Ministrul sanatatii si familiei,
având în vedere prevederile art. 15 lit. c) din Legea nr. 100/1998
privind asistenta de sanatate publica, ale Legii nr. 98/1994 privind stabilirea
si sanctionarea contraventiilor la normele legale de igiena si sanatate publica,
cu modificarile si completarile ulterioare,
în temeiul Hotarârii Guvernului nr. 22/2001 privind organizarea
si functionarea Ministerului Sanatatii si Familiei, cu modificarile si completarile
ulterioare,
vazând Referatul de aprobare al Directiei generale de sanatate publica
nr. DB/2.139 din 28 februarie 2002,
emite urmatorul ordin:
ART. 1
Se aproba Procedurile de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare,
constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor
si a activitatilor desfasurate în acestea, altele decât cele supuse
înregistrarii în registrul comertului, prevazute în anexa
nr. 1.
ART. 2
Se aproba Procedurile de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor
si produselor noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori
consumului uman, prevazute în anexa nr. 2.
ART. 3
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentul ordin.
ART. 4
Ministerul Sanatatii si Familiei va elabora, în termen de 180 de zile
de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României,
Partea I, Metodologia de realizare a studiului de impact asupra sanatatii si
de abilitare a institutiilor care pot efectua aceste studii.
ART. 5
Tarifele de avizare si autorizare sanitara, avizare sanitara si notificare a
substantelor si a produselor noi, precum si de consultanta de specialitate vor
fi stabilite, prin ordin al ministrului sanatatii si familiei, în termen
de 30 de zile de la data publicarii prezentului ordin în Monitorul Oficial
al României, Partea I.
ART. 6
La data intrarii în vigoare a prezentului ordin se abroga prevederile
Ordinului ministrului sanatatii nr. 331/1999 privind aprobarea Normelor de avizare
sanitara a proiectelor obiectivelor si de autorizare sanitara a obiectivelor
cu impact asupra sanatatii publice, publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, nr. 276 din 16 iunie 1999.
ART. 7
Directia generala de sanatate publica din cadrul Ministerului Sanatatii si Familiei,
directiile de sanatate publica si institutele de sanatate publica vor aduce
la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României,
Partea I, si va intra în vigoare în termen de 30 de zile de la publicarea
lui.
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
ANEXA 1
PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARA
pentru proiectele de amplasare, constructie, amenajare si reglementare sanitara
a functionarii obiectivelor si a activitatilor desfasurate în acestea,
altele decât cele supuse înregistrarii în registrul comertului
ART. 1
(1) Procedurile de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare, constructie,
amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor si a activitatilor
desfasurate în acestea, altele decât cele supuse înregistrarii
în registrul comertului, sunt:
a) avizarea sanitara;
b) autorizarea sanitara.
(2) Avizul sanitar si autorizatia sanitara se emit în baza Legii nr. 100/1998
privind asistenta de sanatate publica, cu respectarea atributiilor ce sunt de
competenta directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti,
a directiilor de specialitate din cadrul ministerelor cu retea sanitara proprie,
stabilite prin ordin al ministrului sanatatii si familiei.
(3) Scopul procedurilor de reglementare sanitara pentru proiectele de amplasare,
constructie, amenajare si reglementare sanitara a functionarii obiectivelor
si a activitatilor desfasurate în acestea, altele decât cele supuse
înregistrarii în registrul comertului, este prevenirea situatiilor
care ar putea pune în pericol sanatatea publica.
ART. 2
(1) Avizarea sanitara reprezinta procesul de analiza care conditioneaza, din
punct de vedere tehnic, amplasarea, constructia, amenajarea obiectivelor economice
si social-culturale de conformarea la normele de igiena si de sanatate publica.
(2) Avizul sanitar este un act tehnic si juridic eliberat în scris de
catre autoritatea locala de sanatate publica, necesar în procedura de
autorizare în amplasarea, constructia, extinderea sau amenajarea obiectivelor
economice de investitii si obiectivelor economice si social-culturale. Avizul
sanitar se emite înaintea autorizarii sanitare.
(3) Autorizarea sanitara reprezinta procesul de analiza si investigatie sanitara
care conditioneaza, din punct de vedere tehnic si juridic, punerea în
functiune si desfasurarea activitatii în obiective de interes public de
conformarea la normele de igiena si de sanatate publica.
(4) Autorizatia sanitara reprezinta un act tehnic si juridic eliberat în
scris de catre autoritatea locala de sanatate publica, prin care sunt stabilite
conditiile si/sau parametrii de functionare ai unei activitati existente ori
de punere în functiune a unei activitati în obiective de interes
public.
(5) Viza anuala reprezinta actul de constatare, eliberat în scris de catre
autoritatea locala de sanatate publica, privind respectarea conformitatii cu
autorizarea sanitara eliberata anterior.
(6) Programul de conformare reprezinta un plan de masuri cuprinzând etape
care trebuie parcurse în intervale de timp precizate, prin prevederile
autorizatiei sanitare, de catre titularul activitatii, sub controlul autoritatii
de sanatate publica locala, în scopul respectarii reglementarilor privind
sanatatea publica.
ART. 3
(1) Avizul sanitar si autorizatia sanitara atesta ca sunt întrunite conditiile
igienico-sanitare necesare pentru conformarea la normele de igiena si de sanatate
publica în vederea protejarii sanatatii publice.
(2) Avizul sanitar si autorizatia sanitara stabilesc conditiile prin care solicitantul
este obligat sa respecte si sa urmareasca conformarea la normele de igiena si
de sanatate publica.
ART. 4
(1) Activitatea de avizare-autorizare sanitara se desfasoara în cadrul
directiilor de sanatate publica judetene si a municipiului Bucuresti, al directiilor
de specialitate din cadrul ministerelor cu retea sanitara proprie, de catre
personalul biroului pentru avize si autorizatii sanitare.
(2) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare este compus din sef de birou
si referenti. Functia de sef de birou va fi ocupata prin concurs de un medic
având specialitatea igiena, medicina muncii, epidemiologie sau sanatate
publica.
