În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002,
Guvernul României adopta prezenta hotarâre.
ARTICOL UNIC
Se aproba Criteriile de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor
persoane juridice care pot participa la realizarea, în comun cu ministerele
si institutiile publice, a unor activitati sau programe în domeniul sanatatii
publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora, prevazute
în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.
PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE
Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos
Ministrul apararii nationale,
Ioan Mircea Pascu
Ministru de interne,
Ioan Rus
p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Tudor Florescu,
secretar de stat
p. Ministrul justitiei,
Alexe Ivanov Costache,
secretar de stat
p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat
ANEXA 1
CRITERIILE DE SELECTARE
a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa
la realizarea, în comun cu ministerele si institutiile publice, a unor
activitati sau programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei,
precum si modul de finantare a acestora
CAP. 1
Dispozitii generale
ART. 1
În întelesul prezentei hotarâri, termenii de mai jos se definesc
astfel:
a) organizatii neguvernamentale - persoane juridice de drept privat fara scop
patrimonial care desfasoara activitati în interes general sau în
interesul unor colectivitati locale, constituite de catre persoane fizice sau
juridice, în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000
cu privire la asociatii si fundatii;
b) alte persoane juridice - persoane juridice care au în obiectul lor
de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei;
c) activitate - interventie care se realizeaza pentru atingerea unui obiectiv
specific, bine definit, în care se utilizeaza resurse bine precizate pe
o anumita durata;
d) program - set coerent de activitati care utilizeaza resurse existente reunite
pentru oferirea catre o populatie definita a unor servicii organizate într-o
maniera coerenta, în timpul si în locul necesar pentru atingerea
obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;
e) institutie finantatoare - Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele cu
retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor
de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice locale si alte
institutii publice cu atributii în domeniul finantarii sanatatii si unitatile
subordonate acestora.
ART. 2
(1) Organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în
obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia
familiei pot participa în comun cu ministerele si institutiile publice
prevazute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sanatate publica
si protectia familiei.
(2) Finantarea programelor de sanatate publica si protectia familiei se asigura,
în conditiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului national unic
de asigurari sociale de sanatate si bugetele locale, în sistem de parteneriat
financiar.
ART. 3
(1) Finantarea organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice
care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate
publica si protectia familiei se face în urma unei proceduri de selectie,
pe baza criteriilor de selectare si în limita fondurilor aprobate anual
cu aceasta destinatie.
(2) Parteneriatul financiar se stabileste prin conventie de finantare încheiata
între partile care trebuie sa realizeze programele în domeniul sanatatii
publice si protectiei familiei.
CAP. 2
Procedura de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane
juridice
SECTIUNEA 1
Criteriile de admitere la selectie
ART. 4
Pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale, filialele
organizatiilor neguvernamentale având cont bancar propriu sau alte persoane
juridice care îndeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au mai desfasurat programe anterioare în domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei;
b) nu au scop lucrativ si sunt legal constituite.
ART. 5
Nu pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale sau
alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea
unor servicii de sanatate publica si protectia familiei, aflate în urmatoarele
situatii:
a) organizatiile interne ale partidelor politice;
b) filialele organizatiilor neguvernamentale straine care nu sunt constituite
ca persoane juridice române, potrivit legii;
c) autoritatile administratiei publice centrale sau locale si institutiile publice
si serviciile publice descentralizate ale acestora;
d) agentii economici;
e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotarâri judecatoresti;
f) nu au respectat o conventie de finantare anterioara sau au prezentat declaratii
inexacte la o participare anterioara la procedura de selectare.
SECTIUNEA a 2-a
Anuntul public al organizarii selectiei de programe
ART. 6
(1) Selectia programelor propuse de organizatiile neguvernamentale sau de alte
persoane juridice care îndeplinesc conditiile de participare la selectie,
prevazute la art. 4, se organizeaza, în limita fondurilor disponibile,
în termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul în
curs.
