre a Guvernului.
(4) Organizarea si functionarea institutiilor si organelor de specialitate ale administratiei publice centrale, prevazute la alin. (1) lit. j) - m) si o), se stabilesc prin hotarâre a Guvernului, în termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 2
(1) În cadrul aparatului de lucru al Guvernului functioneaza:
a) aparatul de lucru al primului-ministru;
b) Secretariatul General al Guvernului;
c) Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul, condus de ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul, care se înfiinteaza, se organizeaza si functioneaza ca structura cu personalitate juridica, în aparatul de lucru al Guvernului, finantat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii Ministerului pentru Relatia cu Parlamentul, care se desfiinteaza. Ministrul delegat pentru relatia cu Parlamentul are calitatea de ordonator tertiar de credite;
d) Departamentul pentru Analiza Institutionala si Sociala, structura fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru;
e) Departamentul pentru Relatii Interetnice, care se înfiinteaza ca structura fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru si în coordonarea ministrului pentru coordonarea Secretariatului General al Guvernului, prin preluarea activitatii privind minoritatile nationale de la fostul Minister al Informatiilor Publice;
f) Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, care se înfiinteaza ca structura fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru, prin preluarea activitatii privind românii de pretutindeni de la fostul Minister al Informatiilor Publice;
g) Departamentul Purtatorului de Cuvânt al Guvernului si Relatii cu Presa, care se înfiinteaza ca structura fara personalitate juridica, în subordinea primului-ministru, prin preluarea activitatii purtatorului de cuvânt al Guvernului si a celei privind relatiile cu presa de la fostul Minister al Informatiilor Publice.
(2) În cadrul aparatului de lucru al primului-ministru se organizeaza si functioneaza compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes national cuprinse în Programul de guvernare.
(3) În structura Secretariatului General al Guvernului functioneaza Oficiul pentru problemele romilor, care se înfiinteaza ca structura fara personalitate juridica, prin preluarea activitatii pentru romi de la fostul Minister al Informatiilor Publice.
(4) Centrul "Eudoxiu Hurmuzachi" pentru românii de pretutindeni, înfiintat prin Legea nr. 150/1998 privind acordarea de sprijin comunitatilor românesti de pretutindeni ca institutie publica cu personalitate juridica, trece din subordinea fostului Minister al Educatiei si Cercetarii în subordinea Secretariatului General al Guvernului.
(5) Organizarea si functionarea structurilor prevazute la alin. (1) se stabilesc prin hotarâre a Guvernului, în termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 3
În structura Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul Guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului, care se organizeaza ca structura fara personalitate juridica.
ART. 4
(1) Ministerul Integrarii Europene preia activitatea de dezvoltare regionala de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) Ministerul Integrarii Europene asigura managementul financiar si tehnic al Fondului National pentru Dezvoltare Regionala si al fondurilor de tip structural pentru realizarea coeziunii economice si sociale, alocate României de Uniunea Europeana, în conformitate cu Planul national de dezvoltare.
ART. 5
(1) Se înfiinteaza Ministerul Administratiei si Internelor prin comasarea Ministerului de Interne si a Ministerului Administratiei Publice, precum si prin preluarea activitatii privind parcurile industriale si zonele defavorizate de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei.
(2) În subordinea Ministerului Administratiei si Internelor functioneaza Agentia Nationala a Functionarilor Publici, Oficiul National de Cadastru, Geodezie si Cartografie, Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, Inspectoratul National pentru Evidenta Persoanelor, Directia Generala de Pasapoarte, Autoritatea pentru urmarirea aplicarii unitare a Legii nr. 10/2001 si Institutul National de Administratie.
(3) Ministrul administratiei si internelor conduce Comisia centrala de evacuare, constituita potrivit prevederilor art. 31 din Legea protectiei civile nr. 106/1996, cu modificarile si completarile ulterioare.
(4) Secretariatul tehnic al Comisiei guvernamentale de aparare împotriva dezastrelor functioneaza în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
(5) Ministrul delegat pentru administratia publica conduce activitatile din domeniul pentru care a fost învestit prin Hotarârea Parlamentului nr. 16/2003 privind modificarea structurii si componentei Guvernului.
(6) Ministrul administratiei si internelor împreuna cu ministrul delegat pentru administratia publica elaboreaza, semneaza si sustin în Guvern proiectele de acte normative din domeniul administratiei publice.
ART. 6
(1) Autoritatea Guvernamentala pentru Valea Jiului, institutie publica de specialitate, cu personalitate juridica, trece din subordinea Ministerului Dezvoltarii si Prognozei în subordinea Ministerului Administratiei si Internelor.
(2) Guvernatorul, sef al Autoritatii Guvernamentale pentru Valea Jiului, este asimilat cu functia de secretar de stat si este numit prin decizie a primului-ministru.
(3) Finantarea cheltuielilor curente si de capital ale Autoritatii Guvernamentale pentru Valea Jiului se asigura integral de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Administratiei si Internelor.
ART. 7
(1) Se înfiinteaza Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei prin reorganizarea Ministerului Muncii si Solidaritatii Sociale si prin preluarea activitatii Departamentului de Politici Sociale din aparatul de lucru al Guvernului, departament care se desfiinteaza, precum si a activitatii de asistenta familiala din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei.
(2) În subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei se organizeaza si functioneaza:
a) Agentia Nationala pentru Protectia Familiei, organ de specialitate înfiintat prin Legea nr. 217/2003 pentru prevenirea si combaterea violentei în familie;
b) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica;
c) Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica.