(3) Biroul pentru avize si autorizatii sanitare are urmatoarele atributii:
a) realizeaza activitatea de autorizare si avizare sanitara conform prevederilor
prezentului ordin;
b) primeste si înregistreaza documentatia solicitantului, repartizând-o
catre sectiile sau compartimentele de specialitate;
c) solutioneaza cererile conform recomandarilor cuprinse în referatele
de evaluare, completeaza formularele conform recomandarilor si elibereaza avizele
si autorizatiile sanitare;
d) gestioneaza baza de date pentru autorizatiile si avizele sanitare eliberate;
e) înregistreaza declaratia pe propria raspundere si autorizatia sanitara
eliberata;
f) comunica inspectiei sanitare emiterea autorizatiei sanitare de functionare
în termen de 48 de ore;
g) asigura informarea solicitantilor asupra procedurii de avizare si autorizare
sanitara.
(4) Activitatile de evaluare în vederea eliberarii avizelor si autorizatiilor
sanitare se realizeaza de catre personalul de specialitate calificat pentru
domeniul de activitate supus autorizarii.
ART. 5
Obiectivele si activitatile economice si social-culturale de interes public,
supuse prevederilor prezentului ordin, sunt prevazute în anexa nr. 1.
ART. 6
(1) Documentele necesare pentru solicitarea avizului sanitar al obiectivelor
si al activitatilor desfasurate în acestea sunt:
a) cerere;
b) planul general de amplasare a obiectivului, prezentat la o scara din care
sa se înteleaga clar încadrarea în cartier, zona, localitate,
accesul la retelele de transport, energie si utilitati, precum si caracteristicile
terenului;
c) planul de amenajare interioara: circuite functionale si modul lor de structurare,
modul de asigurare a aprovizionarii cu apa potabila, modul de evacuare a apelor
uzate menajere si tehnologice, modul de organizare a evacuarii deseurilor solide
si modul de colectare, depozitare temporara si de evacuare/neutralizare a deseurilor
periculoase rezultate din activitati care urmeaza sa se desfasoara în
obiectivul pentru care se solicita avizarea;
d) dovada de achitare a tarifului de avizare sanitara.
(2) La documentele necesare pentru obtinerea avizului sanitar se va solicita,
daca este cazul, conform prevederilor legale în vigoare, studiul de impact
asupra starii de sanatate a populatiei din zona.
ART. 7
(1) Studiul de impact asupra sanatatii populatiei din zona va cuprinde cel putin
urmatoarele elemente:
a) caracterizarea nivelului de expunere a populatiei;
b) caracterizarea efectelor asupra sanatatii, consecutiv realizarii obiectivului;
c) evaluarea impactului asupra starii de sanatate a populatiei;
d) conditiile de conformare pentru prevenirea efectelor;
e) planul de monitorizare a aplicarii conditiilor de conformare si a efectelor
asupra starii de sanatate.
ART. 8
(1) Dupa primire dosarul se înregistreaza si se repartizeaza, nominalizându-se
personalul de specialitate pentru analiza si investigarea proiectului.
(2) Personalul de specialitate analizeaza si evalueaza conformarea proiectului
la normele de igiena, standardele, normativele sau la alte reglementari legale
si elaboreaza referatul de evaluare.
(3) Referatul de evaluare va cuprinde concluziile privind conformarea la normele
de igiena si la reglementarile de sanatate publica în vigoare, precum
si concluzia cu privire la avizarea proiectului în una dintre urmatoarele
variante:
a) sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar si se
elibereaza avizul sanitar;
b) nu sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar;
acest lucru se comunica solicitantului, precizându-se neconformitatea
constatata si mentionându-se prevederile legale ce nu sunt îndeplinite.
(4) Referatul de evaluare se elaboreaza conform modelului prezentat în
anexa nr. 2.
(5) În avizul sanitar se vor mentiona urmatoarele:
a) datele de identificare a solicitantului si calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului avizat;
c) activitatea/activitatile pentru care este avizat obiectivul;
d) numarul din registrul unic de avize sanitare al biroului pentru avize si
autorizatii sanitare;
e) numarul si data întocmirii referatului de evaluare, numele specialistului
care a semnat referatul de evaluare, din registrul unic de avize sanitare;
f) semnatura sefului biroului pentru avize si autorizatii sanitare si stampila
directiei de sanatate publica teritoriale sau a municipiului Bucuresti ori a
directiei de profil din ministerele cu retea medicala proprie;
g) în situatia în care obiectivul supus avizarii sanitare se afla
pe teritoriul unui judet în care directia de sanatate publica nu are laborator
de igiena radiatiilor si obiectivul este proiectat sa aiba arii de lucru în
care se desfasoara practici nucleare, referatul de evaluare pentru avizarea
sanitara este semnat de catre directorul directiei de sanatate publica teritoriale
în a carei raza se afla obiectivul avizat si de catre seful laboratorului
de igiena radiatiilor teritorial la care este arondat respectivul judet.
(6) Rezolvarea solicitarii se va face în maximum 20 de zile de la înregistrarea
cererii.
(7) Documentatia de avizare se va pastra la dosarul de obiectiv din cadrul biroului
pentru avize si autorizatii sanitare.
ART. 9
(1) Solicitarea avizului sanitar este obligatorie sau facultativa, în
functie de reglementarile legale incidente domeniului de activitate supus avizarii.
(2) Avizul sanitar este obligatoriu pentru autorizarea activitatilor în
spatii care au fost construite cu alta destinatie initiala decât activitatea
pentru care se solicita autorizarea.
ART. 10
(1) Documentele necesare pentru solicitarea autorizatiei sanitare sunt:
a) cerere;
b) dosar tehnic, care va cuprinde: avizul sanitar, daca este cazul, planul dimensionat
cu structura interioara, dotarile necesare desfasurarii activitatii supuse autorizarii,
prezentarea circuitelor functionale, modul de asigurare a iluminatului, ventilatiei,
temperaturii ambientale, schita retelelor de utilitati sau modul de asigurare
a acestora (apa potabila, apa calda menajera, evacuarea apelor uzate menajere
si tehnologice, evacuarea deseurilor solide si, în cazul unitatilor medicale,
a deseurilor periculoase rezultate din activitatea desfasurata);
c) dovada de achitare a tarifului de autorizare sanitara.
(2) Dupa caz, vor fi solicitate urmatoarele:
a) declaratia pe propria raspundere referitoare la asigurarea conformarii la
conditiile igienico-sanitare, conform modelului prezentat în anexa nr.