(2) Selectia de programe se face publica cu 30 de zile înainte de împlinirea
termenului de depunere a documentatiei de prezentare.
(3) Anuntul public privind data, ora si locul de desfasurare a selectiei de
programe se face prin intermediul unui ziar central, precum si al paginii de
Internet a institutiei finantatoare si, suplimentar, dupa caz, la dorinta institutiei
finantatoare, într-un cotidian local.
(4) Continutul minim al anuntului publicitar trebuie sa cuprinda:
a) denumirea si sediul institutiei finantatoare;
b) denumirea programelor de sanatate publica si protectia familiei, promovate
de institutia finantatoare, în domeniul carora se vor desfasura activitatile
sau programele finantate;
c) locul de unde se pot obtine informatiile necesare referitoare la conditiile
de participare la selectie;
d) locul si data limita de depunere a documentatiei;
e) locul si data de anuntare a rezultatelor selectiei.
(5) Domeniul programelor finantate, anuntat conform alin. (4), va fi acelasi
cu cel anuntat în mod obligatoriu în mass-media cu cel putin 6 luni
înainte de aprobarea bugetului pe anul în curs.
SECTIUNEA a 3-a
Continutul documentatiei de prezentare
ART. 7
(1) Cererea de participare la selectia de programe, întocmita conform
modelului prevazut în anexa nr. 1, precum si celelalte modele de formulare
prevazute în anexele nr. 1a), 1b) si 2 se obtin, la cerere, de la sediul
institutiei finantatoare.
(2) La cererea de participare se anexeaza în mod obligatoriu urmatoarele
documente, în plic sigilat, care se deschide în ziua selectiei:
a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), în maximum
o pagina;
b) programul descris în detaliu, în maximum 10 pagini, cuprinzând
justificarea programului si obiectivele, indicatorii de performanta, perioada
de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de finalizare
a unor actiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot acorda
transele de finantare, descrierea subprogramelor din structura programului,
în cazul programelor complexe si etapizate, resursele necesare si planificarea
colectarii si/sau utilizarii acestora, precum si posibilitatile de continuare
a programului dupa încetarea finantarii, conform anexei nr. 1b);
c) documentele de constituire a organizatiei neguvernamentale sau a altei persoane
juridice prevazute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul si
actele aditionale, hotarârea judecatoreasca definitiva, în copii
legalizate;
d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intentie a partenerului, respectiv partenerilor
declarati în program, prin care acestia confirma participarea la program,
în cazul celor de cooperare; scrisoarea de intentie se redacteaza pe hârtie
cu antetul organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute
la art. 2 alin. (1), cu o data de cel mult 30 de zile în urma, si contine
numele, adresa si functia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte
organizatia partenera, numele persoanei de contact, denumirea organizatiei,
confirmarea participarii la program, locul si perioada de desfasurare, conform
anexei nr. 2;
e) raportul de activitate al organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane
juridice prevazute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent în domeniul sanatatii
publice si protectiei familiei;
f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum si curriculum vitae
al conducatorului organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice
prevazute la art. 2 alin. (1);
g) ultimul extras de cont;
h) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent,
înregistrate la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv
la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
i) date privind situatia juridica a sediului, autorizatia sanitara, de acreditare
si alte avize sau aprobari prevazute de lege, care sa ateste posibilitatea acordarii
serviciilor de sanatate publica, conform obiectului de activitate al solicitantului.
ART. 8
Cererile de solicitare a participarii la selectie se arhiveaza la sediul institutiei
finantatoare.