(3) Autoritatea Nationala pentru Protectia Copilului si Adoptie si Autoritatea Nationala pentru Persoanele cu Handicap îsi mentin structura functiilor.
(4) Fondurile alocate de la bugetul de stat Consiliului Economic si Social se asigura prin bugetul Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei.
ART. 8
(1) Se înfiinteaza Ministerul Economiei si Comertului prin reorganizarea Ministerului Industriei si Resurselor, precum si prin preluarea activitatii Departamentului de Politici Economice si a activitatii Departamentului de Comert Exterior din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, departamente care se desfiinteaza.
(2) Ministerul Economiei si Comertului preia activitatile privind mediul de afaceri de la Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, care îsi înceteaza activitatea.
(3) În subordinea Ministerului Economiei si Comertului functioneaza Agentia Româna pentru Conservarea Energiei si Centrul Român de Comert Exterior, unitati finantate din venituri proprii si subventii de la bugetul de stat.
(4) Prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului se asigura finantarea Agentiei Nationale pentru Resurse Minerale.
(5) Ministrul delegat pentru comert conduce activitatile din domeniul pentru care a fost învestit prin hotarâre a Parlamentului.
(6) Ministrul economiei si comertului împreuna cu ministrul delegat pentru comert elaboreaza, semneaza si sustin în Guvern proiectele de acte normative din domeniul comertului.
ART. 9
Se înfiinteaza Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului prin comasarea Ministerului Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si a Ministerului Apelor si Protectiei Mediului, care îsi înceteaza activitatea.
ART. 10
(1) Directiile fitosanitare si oficiile de ameliorare si reproductie în zootehnie trec în subordinea directiilor pentru agricultura si dezvoltare rurala si se reorganizeaza ca unitati fara personalitate juridica.
(2) Structura organizatorica, functionarea, atributiile si numarul de personal ale directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si reproductie în zootehnie se aproba prin ordin al ministrului agriculturii, padurilor, apelor si mediului.
(3) Patrimoniul directiilor fitosanitare si oficiilor pentru ameliorare si reproductie în zootehnie se preia pe baza de protocol de predare-preluare, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Personalul disponibilizat în urma aplicarii prezentului articol beneficiaza de prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea ocuparii fortei de munca, cu modificarile si completarile ulterioare.
(5) Oficiul National al Denumirilor de Origine pentru Vinuri si Alte Produse Vitivinicole, unitate aflata în subordinea Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului, se finanteaza din venituri proprii.
ART. 11
(1) Se înfiinteaza Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului prin comasarea Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si a Ministerului Turismului, care îsi înceteaza activitatea.
(2) În termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului va propune Guvernului masurile necesare pentru reorganizarea Regiei Autonome "Administratia Nationala a Drumurilor din România", în vederea delimitarii si întaririi componentei de constructie de autostrazi.
ART. 12
Se înfiinteaza Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului prin reorganizarea Ministerului Educatiei si Cercetarii, precum si prin preluarea activitatii de tineret de la Ministerul Tineretului si Sportului, care îsi înceteaza activitatea.
ART. 13
(1) În subordinea Ministerului Culturii si Cultelor functioneaza Centrul National al Cinematografiei.
(2) Prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor se asigura finantarea Oficiului Român pentru Drepturile de Autor, organ de specialitate al administratiei publice centrale, în subordinea Guvernului, precum si finantarea Institutului National pentru Memoria Exilului Românesc, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului si coordonarea ministrului culturii si cultelor.
ART. 14
(1) Se înfiinteaza Ministerul Sanatatii prin reorganizarea Ministerului Sanatatii si Familiei, care îsi înceteaza activitatea.
(2) Ministerul Sanatatii preia centrele de medicina preventiva din subordinea fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, prin organizarea în subordinea sa a Directiei de sanatate publica pentru transporturi.
(3) Fondurile alocate de la bugetul de stat Societatii Nationale de Cruce Rosie din România se asigura prin bugetul Ministerului Sanatatii.
ART. 15
(1) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei initiaza, conduce, monitorizeaza, implementeaza, opereaza si finanteaza proiectele si programele de informatizare a administratiei publice. În acest scop, în cadrul ministerului se organizeaza si functioneaza Departamentul pentru Informatizarea Administratiei Publice.
(2) Ministrul comunicatiilor si tehnologiei informatiei poate delega unele atributii ale Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, Inspectoratului General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei.
(3) Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei, împreuna cu autoritatile publice competente, asigura implementarea si operarea proiectelor si programelor de informatizare a administratiei publice, în conditiile stabilite prin ordin al ministrului comunicatiilor si tehnologiei informatiei.
(4) Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei preia activitatea de atribuire electronica a autorizatiilor de transport international de marfa si activitatea de atribuire electronica a traseelor nationale din programele de transport prin serviciile regulate judetene, interjudetene limitrofe si interjudetene de la Autoritatea Rutiera Româna - A.R.R., institutie publica ce functioneaza în subordinea Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului.
ART. 16
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Control, organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului, condusa de ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.
(2) Autoritatea Nationala de Control are sediul în municipiul Bucuresti, str. Vasile Conta nr. 16, sectorul 1.
(3) În subordinea Autoritatii Nationale de Control se organizeaza si functioneaza Corpul de Control al Guvernului, institutie publica, cu personalitate juridica, care preia din cadrul aparatului de lucru al primului-ministru atributiile si personalul existent al Corpului de control al primului-ministru, care se desfiinteaza, precum si atributia de coordonare a corpurilor de control din cadrul ministerelor si celorlalte institutii din administratia publica centrala.