3;
b) declaratia de detinere si manipulare de substante toxice, conform Decretului
nr. 466/1979 privind regimul produselor si al substantelor toxice, cu modificarile
si completarile ulterioare.
(3) În situatia în care obiectivului supus autorizarii i-a fost
eliberat aviz sanitar, dosarul de aviz sanitar se asimileaza dosarului tehnic.
ART. 11
(1) Cererea de autorizare si dosarul cuprinzând documentele pentru obiectivele
si activitatile prevazute în anexa nr. 1 se depun la biroul pentru avize
si autorizatii sanitare, unde sunt verificate si, în cazul în care
documentatia este completa, cererea se înregistreaza si se retine spre
solutionare.
(2) Dupa primirea dosarului înregistrat si repartizat se nominalizeaza
personalul de specialitate pentru analiza si investigarea proiectului.
(3) Referatul de evaluare cuprinde, dupa caz, aprecierile privind conformarea
sau programul de conformare si calendarul de conformare, precum si concluzia
cu privire la autorizarea sanitara în una dintre variantele:
a) sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare
si se elibereaza autorizatie sanitara;
b) pot fi îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
cu realizarea programului si calendarului de conformare stabilit în autorizatie,
si se elibereaza autorizatie sanitara;
c) nu sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
precizându-se neconformitatea fata de actele legale care prevad aceste
cerinte, comunicându-se aceasta solicitantului;
d) referatul de evaluare în vederea eliberarii autorizatiei sanitare se
completeaza conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
(4) Formularul autorizatiei sanitare va cuprinde:
a) datele de identificare a solicitantului si calitatea acestuia;
b) datele de identificare a obiectivului autorizat;
c) numarul din registrul unic pentru autorizatii sanitare;
d) activitatea/activitatile autorizata/autorizate;
e) programul si calendarul de conformare pentru îndeplinirea conditiilor
de autorizare sanitara (dupa caz);
f) numarul si data referatului de evaluare, numele specialistului care a elaborat
referatul de evaluare;
g) semnatura directorului directiei de sanatate publica, a sefului biroului
pentru avize si autorizatii sanitare si stampila directiei de sanatate publica
sau a directiei de profil din ministerele cu retea sanitara proprie;
h) în situatia în care un obiectiv supus autorizarii sanitare este
proiectat sa aiba arii de lucru în care se desfasoara practici nucleare
si este amplasat pe teritoriul unui judet în care directia de sanatate
publica nu are laborator de igiena radiatiilor, referatul de evaluare pentru
avizarea sanitara este semnat de catre directorul directiei de sanatate publica
din judetul în care se afla obiectivul si de catre seful laboratorului
de igiena radiatiilor teritorial la care este arondat respectivul judet.
(5) Documentatia de autorizare se va pastra la dosarul obiectivului, în
cadrul biroului pentru avize si autorizatii.
(6) Rezolvarea solicitarii se va face în termen de 20 de zile de la data
înregistrarii cererii.
ART. 12
În cazul în care sunt necesare prestatii de specialitate pentru
analiza si investigatie sanitara, contravaloarea acestora se achita de catre
solicitant la directiile de sanatate publica, pe baza de deviz, înainte
de eliberarea autorizatiei sanitare.
ART. 13
(1) Autorizatia sanitara de functionare se emite strict pentru obiectivul si
activitatea/activitatile pentru care a fost solicitata.
(2) Autorizatia sanitara va cuprinde urmatoarele:
a) numarul de înregistrare din registrul unic de autorizatii al directiei
de sanatate publica;
b) obiectul de activitate publica;
c) datele de identificare a obiectivului;
d) structura functionala prezentata succint;
e) programul de conformare;
f) semnatura directorului directiei de sanatate publica, a sefului biroului
pentru avize si autorizatii sanitare si stampila directiei de sanatate publica.
(3) Autorizatia sanitara de functionare se pastreaza la obiectivul pentru care
a fost eliberata si trebuie pusa în mod obligatoriu la dispozitie oricarui
organ de control, daca acesta o solicita.
(4) Autorizatia sanitara are valabilitate atât timp cât sunt respectate
conditiile igienico-sanitare si sunt mentinute conditiile de structura functionala
si cele care se refera la obiectul de activitate din solicitarea initiala, pentru
care a fost emisa autorizatia.
(5) Autorizatia sanitara se vizeaza anual în cazul obiectivelor cuprinse
în lista prevazuta în anexa nr. 1.
ART. 14
(1) Personalul de specialitate din directiile de sanatate publica judetene,
respectiv a municipiului Bucuresti, poate acorda consultatii de specialitate
solicitantilor de avize sau autorizatii sanitare, pentru întocmirea documentatiei
necesare.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultanta tehnica nu poate semna
referatul de evaluare pentru avizarea sau autorizarea sanitara a obiectivului/activitatii
pentru care a prestat serviciul de consultanta.
ART. 15
(1) Inspectia sanitara din cadrul directiei de sanatate publica poate proceda
la retragerea temporara sau definitiva a autorizatiei sanitare de functionare
în cazul oricarei modificari a obiectului de activitate si a structurii
functionale a obiectivului fata de ceea ce este prevazut în autorizatia
sanitara de functionare sau în cazul nerespectarii programului de conformare.
(2) Din momentul retragerii temporare sau definitive a autorizatiei sanitare
de functionare activitatea pentru care a fost eliberata autorizatia sanitara
de functionare retrasa se suspenda.
(3) Pentru reluarea activitatii se reia procedura de autorizare prin biroul
pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica
teritoriale.
ART. 16
Anexele nr. 1 - 3 fac parte integranta din prezentele proceduri.
