Având în vedere prevederile art. 12 din Legea nr. 100/1998 privind
asistenta de sanatate publica,
vazând Referatul de aprobare al Directiei generale de sanatate publica
nr. DB 12.338 din 8 noiembrie 2002,
în temeiul Hotarârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile ulterioare,
ministrul sanatatii si familiei emite urmatorul ordin:
ART. 1
Medicii de medicina generala/medicina de familie care îsi desfasoara activitatea
în întreprindere vor parcurge un program de pregatire teoretica
si practica stabilit la minimum 200 de ore efectuate în ultimii 5 ani
si vor fi certificati prin sustinerea examenului de competenta în medicina
de întreprindere.
ART. 2
Atributiile medicului de medicina generala/medicina de familie cu competenta
în medicina de întreprindere sunt precizate în anexa care
face parte integranta din prezentul ordin.
ART. 3
Examenul de competenta în medicina de întreprindere se organizeaza
conform calendarului concursurilor si examenelor stabilit de Ministerul Sanatatii
si Familiei.
ART. 4
Directia generala resurse umane, formare profesionala, concursuri si examene,
Directia generala asistenta medicala si programe, Directia generala de sanatate
publica si directiile de sanatate publica teritoriale vor duce la îndeplinire
prevederile prezentului ordin.
ART. 5
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
ATRIBUTIILE
medicului de medicina generala/medicina de familie cu competenta în medicina
de întreprindere
Medicul cu competenta în medicina de întreprindere are urmatoarele
atributii:
- întocmeste si gestioneaza dosarul de obiectiv ce contine datele referitoare
la conditiile de munca analizate de echipa multidisciplinara coordonata de medicul
de medicina muncii;
- participa la evaluarea starii de sanatate a angajatilor prin:
- examen clinic la angajare;
- examen clinic de adaptare;
- examenul clinic periodic;
- examenul clinic la reluarea muncii;
- examen clinic de bilant la încetarea activitatii;
- urmareste efectuarea examenelor medicale complementare, a analizelor de laborator
si a explorarilor paraclinice necesare în functie de tipul de expunere
si de solicitarile postului de munca recomandate de medicul de medicina muncii;
- urmareste ca dosarul medical sa contina concluziile din fisele de aptitudine
semnate de medicul de medicina muncii;
- participa la realizarea managementului accidentelor de munca în întreprindere:
- primul ajutor;
- trimitere catre spital;
- urmareste evolutia accidentatului;
- comunica directiei de sanatate publica morbiditatea cu ITM;
- stabileste necesarul de medicamente de urgenta, vaccinuri, materiale consumabile;
- semnaleaza cazul de boala profesionala, conform metodologiei aprobate de Ministerul
Sanatatii si Familiei;
- înregistreaza bolile legate de profesiune, conform metodologiei aprobate
de Ministerul Sanatatii si Familiei;
- realizeaza informarea si educatia angajatilor în probleme de sanatate
în munca;
- pregateste angajatii în vederea acordarii primului ajutor în caz
de accident de munca sau îmbolnavire profesionala acuta (intoxicatie acuta);
- poate sa faca parte din comitetul de sanatate si securitate al întreprinderii
si întocmeste un raport periodic pentru informarea acestuia cu privire
la starea de sanatate a personalului angajat;
- urmareste derularea programelor de reabilitare, reinsertie si reorientare
profesionala, precum si a celor de promovare a starii de sanatate la locul de
munca, stabilite împreuna cu medicul de medicina muncii;
- este obligat sa pastreze secretul profesional medical (conform Codului penal)
si secretul industrial, al dispozitivelor si tehnologiilor de fabricatie (conform
Codului muncii).
---------------