(4) În îndeplinirea atributiilor care îi revin în calitate de structura de coordonare a luptei antifrauda si protejare a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România si de punct unic de contact cu Oficiul European de Lupta Antifrauda (OLAF), Corpul de Control al Guvernului actioneaza pe baza de deplina autonomie functionala si decizionala, independent de alte institutii publice, conform obligatiilor asumate de România.
(5) Autoritatea Nationala de Control preia în subordine si urmatoarele institutii si activitati:
a) Garda Nationala de Mediu, care se reorganizeaza ca organ de specialitate al administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, prin preluarea în subordine a inspectoratelor teritoriale de regim silvic si cinegetic - institutii cu personalitate juridica din subordinea fostului Minister al Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor;
b) Inspectoratul de Stat în Constructii, institutie publica, cu personalitate juridica, finantata integral din venituri proprii, preluata din subordinea fostului Minister al Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei;
c) Garda Financiara si structurile din cadrul Directiei Generale a Vamilor care desfasoara activitate de inspectie vamala si activitate de control vamal ulterior, exclusiv stabilirea si încasarea drepturilor de import, dupa intrarea în vigoare a actelor normative de reorganizare a acestora.
(6) Actele normative de reorganizare a structurilor prevazute la alin. (5) lit. c) vor fi elaborate de Autoritatea Nationala de Control si Ministerul Finantelor Publice, în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta. Pâna la data intrarii în vigoare a actelor normative de reorganizare a Garzii Financiare si a Directiei Generale a Vamilor, acestea ramân în structura, respectiv în subordinea Ministerului Finantelor Publice.
(7) Pâna la data intrarii în vigoare a actelor normative prevazute la alin. (6), ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura si coordonarea urmatoarelor activitati:
a) activitatea de control operativ din cadrul Garzii Financiare, exclusiv stabilirea, urmarirea si încasarea veniturilor bugetare si valorificarea actelor de control si solutionarea contestatiilor;
b) activitatea de inspectie vamala si activitatea de control vamal ulterior din cadrul Directiei Generale a Vamilor, exclusiv stabilirea si încasarea drepturilor de import.
(8) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control asigura directa coordonare a urmatoarelor institutii, autoritati publice si activitati:
a) Agentia Nationala de Control al Exporturilor Strategice si al Interzicerii Armelor Chimice, care îsi schimba denumirea în Agentia Nationala de Control al Exporturilor, institutie publica, cu personalitate juridica, în subordinea Ministerului Afacerilor Externe;
b) Inspectia Muncii, institutie publica, cu personalitate juridica, în subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
c) Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Bancare, institutie de specialitate a administratiei publice centrale, cu personalitate juridica, în subordinea Guvernului;
d) activitatea de inspectie sanitara din cadrul Ministerului Sanatatii;
e) activitatea de inspectie si politie sanitar-veterinara din cadrul Ministerului Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
f) alte institutii, autoritati publice si activitati, stabilite prin decizie a primului-ministru.
(9) Finantarea activitatii Autoritatii Nationale de Control se face de la bugetul de stat, ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control având calitatea de ordonator principal de credite pentru bugetul aparatului propriu al Autoritatii Nationale de Control, precum si pentru autoritatile de control din subordine.
(10) Institutiile si autoritatile publice aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control vireaza lunar Autoritatii Nationale de Control o cota din fondurile de stimulente constituite potrivit legii. Cota se stabileste prin ordin al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control, în cazul autoritatilor aflate în subordine, sau prin ordin comun al ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control si al ordonatorului principal de credite, în cazul autoritatilor coordonate, cu avizul Ministerului Finantelor Publice. Cu sumele virate se constituie Fondul de stimulente la dispozitia ministrului delegat pentru coordonarea autoritatilor de control. Modalitatea de repartizare si persoanele din cadrul aparatului propriu al Autoritatii Nationale de Control si din cadrul autoritatilor aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia, care beneficiaza de stimulente, se aproba de catre ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control.
(11) Ministrul delegat pentru coordonarea autoritatilor de control îndeplineste si urmatoarele functii specifice:
a) conduce aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control, numeste si elibereaza din functie personalul acesteia;
b) asigura conducerea unitara a activitatii de control a autoritatilor aflate în subordinea Autoritatii Nationale de Control, numeste si elibereaza din functie conducatorii acestor autoritati sau face propuneri de numire si de eliberare a lor din functie de catre primul-ministru, dupa caz;
c) exercita, prin aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si structurile aflate în subordinea sau în coordonarea acesteia, dupa caz, controlul activitatii caselor de asigurari de sanatate si a furnizorilor de servicii medicale, medicamente si materiale sanitare;
d) coordoneaza activitatea de control a autoritatilor prevazute la alin. (8) si da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a conducatorilor acestor autoritati sau face propuneri de numire si de eliberare din functie a acestora de catre primul-ministru, dupa caz;
e) aproba statul de functii al Autoritatii Nationale de Control, în limita numarului de posturi aprobate; da aviz conform pentru statele de functii ale autoritatilor aflate în subordinea sau în coordonarea sa, dupa caz;
f) acorda stimulente din fondul constituit conform alin. (10), pentru personalul din aparatul propriu, cât si pentru cel din cadrul autoritatilor aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control;
g) da aviz conform pentru numirea si eliberarea din functie a personalului cu functii de conducere de la nivel central al fiecarei autoritati aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control, precum si pentru conducatorii structurilor teritoriale ale acestora, dupa caz;
h) sanctioneaza, dispune sanctionarea sau, dupa caz, avizeaza actele de sanctionare a personalului cu functii de conducere al autoritatilor aflate în subordinea sau în coordonarea Autoritatii Nationale de Control, în conditiile legii.