ANEXA 1
la proceduri
PROIECTE, OBIECTIVE SI ACTIVITATI
supuse avizarii/autorizarii si autoritatea competenta
________________________________________________________________________________
Nr. Obiectivul/activitatea Procedura de Autoritatea
crt. reglementare competenta
sanitara
_______________________________________________________________________________
1. Cabinet medical individual, cabinet Autorizare sanitara Directia de
medical asociat sau grupat, cu ori pe baza de declaratie sanatate
fara punct sanitar, societate civila pe propria raspundere publica
medicala cu sau fara punct sanitar,
cabinet medical care functioneaza în
structura unei unitati sanitare
apartinând ministerelor cu structura
proprie, care acorda asistenta
medicala primara
2. Cabinet medical individual, cabinet Autorizare*) Directia de
medical asociat sau grupat, sanatate
societate civila medicala de publica
specialitate, unitate medicala
ambulatorie de specialitate
apartinând ministerelor cu structura
proprie; ambulatoriu de specialitate
integrat unui spital sau unui spital
apartinând ministerelor cu structura
proprie, care acorda asistenta
medicala de specialitate; centre de
diagnostic si tratament
3. Cabinet medical si cabinet Autorizare*) Directia de
stomatologic prescolar, scolar, sanatate
studentesc, cabinete de medicina publica
sportiva, cabinet de medicina muncii,
cabinet de întreprindere
4. Spitale publice, private, mixte Autorizare*) Directia de
sanatate
publica
5. Serviciu de ambulanta - persoana Declaratie pe propria Directia de
fizica raspundere sanatate
publica
6. Cabinet de planning familial Declaratie pe propria Directia de
- persoana fizica raspundere sanatate
publica
7. Cabinet medical - centru de plasament Declaratie pe propria Directia de
sau primire minori raspundere sanatate
publica
8. Cabinet de homeopatie/kinetoterapie/ Declaratie pe propria Directia de
acupunctura raspundere sanatate
publica
9. Laborator de tehnica dentara Declaratie pe propria Directia de
raspundere sanatate
publica
10. Sedii de fundatii caritabile Declaratie pe propria Directia de
pentru copii si tineri, în care se raspundere sanatate
desfasoara activitati cu copii sau publica
tineri (fara unitati de asistenta
la aceeasi adresa cu sediul fundatiei)
11. Unitati publice sau private de Autorizare*) Directia de
asistenta sociala, cu paturi pentru sanatate
copii, batrâni, persoane cu handicap publica
12. Unitati publice sau private de Aviz/Autorizare*) Directia de
învatamânt prescolar, preuniversitar, sanatate
universitar publica
13. Unitati de cazare din unitatile Aviz/Autorizare*) Directia de
publice sau private de învatamânt sanatate
publica
14. Tonete, tarabe, puncte comerciale Declaratie pe propria Directia de
si chioscuri cu suprafata utila mai raspundere sanatate
mica de 10 mp publica
15. Unitati de alimentatie colectiva Autorizare*) Directia de
din unitatile publice sau private sanatate
de învatamânt publica
16. Utilizarea pentru diagnostic si Aviz/Autorizare Directia de
tratament a surselor închise/ sanatate
deschise, a dispozitivelor publica
generatoare de radiatii ionizante
17. Mijloace de transport al produselor Autorizare Directia de
alimentare, apartinând persoanelor sanatate
fizice, asociatiilor familiale, publica
fundatiilor, organizatiilor si
societatilor comerciale
18. Obiective cu activitati de Autorizare Directia de
dezinfectie, dezinsectie sau sanatate
deratizare, apartinând persoanelor publica
fizice, asociatiilor familiale
19. Servicii publice de aprovizionare Autorizare*) Directia de
cu apa potabila sanatate
publica
20. Alte obiective economice si Declaratie pe propria Directia de
social-culturale în care se raspundere sanatate
desfasoara activitati ce nu sunt publica
supuse înregistrarii si autorizarii
de functionare prin Biroul Unic al
Camerei de Comert si Industrie
_______________________________________________________________________________
*) Viza anuala pe autorizatia sanitara.
ANEXA 2
la proceduri
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
REFERAT DE EVALUARE PENTRU AVIZAREA SANITARA
Nr. .................../200...
Subsemnatul/Subsemnata ......................................, în calitate
de ...................., din cadrul Directiei de sanatate publica ..............
- sectia/compartimentul ......................, am efectuat evaluarea, la
solicitarea ............................, înregistrata la biroul pentru
avize si
(denumirea solicitantului)
autorizatii sanitare din cadrul directiei de sanatate publica, cu nr. .../200..,
pentru amplasarea/amenajarea obiectivului ......................., cu sediul
în localitatea ..............., str. ................. nr. ......, judetul/sectorul
....................., cu activitatea/activitatile ..........................
.
1. S-au evaluat conditiile de amplasare a obiectivului
............................................
(prevederile legale de conformare)
2. S-au evaluat conditiile de constructie si amenajare pentru desfasurarea
activitatii/activitatilor .......................................... .
(prevederile legale de conformare)
3. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor legale .......................................................................
4. Analiza de conformitate la conditiile igienico-sanitare privind:
____ ____
| DA | NU |
a) iluminatul .............................................. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
b) asigurarea ventilatiei .................................. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
c) asigurarea încalzirii ................................... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
d) accesibilitate la apa potabila .......................... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
e) asigurarea evacuarii apelor uzate menajere .............. |____|____|
____ ____
| DA | NU |
f) asigurarea evacuarii deseurilor solide menajere ......... |____|____|
____ ____
| DA | NU |
g) asigurarea evacuarii deseurilor periculoase ............. |____|____|
(activitatile de asistenta medicala)
Concluzii:
1. Sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar.
2. Nu sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea avizului sanitar,
deoarece s-au constatat urmatoarele neconformitati la ..........................
.................................... si se reface documentatia.
(precizarea prevederilor legale)
NOTA:
Daca situatia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu mentionarea punctelor
la care sunt necesare mentiunile suplimentare.
Medic specialist,
............................
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
REFERAT DE EVALUARE PENTRU AUTORIZAREA SANITARA
Nr. ................../200...
Subsemnatul/Subsemnata ......................................., în calitate
de ...................., si însotit/însotita de .....................
din cadrul Directiei de sanatate publica ...................... - sectia/compartimentul
....................., am efectuat, la solicitarea ............................,
(denumirea solicitantului)
înregistrata la biroul pentru avize si autorizatii sanitare din cadrul
directiei de sanatate publica, cu nr. ............../200..., în prezenta
domnului/doamnei ......................, în calitate de administrator/
........................., evaluarea obiectivului ............................,
cu sediul în localitatea ......................, str. .................
nr. ........, judetul/sectorul .................. , cu activitatea/activitatile
(cod CAEN) desfasurate la sediul social din localitatea ........................,
str. ................. nr. ..........., si la sediul/sediile secundare din localitatea/localitatile
..................., str. ................. nr. ..........., judetul/sectorul
...................... .
1. S-au evaluat conditiile de desfasurare a activitatii/activitatilor
.........................................................................
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata):
2. Structura circuitelor functionale este conform prevederilor
.............................................................................
.
(precizarea prevederilor legale pentru fiecare tip de activitate autorizata):
3. Analiza de conformitate la conditiile igienico-sanitare privind:
a) iluminatul .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
b) ventilatia .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
c) încalzirea .............................................. ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
d) apa potabila ............................................ ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
e) evacuarea apelor uzate menajere ......................... ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
f) evacuarea deseurilor solide menajere .................... ____ ____
| DA | NU |
|____|____|
g) evacuarea deseurilor periculoase ........................ ____ ____
(activitatile de asistenta medicala) | DA | NU |
|____|____|
Sunt îndeplinite conditiile de depozitare si manipulare a substantelor
toxice si se elibereaza autorizatia conform Decretului nr. 466/1979.
Concluzii:
1. Sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare
..................................
(precizarea prevederilor legale)
2. Sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
cu
urmatoarele conditii si calendar de conformare: ..............................
.
(precizarea prevederilor legale)
3. Nu sunt îndeplinite conditiile pentru eliberarea autorizatiei sanitare,
deoarece s-au constatat neconformitati la referatul de evaluare ................
.................................. .
(precizarea prevederilor legale)
NOTA:
Daca situatia o impune, se poate detalia pe pagini anexate, cu mentionarea punctelor
la care sunt necesare mentiunile suplimentare.
Medic specialist,
.......................
MINISTERUL SANATATII SI FAMILIEI
Directia de sanatate publica .......................
Biroul pentru avize si autorizatii sanitare
Catre
......................................
Referitor la solicitarea dumneavoastra înregistrata la biroul pentru avize
si autorizatii sanitare din cadrul Directiei de sanatate publica ...............
cu nr. ............ din data de .................., privind avizarea/autorizarea
sanitara a obiectivului cu activitatea ...................., cu sediul social
în
(cod CAEN)
localitatea ......................, str. .................. nr. ............,
judetul/sectorul ..................., va comunicam ca nu sunt îndeplinite
conditiile prevazute de legislatia sanitara în vigoare, datorita urmatoarelor
neconformitati:
...............................................................................,
(precizarea lor si a reglementarilor legale cu care nu se conformeaza)
din referatul de evaluare elaborat de catre ....................................
(numele si specialitatea)
cu nr. .......... din data de ............., înregistrat la biroul pentru
avize si autorizatii sanitare.
Dupa remedierea neconformitatii/neconformitatilor veti reveni cu o noua solicitare
de evaluare.
Sef birou,
...................
ANEXA 3
la proceduri
DECLARATIE
referitoare la conditiile igienico-sanitare
Subsemnatul/Subsemnata ........................, în calitate de director/administrator
al ......................, din localitatea ............., str. ....................
nr. ........, judetul/sectorul ................., posesor/posesoare al/a actului
de identitate ....... seria ........... nr. ...., declar urmatoarele pe propria
raspundere, cunoscând ca declaratiile false sunt pedepsite conform legii:
1. În sediul social în care se desfasoara activitatea/activitatile
................................................................................
(cod CAEN)
sau în sediul secundar din localitatea ...................., str. .............
nr. ....., judetul ............., în care se desfasoara activitatea/activitatile
.................................................., sunt asigurate urmatoarele:
(cod CAEN)
______________________________________________________________________________
| Utilitati | |
|________________________________________________________________|_____________|
| Acces la apa potabila: |
|______________________________________________________________________________|
| - racord la apa potabila | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat |
|________________________________________________________________|_____________|
| - buletin de analiza a apei potabile | ........ |
|________________________________________________________________|_____________|
| Acord la apa calda menajera: |
|______________________________________________________________________________|
| - racord la apa potabila | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat |
|________________________________________________________________|_____________|
| Sistem de evacuare a apelor uzate menajere: |
|______________________________________________________________________________|
| - racord la canalizare | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat |
|________________________________________________________________|_____________|
| Acces la grup sanitar pentru personal: |
|______________________________________________________________________________|
| - grup sanitar propriu | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| - acces la grup sanitar | Da |
|________________________________________________________________|_____________|
| Managementul deseurilor solide: |
|______________________________________________________________________________|
| - colectarea si/sau depozitarea intermediara a deseurilor | Da |
| solide menajere, conform normelor de igiena | |
|________________________________________________________________|_____________|
| - evacuarea deseurilor solide menajere prin contractare | Da |
| cu o firma specializata | |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat |
|________________________________________________________________|_____________|
| Managementul deseurilor cu regim special: |
|______________________________________________________________________________|
| - colectarea si/sau depozitarea temporara a deseurilor | Da |
| solide menajere, conform normelor de igiena | |
|________________________________________________________________|_____________|
| - evacuarea deseurilor solide menajere prin contractare | Da |
| cu o firma specializata | |
|________________________________________________________________|_____________|
| - alt sistem | Precizat |
|________________________________________________________________|_____________|
2. Posed spatiul si dotarile specifice cerute de normele de igiena pentru
domeniul meu de activitate.
3. Cunosc normele privind depozitarea, pastrarea, transportul sau comercializarea
produselor din domeniul meu de activitate.
4. Ma angajez sa respect normele igienico-sanitare în vigoare si sa comunic
orice modificare privind cele declarate.
5. Ma angajez sa asigur personal cu calificarea necesara domeniului meu de activitate
si cu cunostintele necesare privind normele igienico-sanitare în vigoare,
în scopul prevenirii riscului pentru sanatatea consumatorilor.
Semnatura
..................
ANEXA 2
PROCEDURILE DE REGLEMENTARE SANITARA
a punerii pe piata a substantelor si produselor noi sau importate pentru prima
data si destinate utilizarii ori consumului uman
ART. 1
Procedurile de reglementare sanitara a punerii pe piata a substantelor si produselor
noi sau importate pentru prima data si destinate utilizarii ori consumului uman
sunt:
a) avizarea sanitara;
b) notificarea.
ART. 2
(1) Prin substanta sau produs nou se întelege orice substanta sau produs
care nu a fost folosit în mod semnificativ pâna în prezent
pentru utilizare sau pentru consum uman.
(2) Prin punere pe piata se întelege actul/activitatea prin care substanta
sau produsul nou devine disponibil consumatorului.