(12) Personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si celui din Corpul de Control al Guvernului nu li se aplica prevederile Legii nr. 188/1999 privind Statutul functionarilor publici, cu modificarile si completarile ulterioare.
(13) Salarizarea personalului din aparatul propriu al Autoritatii Nationale de Control si a personalului din cadrul Corpului de Control al Guvernului se face în conformitate cu prevederile legale în vigoare aplicabile personalului din aparatul de lucru al Guvernului.
(14) Organizarea, functionarea si atributiile Autoritatii Nationale de Control se stabilesc prin hotarâre a Guvernului.
ART. 17
(1) În termen de 10 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, ministerele si celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale vor supune Guvernului spre adoptare proiectele de acte normative pentru reglementarea masurilor privind înfiintarea, reorganizarea, organizarea si functionarea lor, dupa caz, prevazute de prezenta ordonanta de urgenta.
(2) Ministerele si celelalte autoritati ale administratiei publice centrale care preiau institutii si autoritati publice în subordine sau în coordonare vor prelua si atributiile specifice ministerelor si autoritatilor administratiei publice în subordinea sau în coordonarea carora s-au aflat entitatile preluate pâna la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(3) Ministerele, celelalte autoritati ale administratiei publice centrale si institutiile publice nou-înfiintate sau care preiau activitati de la alte institutii publice sau structuri vor prelua toate drepturile si obligatiile institutiei, structurii sau activitatii preluate, inclusiv bunurile mobile si imobile aflate în administrarea sau, dupa caz, în proprietatea acestora, în conformitate cu prevederile Legii nr. 115/1999 privind responsabilitatea ministeriala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, si ale Hotarârii Guvernului nr. 2/2001 pentru aprobarea structurii si continutului protocolului de predare-primire întocmit de membrii Guvernului si de conducatorii celorlalte organe de specialitate ale administratiei publice la expirarea mandatului.
ART. 18
(1) Se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa introduca modificarile în structura bugetului de stat pe anul 2003, corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, la propunerea ordonatorilor principali de credite, pe baza protocoalelor de predare-primire.
(2) Protocoalele de predare-primire se încheie în termen de 30 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta si cuprind prevederile bugetare, executia bugetara pâna la data preluarii, structurile de personal preluate, precum si celelalte drepturi si obligatii prevazute la art. 17.
(3) Pâna la introducerea modificarilor prevazute la alin. (1) în bugetul de stat si în bugetele ordonatorilor principali de credite, finantarea acestora se va asigura din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti înainte de modificarea structurii si componentei Guvernului potrivit Hotarârii Parlamentului nr. 16/2003 si, respectiv, de intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
(4) Deschiderea creditelor bugetare se efectueaza din bugetele ordonatorilor principali de credite existenti înainte de modificarea structurii si componentei Guvernului potrivit Hotarârii Parlamentului nr. 16/2003 si, respectiv, de intrarea în vigoare a prezentei ordonante de urgenta si se aproba de ordonatorii principali de credite ai institutiilor publice înfiintate sau rezultate în urma reorganizarii, în conditiile prezentei ordonante de urgenta.
(5) Personalul institutiilor care se reorganizeaza sau îsi schimba raporturile de subordonare conform prezentei ordonante de urgenta îsi mentine, pâna la data intrarii în vigoare a noii legi a salarizarii personalului din institutiile publice, nivelul salarizarii prevazut prin actele normative în vigoare.
(6) Efectuarea modificarilor în executia bugetului de stat, în conditiile prezentei ordonante de urgenta, se va face de catre ordonatorii principali de credite, pe baza precizarilor emise de Ministerul Finantelor Publice, în termen de 15 zile de la data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta.
ART. 19
Ordonatorilor de credite bugetare ai autoritatilor si institutiilor publice din subordinea Guvernului finantate prin bugetul altor institutii sau autoritati publice din subordinea Guvernului le revin toate obligatiile prevazute de reglementarile în vigoare pentru ordonatorul principal de credite bugetare.
ART. 20
(1) Începând cu data de 1 ianuarie 2004, Caminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia si Caminul pentru persoane vârstnice Sibiu, inclusiv personalul angajat al acestora, trec din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, respectiv în subordinea Consiliului Local al Municipiului Sibiu.
(2) Începând cu aceeasi data, Centrul Social "Gavroche" de Integrare Familiala pentru Copii, inclusiv personalul angajat al acestuia, trece din subordinea Ministerului Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei în subordinea Consiliului Local al Sectorului 2 al Municipiului Bucuresti.