(3) Avizarea sanitara este un proces de analiza a documentatiei tehnice privind
conformarea substantei sau a produsului la cerintele normelor de igiena si ale
reglementarilor de sanatate publica.
(4) Avizul sanitar este actul care conditioneaza, din punct de vedere juridic
si tehnic, punerea pe piata a substantelor sau a produselor noi, fabricate ori
importate pentru prima data.
(5) Notificarea este demersul administrativ prin care este transmisa, în
forma scrisa, catre autoritatea competenta de sanatate publica intentia de punere
pe piata a unei substante sau a unui produs nou de catre producator ori de importator.
(6) Prin dosar de produs se întelege documentatia care contine informatiile
necesare pentru evaluarea riscurilor previzibile, imediate sau ulterioare, pentru
om si mediu.
ART. 3
(1) Directia generala de sanatate publica stabileste si actualizeaza lista cuprinzând
substantele si produsele noi si procedura la care acestea trebuie supuse înainte
de punerea lor pe piata, în functie de intrarea în vigoare a prevederilor
legale specifice substantei sau produsului destinat utilizarii ori consumului
uman.
(2) Avizul sanitar emis pentru o substanta sau un produs este valabil pentru
producatorul respectivei substante ori al produsului si pentru toti agentii
economici sau pentru orice alta persoana autorizata care distribuie substanta
ori produsul pe piata sau care îl importa de la acelasi producator.
(3) Avizul sanitar are valabilitate atât timp cât nu se face nici
un fel de modificare în compozitia calitativa si cantitativa sau în
domeniul de folosire a substantei ori produsului respectiv.
(4) Modificarea intervenita în compozitia calitativa si cantitativa sau
în domeniul de folosire a unei substante sau produs avizat sanitar atrage
pierderea valabilitatii avizului sanitar.
(5) Categoriile de substante si de produse noi sau de substante si produse importate
pentru prima data, supuse avizarii sanitare ori notificarii, sunt cele cuprinse
în anexa nr. 1.
ART. 4
(1) În cadrul Directiei generale de sanatate publica se organizeaza biroul
de avizare sanitara, pentru înregistrarea si gestionarea datelor privind
substantele sau produsele noi supuse reglementarii sanitare înainte de
punerea lor pe piata sau a importului.
(2) Biroul de avizare sanitara se organizeaza prin ordin al ministrului sanatatii
si familiei.
(3) Biroul de avizare sanitara va fi compus dintr-un sef de birou si 2 consilieri;
seful de birou poate fi medic specialist, farmacist specialist, chimist principal,
biochimist sau biolog principal, iar consilierii vor avea una dintre pregatirile
mentionate, alta însa decât cea a sefului de birou.
(4) Biroul de avizare sanitara va asigura:
a) înregistrarea avizelor sanitare si a notificarilor eliberate sau efectuate
la institutele de sanatate publica si la directiile de sanatate publica judetene
si a municipiului Bucuresti;
b) gestionarea bazei de date pentru avizele sanitare si notificari;
c) înregistrarea solicitarilor, solutionarea si eliberarea acordurilor
si a certificatelor de abilitare, conform Hotarârii Guvernului nr. 340/1992
privind regimul de import al deseurilor si reziduurilor de orice natura, precum
si al altor marfuri periculoase pentru sanatatea populatiei si pentru mediul
înconjurator, cu modificarile si completarile ulterioare;
d) publicarea periodica a listei avizelor sanitare si a notificarilor.
(5) Biroul de avizare sanitara va avea stampila proprie, iar seful de birou
are drept de semnatura pe certificatul de abilitare, pe acord si pe licenta
de import.
ART. 5
(1) Pentru avizarea sanitara si notificarea substantelor si produselor noi,
în institutele de sanatate publica se înfiinteaza comisia de avizare.
(2) Comisia de avizare este numita de catre Directia generala de sanatate publica
la propunerea consiliilor de administratie ale institutelor de sanatate publica,
în termen de 30 de zile de la data publicarii prezentului ordin în
Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Comisia de avizare se compune din personalul existent în institutele
de sanatate publica.
(4) Comisia de avizare este constituita din presedinte, medic primar sau cercetator
gradul I, secretar (cu studii superioare), 5 - 7 membri cu specialitatea în:
igiena, toxicologie, chimie, microbiologie, biologie, epidemiologie, inginerie
sanitara si un registrator.
(5) Componenta comisiei de avizare se schimba la un interval de 5 ani.
(6) Comisia de avizare îsi va stabili regulamentul de functionare în
termen de 10 zile lucratoare de la constituire.
(7) Comisia de avizare va avea stampila, iar presedintele are drept de semnatura
pe avizul sanitar si pe notificare.
(8) Comisia de avizare are urmatoarele responsabilitati:
a) primeste si verifica documentele necesare avizarii sanitare sau notificarii
si, în cazul în care acestea sunt complete, înregistreaza
solicitarea;
b) analizeaza continutul dosarului tehnic;
c) elaboreaza referatul de evaluare asupra dosarului tehnic pentru substantele
sau produsele supuse avizarii sanitare;
d) elibereaza avizul sanitar în termen de maximum 30 de zile de la data
înregistrarii;
e) comunica notificarea, atunci când este cazul, în termenul prevazut
de actele normative în vigoare pentru grupele de substante sau categoriile
de produse supuse notificarii;
f) comunica avizele sanitare eliberate si notificarile efectuate catre biroul
de avizare sanitara al Directiei generale de sanatate publica, în termen
de 72 de ore de la eliberare sau înregistrare, conform modelului prezentat
în anexa nr. 2;
g) informeaza corect si complet solicitantii asupra formalitatilor necesare
obtinerii avizului sau notificarii.
ART. 6
(1) Producatorul sau agentul sau autorizat va solicita comisiei de avizare din
institutele de sanatate publica avizul sanitar înainte de distribuirea
pe piata a substantelor sau a produselor supuse avizarii sanitare.
(2) Producatorul sau agentul sau autorizat va înregistra notificarea înainte
de punerea pe piata a substantelor sau a produselor supuse notificarii, conform
prevederilor legale în vigoare.
ART. 7
(1) Documentele necesare pentru eliberarea avizului sanitar sunt:
a) cerere adresata comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa, numarul
de telefon, contul bancar), în care se specifica:
- calitatea de producator, de agent autorizat al producatorului sau de importator;
- numele si adresa completa ale producatorului, în cazul în care
solicitantul este importator;
- numele si adresa completa ale persoanei la care se gaseste dosarul tehnic
al produsului;
- lista cuprinzând documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosar tehnic pentru avizarea sanitara, ce va contine minimum:
- numele/denumirea producatorului, respectiv a importatorului, si numarul de
înregistrare la registrul comertului;
- adresa la care îsi are sediul în România producatorul sau
importatorul;
- tara de origine pentru produsul fabricat în afara teritoriului României;
- denumirea comerciala a produsului;
- categoria de produs;
- domeniul de utilizare/aplicabilitate si atestarea lui;
- compozitia calitativa si cantitativa a produsului;
- detalii fizico-chimice despre produs si materiile prime;
- criterii de control pentru puritatea ingredientelor si pentru controlul microbiologic,
acolo unde este cazul;
- fisa de securitate a produsului, acolo unde este cazul;
- declaratia de conformitate prin care producatorul/importatorul îsi asuma
responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate, potrivit prevederilor
legale în domeniu aplicabile categoriei de substante sau de produse;
- alte documente, dupa caz sau conform prevederilor legale în vigoare,
pentru categoria de substante sau de produse;
c) dovada achitarii tarifului de avizare sau de notificare conform cerintelor
prevederilor legale în vigoare pentru categoria respectiva de substante
sau de produse.
(2) Pentru avizarea sanitara nu se depune mostra de produs si nu se solicita
buletin de analiza.
(3) Avizul sanitar va cuprinde urmatoarele informatii:
a) datele de identificare a producatorului, respectiv a importatorului, si numarul
de înregistrare la registrul comertului; adresa la care îsi are
sediul în România producatorul sau importatorul;
b) tara de origine pentru produsul fabricat în afara teritoriului României;
c) denumirea comerciala a produsului, categoria de produse, domeniul de utilizare;
d) prevederea legala care reglementeaza calitatea si domeniul de utilizare a
substantei sau produsului;
e) semnatura presedintelui comisiei de avizare sau a directorului si a sefului
biroului de avizare, precum si stampila institutiei emitente.
ART. 8
(1) Documentele necesare pentru notificare sunt:
a) cerere adresata comisiei de avizare (cu antetul solicitantului, adresa, numarul
de telefon, contul bancar), în care se specifica:
- calitatea de producator, de agent autorizat al producatorului sau de importator;
- numele si adresa completa ale producatorului, în cazul în care
solicitantul este importator;
- numele si adresa completa ale persoanei la care se gaseste dosarul tehnic
al produsului;
- lista cuprinzând documentele depuse la dosarul tehnic;
b) dosarul tehnic;
c) dovada achitarii tarifului de notificare, în cazul în care sunt
prevazute tarife pentru categoria respectiva de substante sau de produse.
(2) Dosarul tehnic este alcatuit conform prevederilor legale specifice de notificare
pentru categoria respectiva de produs.
(3) Dosarul tehnic pentru notificarea produselor care nu fac obiectul unor prevederi
legale specifice de notificare va contine:
a) numele/denumirea producatorului, respectiv a importatorului, si numarul de
înregistrare la registrul comertului;
b) adresa la care îsi are sediul în România producatorul sau
importatorul;
c) tara de origine pentru produsul fabricat în afara teritoriului României;
d) denumirea comerciala a produsului;
e) categoria de produse si, dupa caz, testele de atestare a categoriei de produse;
f) compozitia calitativa si cantitativa a produsului si, dupa caz, standardul
de produs;
g) detalii fizico-chimice si microbiologice ale materiilor prime si ale produselor
finite si criteriile de puritate si control microbiologic al produsului, acolo
unde este cazul;
h) declaratia de conformitate prin care producatorul/importatorul îsi
asuma responsabilitatea conformarii produselor fabricate/importate cu prevederile
legale în domeniu, aplicabile categoriei de substante sau de produse.
(4) Notificarea devine efectiva în momentul depunerii datelor prevazute
la alin. (1) - (3).
(5) Orice modificare a informatiilor depuse va fi transmisa, dupa caz, comisiei
de avizare sau biroului de avizare sanitara, în termen de 5 zile de la
data aparitiei acesteia.
(6) Producatorul sau agentul sau ori persoana responsabila pentru punerea pe
piata a unui produs importat va detine la adresa specificata pe eticheta, numai
în scopul controlului, dosarul tehnic al substantei sau produsului, conform
prevederilor legale pentru categoria de substante sau de produse.
(7) În situatia substantelor sau produselor importate datele prevazute
la alin. (1) - (3) trebuie sa fie prezentate în limba româna sau
într-o limba accesibila autoritatilor competente.
ART. 9
(1) Documentele si referatul de evaluare a dosarului tehnic pentru avizarea
sanitara sau pentru notificare se pastreaza la comisia de avizare din institutele
de sanatate publica sau, dupa caz, la biroul pentru avize si autorizatii sanitare
din cadrul directiilor de sanatate publica, atât timp cât avizul
sanitar sau notificarea este valabila.
(2) Comunicarea catre biroul de avizare din cadrul Ministerului Sanatatii si
Familiei a avizului sanitar sau a notificarii, dupa termenul prevazut ori neconformitatea
avizului sanitar sau a notificarii cu continutul dosarului ori cu prevederile
legale în vigoare pentru substanta sau produsul respectiv, conduce la
retragerea avizului sanitar sau a notificarii, membrii comisiei sau ai biroului
pentru avize si autorizatii sanitare urmând sa suporte cheltuielile de
avizare sau notificare.
ART. 10
(1) Inspectia Sanitara de Stat controleaza la producator dosarul tehnic si pe
piata conformitatea substantei sau a produsului cu specificatiile dosarului
tehnic.
(2) Punerea pe piata a substantei/substantelor sau a produsului/produselor avizate
sanitar ori notificate neconforme cu specificatiile din dosarul tehnic conduce
la retragerea avizului sanitar sau a notificarii, sanctionarea conform prevederilor
legale si la informarea consumatorilor prin anunt public.
ART. 11
(1) Datele din dosarele tehnice pentru substantele sau produsele avizate sanitar
sunt strict confidentiale.