ART. 21
În cuprinsul actelor normative în vigoare urmatoarele denumiri se înlocuiesc, în mod corespunzator prevederilor prezentei ordonante de urgenta, dupa cum urmeaza:
a) Corpul de control al primului-ministru, cu Corpul de Control al Guvernului;
b) Ministerul pentru Relatia cu Parlamentul, cu Departamentul pentru Relatia cu Parlamentul;
c) Ministerul Informatiilor Publice, cu:
- Departamentul pentru Românii de Pretutindeni, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea privind românii de pretutindeni;
- Departamentul pentru Relatii Interetnice, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea privind minoritatile nationale;
- Departamentul Purtatorului de Cuvânt al Guvernului si Relatii cu Presa, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatile specifice acestuia;
- Agentia pentru Strategii Guvernamentale, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatile specifice acesteia;
- Secretariatul General al Guvernului, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea pentru romi;
d) Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice, cu Ministerul Administratiei si Internelor;
e) Ministerul Dezvoltarii si Prognozei, cu:
- Comisia Nationala de Prognoza, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de prognoza;
- Ministerul Integrarii Europene, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de dezvoltare regionala;
- Ministerul Economiei si Comertului, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatile privind mediul de afaceri;
- Ministerul Administratiei si Internelor, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatile privind parcurile industriale si zonele defavorizate;
f) Ministerul Muncii si Solidaritatii Sociale si Departamentul de Politici Sociale, cu Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei;
g) Ministerul Industriei si Resurselor, Departamentul de Politici Economice si Departamentul de Comert Exterior, cu Ministerul Economiei si Comertului;
h) Ministerul Agriculturii, Alimentatiei si Padurilor si Ministerul Apelor si Protectiei Mediului, cu Ministerul Agriculturii, Padurilor, Apelor si Mediului;
i) Ministerul Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei si Ministerul Turismului, cu Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului;
j) Ministerul pentru Întreprinderile Mici si Mijlocii si Cooperatie, cu Agentia Nationala pentru Întreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie;
k) Ministerul Educatiei si Cercetarii, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului;
l) Ministerul Sanatatii si Familiei, cu:
- Ministerul Sanatatii, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de sanatate;
- Ministerul Muncii, Solidaritatii Sociale si Familiei, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de asistenta familiala;
m) Ministerul Tineretului si Sportului, cu Ministerul Educatiei, Cercetarii si Tineretului, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de tineret;
n) Ministerul Tineretului si Sportului si directiile pentru tineret si sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, cu Agentia Nationala pentru Sport si directiile pentru sport judetene, respectiv a municipiului Bucuresti, în cazul prevederilor care reglementeaza activitatea de sport.
ART. 22
Actele normative în care sunt prevazute ministerele, organele de specialitate ale administratiei publice centrale si institutiile publice, care se desfiinteaza, se reorganizeaza ori îsi schimba raporturile de subordonare sau de coordonare, dupa caz, potrivit prevederilor prezentei ordonante de urgenta, se modifica în mod corespunzator.
ART. 23
Pe data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, urmatoarele acte normative se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul 1 al articolului 31 din Legea protectiei civile nr. 106/1996, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 241 din 3 octombrie 1996, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 31
Pentru organizarea si conducerea actiunilor de evacuare se constituie Comisia centrala de evacuare, condusa de ministrul administratiei si internelor, din care fac parte secretari de stat si conducatori ai autoritatilor din administratia publica implicate. Comisia îsi constituie un secretariat tehnic permanent, condus de conducatorul Inspectoratului General pentru Situatii de Urgenta din subordinea Ministerului Administratiei si Internelor."
2. Ordonanta Guvernului nr. 47/1994 privind apararea împotriva dezastrelor, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 242 din 29 august 1994, aprobata prin Legea nr. 124/1995, cu modificarile si completarile ulterioare:
a) Articolul 6 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 6
Comisia guvernamentala de aparare împotriva dezastrelor îsi constituie un secretariat tehnic permanent care functioneaza în cadrul Ministerului Administratiei si Internelor si care este format din specialisti pe domenii de activitate, desemnati de ministere si de celelalte autoritati ale administratiei publice centrale de specialitate care au reprezentanti în comisie."
b) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Modul de organizare, componenta, atributiile si dotarea Comisiei guvernamentale de aparare împotriva dezastrelor si comisiilor centrale specializate pe tipuri de dezastre se stabilesc prin regulamente de organizare si functionare întocmite de Ministerul Administratiei si Internelor, respectiv de catre ministerele pe lânga care functioneaza, avizate de Comisia guvernamentala de aparare împotriva dezastrelor si aprobate de Guvern."
3. Litera j) a alineatului (3) al articolului 4 din Ordonanta Guvernului nr. 44/1997 privind transporturile rutiere, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 222 din 29 august 1997, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 105/2000, cu modificarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) autorizeaza, împreuna cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, activitatile de transport rutier international, direct sau în tranzit, în conformitate cu prevederile legale si ale acordurilor si conventiilor internationale la care România este parte; activitatile de autorizare a transportului rutier international, direct sau în tranzit, se realizeaza de catre Ministerul Transporturilor, Constructiilor si Turismului, împreuna cu Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei, prin Inspectoratul General pentru Comunicatii si Tehnologia Informatiei;"
4. Legea nr. 90/2001 privind organizarea si functionarea Guvernului României si a ministerelor, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 164 din 2 aprilie 2001, cu modificarile ulterioare, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) La articolul 21 alineatul (1), litera b) va avea urmatorul cuprins:
"b) compartimentul pentru monitorizarea marilor programe de interes national cuprinse în Programul de guvernare;"
b) Articolul 47 se completeaza cu un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) În cadrul ministerelor, institutiilor publice si altor organe de specialitate ale administratiei publice centrale poate fi utilizata si functia de subsecretar de stat, potrivit hotarârii Guvernului privind organizarea si functionarea acestora."
5. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 29/1998 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare în Domeniul Energiei - ANRE, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 407 din 27 octombrie 1998, aprobata cu modificari prin Legea nr. 99/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 1
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Energiei, denumita în continuare ANRE, cu sediul în municipiul Bucuresti, institutie publica cu personalitate juridica, aflata în subordinea Guvernului si în coordonarea primului-ministru."
6. Alineatul (1) al articolului 1 din Ordonanta Guvernului nr. 41/2000 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale (ANRGN), publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 45 din 31 ianuarie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 791/2001, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 1
(1) Se înfiinteaza Autoritatea Nationala de Reglementare în Domeniul Gazelor Naturale, denumita în continuare ANRGN, cu sediul în municipiul Bucuresti, Calea Dorobantilor nr. 30, sectorul 1, institutie publica cu personalitate juridica, aflata în subordinea Guvernului si în coordonarea primului-ministru."
7. Alineatul (3) al articolului 10 din Legea educatiei fizice si sportului nr. 69/2000, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 200 din 9 mai 2000, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(3) Pentru coordonarea aplicarii Programului national <<Sportul pentru toti>> se constituie Comitetul activitatilor fizice sportive pentru sanatate, educatie si recreare, organism consultativ în cadrul Agentiei Nationale pentru Sport, a carui organizare, functionare si componenta se stabilesc prin hotarâre a Guvernului."
8. Alineatul (1) al articolului 3 din Legea nr. 390/2002 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Agentiei Române pentru Investitii Straine, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 443 din 24 iunie 2002, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 3
(1) Agentia este condusa de un presedinte, cu rang de secretar de stat, ajutat de un vicepresedinte, cu rang de subsecretar de stat, numiti prin decizie a primului-ministru."
9. Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 296/2000 privind înfiintarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 707 din 30 decembrie 2000, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 225/2001, cu modificarile si completarile ulterioare, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"ART. 3
(1) Autoritatea pentru Privatizare este condusa de un presedinte, ajutat de unul sau mai multi vicepresedinti, numiti prin decizie a primului-ministru. Presedintele, respectiv vicepresedintii sunt asimilati, din punct de vedere al drepturilor cuvenite potrivit legii, cu functia de ministru si, respectiv, secretar de stat."
10. Alineatul (4) al articolului 8 din Ordonanta Guvernului nr. 14/2003 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Autoritatii Nationale pentru Persoanele cu Handicap, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 63 din 1 februarie 2003, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 239/2003, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"(4) Structura organizatorica a Autoritatii se aproba prin hotarâre a Guvernului."
11. Legea nr. 100/1998 privind asistenta de sanatate publica, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 204 din 1 iunie 1998, se completeaza dupa cum urmeaza:
a) Dupa alineatul (1) al articolului 8 se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu urmatorul cuprins:
"(2) Medicii care ocupa functii publice în cadrul aparatului central al Ministerului Sanatatii si, respectiv, în cadrul directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti pot desfasura, în afara programului normal de lucru, activitati profesionale în unitatile sanitare publice, potrivit calificarii pe care o detin, în conditiile legii."
b) Dupa articolul 9 se introduce un nou articol, articolul 9^1, cu urmatorul cuprins:
"ART. 9^1
Personalului prevazut la art. 8 alin. (2) i se aplica, în mod corespunzator, prevederile art. 35 alin. (1) si (3) din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, precum si reglementarile privind salarizarea personalului contractual din sectorul bugetar si a functionarilor publici."
12. Articolul 7 din Legea nr. 199/2000 privind utilizarea eficienta a energiei, republicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 734 din 8 octombrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
a) Alineatul (1) va avea urmatorul cuprins:
"ART. 7
(1) Agentia Româna pentru Conservarea Energiei este institutie publica, cu personalitate juridica, organ de specialitate la nivel national în domeniul eficientei energetice, în subordinea Ministerului Economiei si Comertului, cu finantare din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat."
b) Dupa alineatul (1) se introduc doua noi alineate, alineatele (1^1) si (1^2), cu urmatorul cuprins:
"(1^1) De la înfiintare si pâna la data de 31 iulie 2003, cheltuielile curente si de capital ale Agentiei Române pentru Conservarea Energiei se asigura de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Economiei si Comertului.
(1^2) Începând cu data de 1 august 2003, sumele cuprinse în bugetul Ministerului Economiei si Comertului pentru cheltuielile curente si de capital aferente Agentiei Române pentru Conservarea Energiei vor fi transferate de la titlurile de cheltuieli respective la titlul <<Subventii>>, introducându-se modificarile corespunzatoare în structura bugetului de stat si a bugetului Ministerului Economiei si Comertului."
13. Ordonanta Guvernului nr. 94/1999 privind participarea României la procedurile în fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului Ministrilor ale Consiliului Europei si exercitarea dreptului de regres al statului în urma hotarârilor si conventiilor de rezolvare pe cale amiabila, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 424 din 31 august 1999, aprobata cu modificari prin Legea nr. 87/2001, se modifica dupa cum urmeaza:
a) Alineatele (2) si (3) ale articolului 1 vor avea urmatorul cuprins:
"(2) Prerogativele de agent guvernamental în procedurile în fata Curtii Europene a Drepturilor Omului si a Comitetului Ministrilor ale Consiliului Europei se exercita, în numele Guvernului României, de Ministerul Afacerilor Externe.