(2) Difuzarea datelor din dosarele tehnice este supusa prevederilor legale privind
confidentialitatea si proprietatea intelectuala.
(3) Lista cuprinzând avizele sanitare este asimilata informatiilor cu
caracter public si este accesibila partilor interesate si publicului la cerere.
ART. 12
(1) În scopul elaborarii în mod corespunzator a documentatiilor
tehnice necesare avizarii sanitare sau notificarii, personalul de specialitate
din directiile de sanatate publica judetene, respectiv a municipiului Bucuresti,
sau din institutele de sanatate publica poate acorda consultatii tehnice.
(2) Persoana de specialitate care acorda consultatii tehnice nu poate semna
referatul de evaluare pentru avizarea sanitara sau notificarea substantei ori
a produsului pentru care a fost acordata prestatia de consultanta de specialitate.
(3) Consultatiile de specialitate sunt prestatii care se acorda contra cost,
potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 13
Avizele sanitare eliberate si notificarile înregistrate pâna la
data publicarii prezentului ordin ramân valabile pentru producator atât
timp cât nu se modifica compozitia calitativa si cantitativa a substantelor
sau a produselor pentru care a fost eliberat avizul sanitar ori pentru care
a fost efectuata notificarea.
ART. 14
Anexele nr. 1 si 2 fac parte integranta din prezentele proceduri.
ANEXA 1
la proceduri
LISTA
cuprinzând substantele si categoriile de produse noi sau importate pentru
prima data, supuse unei reglementari sanitare înainte de distribuirea
pe piata
________________________________________________________________________________
Nr. Substanta/categoria de produs Procedura Autoritatea
crt.
________________________________________________________________________________
1. Aditivi alimentari avizare Comisia de avizare
2. Coloranti folositi în industria alimentara avizare Comisia de avizare
sau la prepararea produselor alimentare
3. Aromele utilizate în alimente avizare Comisia de avizare
4. Produse alimentare, inclusiv bauturi avizare Comisia de avizare
nealcoolice, cu destinatie nutritionala
speciala
5. Produse si ingrediente alimentare tratate avizare Comisia de avizare
cu radiatii
6. Produse alimentare contaminate radioactiv avizare Ministerul
Sanatatii si
Familiei - Directia
generala de
sanatate publica
7. Apa naturala/potabila îmbuteliata avizare Comisia de avizare
8. Apa minerala îmbuteliata notificare Biroul de avizare
Directia de
sanatate publica
9. Produse din categoria nutrienti si/sau avizare Comisia de avizare
suplimente alimentare
10. Suplimente nutritive notificare Comisia de avizare
11. Materiale în contact cu alimentul, avizare Comisia de avizare
inclusiv utilaje
12. Produse, altele decât cele alimentare, avizare Comisia de avizare
care au fost supuse iradierii sau contin
materiale radioactive si au ca destinatie
utilizarea ori consumul de catre populatie
13. Organisme modificate genetic si produse avizare Comisia de avizare
rezultate din acestea destinate utilizarii
sau consumului uman
14. Utilizarea pentru tratament cosmetic a notificare Comisia de avizare
surselor închise si deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
neionizante
15. Utilizarea pentru diagnostic si tratament avizare Comisia de avizare
a surselor închise si deschise a
dispozitivelor generatoare de radiatii
ionizante si a produselor farmaceutice
care contin materiale radioactive
16. Materiale pentru constructii supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic, cu continut potential
periculos pentru sanatate (radioactiv
natural, azbest, formaldehida, VOC etc.)
17. Ambalaje pentru deseurile rezultate din avizare Comisia de avizare
activitatea medicala
18. Materiale folosite pentru confectionarea avizare Comisia de avizare
echipamentelor de protectie pentru conditii
speciale
19. Substante, produse si pesticide, utilizate avizare Comisia de avizare
în profilaxia sanitar-umana, insecticide,
raticide, produse pentru combaterea scabiei
si paduchilor, fungicide
20. Produse pentru uz fitosanitar uman avizare Comisia de avizare
21. Namoluri provenite de la statiile de notificare Biroul de avizare
tratare a apelor uzate menajere sau a apei Directia de
pentru potabilizare, utilizate în sanatate publica
agricultura pentru tratarea culturilor de
vegetale destinate consumului uman,
neprelucrate termic
22. Apa provenita de la statiile de tratare a notificare Biroul de avizare
apelor uzate menajere sau a apei pentru Directia de
potabilizare, utilizata în agricultura sanatate publica
pentru irigarea culturilor de vegetale
consumabile în stare cruda
23. Substante si reactivi folositi pentru avizare Comisia de avizare
potabilizarea apei
24. Materiale de constructie supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic si folosite în contact
cu apa potabila
25. Materiale de constructie supuse avizare Comisia de avizare
agrementului tehnic si folosite în contact
cu apa de piscina
26. Dispozitive (cartuse filtrante, avizare Comisia de avizare
membrane filtrante) în contact cu apa
potabila
27. Substante sau produse biocide avizare Comisia de avizare
(dezinfectante, antiseptice si
decontaminante)
28. Detergenti utilizati în industria notificare Biroul de avizare
alimentara Directia de
sanatate publica
29. Produse cosmetice notificare Biroul de avizare
Directia de
sanatate publica
________________________________________________________________________________
ANEXA 2
la proceduri
FISA
de raportare a avizelor si notificarilor
______________________________________________________________________________
| Institutul de Sanatate Publica sau Directia de sanatate publica |
|______________________________________________________________________________|
| Presedintele comisiei de avizare/Seful biroului de avizare sanitara |
|______________________________________________________________________________|
| Avizul sanitar/notificarea numarul ....... data .................... |
|______________________________________________________________________________|
| Denumirea comerciala a produsului |
|______________________________________________________________________________|
| Domeniul de utilizare |
|______________________________________________________________________________|
| Numele si adresa completa ale producatorului |
|______________________________________________________________________________|
| Numele si adresa completa ale importatorului |
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei si adresa la care se gaseste dosarul ce a fost depus |
| pentru avizare sanitara sau notificare*) |
|______________________________________________________________________________|
| Numele persoanei si adresa la care se gaseste dosarul de produs avizat |
| sanitar sau notificat |
|______________________________________________________________________________|
*) În situatia în care dosarele se arhiveaza în sectia/compartimentul/laboratorul
de specialitate.
---------------