(3) În cadrul Ministerului Afacerilor Externe functioneaza Agentul Guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului."
b) Alineatul (2) al articolului 4 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Interventia voluntara într-o cauza aflata pe rolul Curtii, în care reclamantul este un cetatean român, iar pârâtul un alt stat decât România, parte la Conventie, se face de catre Agentul guvernamental, cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
c) Alineatul (2) al articolului 5 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Desemnarea judecatorului ad-hoc, în cazurile prevazute de Conventie, se face de catre ministrul afacerilor externe, la propunerea Agentului guvernamental."
d) Alineatul (4) al articolului 7 va avea urmatorul cuprins:
"(4) Costul expertizei solicitate de Agentul guvernamental se suporta din bugetul Ministerului Afacerilor Externe, pe baza dispozitiei Agentului guvernamental."
e) Alineatul (6) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(6) Semnarea conventiei de rezolvare pe cale amiabila a cauzei de catre Agentul guvernamental se face cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
f) Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Exercitarea cailor de atac împotriva hotarârilor Curtii se face de catre Agentul guvernamental, cu aprobarea ministrului afacerilor externe."
g) Alineatul (3) al articolului 10 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Plata se efectueaza în urma hotarârii Curtii sau a conventiei de rezolvare pe cale amiabila, pe baza dispozitiei scrise a ministrului afacerilor externe."
h) Articolul 14 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 14
Agentul guvernamental îl informeaza pe ministrul afacerilor externe cu privire la modificarile legislative care se impun în urma evolutiei jurisprudentei Curtii."
i) Articolul 15 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 15
Organizarea si functionarea Agentului Guvernamental pentru Curtea Europeana a Drepturilor Omului în cadrul Ministerului Afacerilor Externe se reglementeaza prin hotarâre a Guvernului."
j) Articolul 16 se abroga.
ART. 24
Legea cinematografiei nr. 630/2002, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 889 din 9 decembrie 2002, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Articolul 4 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 4
(1) Centrul National al Cinematografiei este institutie publica de interes national în domeniul cinematografiei, cu personalitate juridica, functioneaza în subordinea Ministerului Culturii si Cultelor si are sediul în municipiul Bucuresti, str. Dem. I. Dobrescu nr. 4 - 6, sectorul 1.
(2) Centrul National al Cinematografiei se organizeaza si functioneaza prin comasarea prin absorbtie a institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, care se desfiinteaza.
(3) Centrul National al Cinematografiei preia, în conditiile legii, toate drepturile si obligatiile institutiei publice Arhiva Nationala de Filme.
(4) Patrimoniul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme se transmite Centrului National al Cinematografiei pe baza de protocol de predare-preluare încheiat în termen de 90 de zile de la data intrarii în vigoare a prezentei legi.
(5) Patrimoniul Centrului National al Cinematografiei se majoreaza, în mod corespunzator, cu valoarea rezultata potrivit alin. (3).
(6) Personalul institutiei publice Arhiva Nationala de Filme, existent la data comasarii, se preia, în conditiile legii, de catre Centrul National al Cinematografiei si beneficiaza de drepturile prevazute de legislatia în vigoare.
(7) Cheltuielile curente si cheltuielile de capital ale Centrului National al Cinematografiei se finanteaza din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Culturii si Cultelor.
(8) Veniturile proprii se realizeaza din Fondul cinematografic si din activitati aprobate potrivit dispozitiilor legale în vigoare.
(9) Centrul National al Cinematografiei este condus de un director general, numit prin decizie a primului-ministru, la propunerea ministrului culturii si cultelor.
(10) Directorul general si personalul Centrului National al Cinematografiei sunt încadrati si salarizati conform prevederilor legale aplicabile personalului din sectorul bugetar.
(11) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei este ordonator tertiar de credite."
2. Literele a) si b) ale articolului 6 vor avea urmatorul cuprins:
"a) elaboreaza strategia de dezvoltare a cinematografiei nationale si o supune spre aprobare Ministerului Culturii si Cultelor;
b) elaboreaza proiecte de acte normative pentru domeniul sau de activitate si propune Ministerului Culturii si Cultelor promovarea acestora;"
3. Litera d) a articolului 6 se abroga.
4. Dupa litera u) a articolului 6 se introduce litera v) cu urmatorul cuprins:
"v) conserva, restaureaza, modernizeaza si pune în valoare fondul de filme si materiale care fac parte din patrimoniul cinematografiei nationale."
5. Articolul 7 se abroga.
6. Alineatul (5) al articolului 8 va avea urmatorul cuprins:
"(5) Pentru operatiile executate în Registrul cinematografiei se percep tarife care constituie venituri la Fondul cinematografic, care se stabilesc si se actualizeaza prin ordin al ministrului culturii si cultelor."
7. Articolul 9 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 9
Sub autoritatea Ministerului Culturii si Cultelor se afla Regia Autonoma de Distributie si Exploatare a Filmelor <<Româniafilm>>, precum si societatile comerciale cu capital majoritar de stat, cu activitate în domeniul cinematografic: Studioul Cinematografic <<Rofilm>> - S.A., Studioul Cinematografic <<Sahia Film>> - S.A. si Studioul Cinematografic <<Animafilm>> - S.A."
8. Articolul 10 se abroga.
9. Partea introductiva a articolului 11 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 11
Patrimoniul cinematografiei nationale este format din:"
10. Literele c) si e) ale articolului 11 se abroga.
11. Articolul 12 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 12
(1) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11 lit. a) si f), sunt bunuri de interes national si se afla în proprietatea publica a statului si în administrarea Centrului National al Cinematografiei.
(2) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11 lit. b), se afla în proprietatea privata a statului si în administrarea Centrului National al Cinematografiei.
(3) Bunurile din patrimoniul cinematografiei nationale, enumerate la art. 11 lit. d) si g), se afla în proprietatea privata a statului si în administrarea Regiei Autonome de Distributie si Exploatare a Filmelor <<Româniafilm>>, cu exceptia celor prevazute în anexa la prezenta lege, care se afla în proprietatea publica a statului si în administrarea Centrului National al Cinematografiei."
12. Literele a) si k) ale alineatului (1) al articolului 14 vor avea urmatorul cuprins:
"a) administrarea si exploatarea bunurilor din patrimoniul cinematografiei nationale, care se afla în proprietatea publica a statului, conform prezentei legi;
...........................................................................
k) închirierea sau concesionarea imobilelor sau a altor bunuri aflate în administrarea sa, potrivit legii;"
13. Alineatele (3) si (6) ale articolului 26 vor avea urmatorul cuprins:
"(3) Componenta comisiei de selectie se stabileste, pentru fiecare sesiune de concurs, prin ordin al ministrului culturii si cultelor.
...........................................................................
(6) În cazuri bine justificate directorul general al Centrului National al Cinematografiei poate acorda o prelungire a termenului prevazut la alin. (5) de maximum 3 luni."
14. Articolul 27 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 27
Cuantumul creditului financiar rambursabil fara dobânda se stabileste conform prezentei legi de catre o comisie stabilita prin decizie a directorului general al Centrului National al Cinematografiei."
15. Articolul 28 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 28
Hotarârile comisiei de selectie si ale comisiei pentru acordarea cuantumului în care se acorda creditul financiar pot fi contestate la Ministerul Culturii si Cultelor, în termen de 30 de zile de la data emiterii."
16. Alineatul (1) al articolului 29 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 29
(1) Selectarea proiectelor pentru distributia, difuzarea si exploatarea filmelor românesti se face de catre o comisie stabilita prin ordin al ministrului culturii si cultelor, la propunerea directorului general al Centrului National al Cinematografiei."
17. Partea introductiva a alineatului (3) al articolului 31 va avea urmatorul cuprins:
"(3) Directorul general al Centrului National al Cinematografiei trebuie sa suspende sau, dupa caz, sa rezilieze contractele de acordare a creditului financiar în urmatoarele situatii:"
18. Litera a) a articolului 36 va avea urmatorul cuprins:
"a) proiectele autorilor care ocupa functiile de director general al Centrului National al Cinematografiei, directori ai studiourilor cu capital majoritar de stat, membrii comisiilor de selectie, precum si detinatorii altor functii de conducere în cadrul Centrului National al Cinematografiei si în societatile ori institutiile de sub autoritatea, respectiv din subordinea, Ministerului Culturii si Cultelor;"
19. Alineatul (1) al articolului 39 va avea urmatorul cuprins:
"ART. 39
(1) Pentru încurajarea distributiei filmului românesc, titularii dreptului de proprietate sau de administrare asupra salilor si gradinilor de cinematograf au obligatia de a asigura minimum 5% din numarul anual de spectacole cu productii cinematografice românesti."
20. Alineatul (2) al articolului 43 va avea urmatorul cuprins:
"(2) Cuantumul amenzilor contraventionale va fi actualizat periodic, la propunerea Ministerului Culturii si Cultelor, prin hotarâre a Guvernului."
ART. 25
Pe data intrarii în vigoare a prezentei ordonante de urgenta, se abroga urmatoarele prevederi:
1. art. 3 alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 292/2000 pentru stabilirea unor masuri privind reorganizarea si functionarea Secretariatului General al Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 706 din 29 decembrie 2000, aprobata cu modificari prin Legea nr. 255/2001, cu modificarile ulterioare;
2. art. 1, art. 3, art. 5 - 11, art. 13, art. 15, art. 16 alin. (2), art. 17, art. 18, art. 20 si art. 21 alin. (1) lit. a) - f) si h), alin. (2) si alin. (3) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 2/2001 pentru stabilirea unor masuri privind înfiintarea, organizarea/reorganizarea sau functionarea, dupa caz, a unor ministere, organe de specialitate ale administratiei publice centrale si institutii publice, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 10 din 9 ianuarie 2001, aprobata cu modificari prin Legea nr. 233/2001;
3. Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 75/2002 pentru stabilirea unor masuri privind reorganizarea Departamentului pentru comert exterior si promovare economica din structura Ministerului Afacerilor Externe, precum si a aparatului de lucru al Guvernului, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 26 iunie 2002, aprobata prin Legea nr. 564/2002;
4. Hotarârea Guvernului nr. 576/2002 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Politici Economice, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 415 din 14 iunie 2002;
5. Hotarârea Guvernului nr. 605/2002 privind înfiintarea, organizarea si functionarea Departamentului de Politici Sociale, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 444 din 25 iunie 2002;
6. Hotarârea Guvernului nr. 636/2002 privind atributiile, organizarea si functionarea Departamentului de Comert Exterior, publicata în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 450 din 26 iunie 2002.
ART. 26
Orice alte dispozitii contrare prezentei ordonante de urgenta se modifica în mod corespunzator sau se abroga, dupa caz.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneaza:
Ministrul pentru coordonarea
Secretariatului General al Guvernului,
Petru Serban Mihailescu

Ministrul muncii,
solidaritatii sociale si familiei,
Elena Dumitru

Ministrul finantelor publice,
Mihai Nicolae Tanasescu

---------------