CAP. 3
Evaluarea si finantarea programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei
familiei
SECTIUNEA 1
Evaluarea cererilor
ART. 9
Criteriile de evaluare pe baza carora se acorda finantarea sunt urmatoarele:
a) încadrarea programului în contextul programelor din domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, promovate de Ministerul Sanatatii
si Familiei, ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari
de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei
Nationale si Autoritatii Judecatoresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului
Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice
locale si de alte institutii publice cu atributii în domeniul finantarii
sanatatii;
b) înscrierea programului în cadrul prioritatilor de sanatate publica
si protectia familiei ale comunitatii locale;
c) conceptia programului:
- obiective clar definite;
- concordanta între scop - obiective - mod de realizare;
d) buget realist, în concordanta cu capacitatea organizatiei neguvernamentale
sau a persoanei juridice de a asigura desfasurarea activitatilor sau programelor
în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, pe perioada finantarii,
la standardele propuse;
e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de adresabilitate
al programului, grupul-tinta bine definit si marimea acestuia, capacitatea informativa
si educativa a programului, marimea coeficientului de multiplicare a rezultatelor
programului, modalitatile de mediatizare;
f) capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura
contributia financiara, resursele umane ori materiale ale acestora, posibilitatea
de atragere în program a altor surse de finantare, precum sponsorizari,
donatii, necesare desfasurarii activitatilor sau programelor conform obiectivelor
programului;
g) realizarea programelor în parteneriat cu structuri guvernamentale sau
neguvernamentale;
h) experienta organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice în
domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
ART. 10
(1) Pe baza criteriilor de evaluare se acorda urmatorul punctaj:
a) pentru înscrierea programului în prioritatile de sanatate publica
si protectia familiei ale comunitatii locale - maximum 5 puncte;
b) pentru obiective clar definite, masurabile si capacitatea programului de
a asigura atingerea lor - maximum 10 puncte;
c) pentru concordanta între scop - obiective - mod de realizare - maximum
10 puncte;
d) pentru realizarea programului în parteneriat cu alte structuri guvernamentale
sau neguvernamentale interne - maximum 15 puncte sau internationale - maximum
20 de puncte;
e) pentru contributia programului la integrarea europeana - maximum 20 de puncte;
f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului - maximum 10 puncte;
g) pentru capacitatea de continuare a programului dupa încetarea finantarii
- maximum 20 de puncte;
h) pentru raportul cost/eficienta prognozat - maximum 10 puncte;
i) pentru nivelul implicarii materiale a organizatiei - maximum 10 puncte;
j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane si activitatile propuse
- maximum 10 puncte;
k) pentru capacitatea organizatiei de a atrage si alte surse de finantare, precum
sponsorizari, donatii si altele - maximum 10 puncte;
l) pentru caracterul inovator al programului - maximum 15 puncte;
m) pentru complexitatea programului - maximum 10 puncte;
n) pentru promovarea imaginii institutiei finantatoare - maximum 10 puncte.
(2) Pot primi finantare doar programele care realizeaza minimum 90 de puncte.
(3) Selectia pentru finantare a programelor care realizeaza 90 de puncte se
va face în limita bugetului existent, în ordinea descrescatoare
a punctajului obtinut.
ART. 11
Criteriile de respingere a dosarelor continând programul propus sunt urmatoarele:
a) propunerea de alte activitati decât cele din domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei;
b) depunerea incompleta a documentatiei;
c) solicitarea remunerarii personalului propriu care nu este implicat în
desfasurarea programului respectiv;
d) propunerea de activitati care nu concorda cu scopurile si obiectivele declarate
în statutul organizatiei neguvernamentale;
e) solicitarea achizitionarii de echipamente de birotica si informatizare, precum
si alte bunuri care nu sunt legate de activitatile programului;
f) propunerea de calatorii individuale, schimburi în cadrul formarii profesionale;
g) propunerea de activitati generatoare de profit;
h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de catre comisia de
evaluare si selectie;
i) solicitarea finantarii unor activitati care au fost demarate înainte
de depunerea cererii de finantare.
ART. 12
(1) Evaluarea cererilor de finantare pentru programele depuse de organizatiile
neguvernamentale care desfasoara activitati în domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei se face de o comisie de evaluare si selectie, având
urmatoarea componenta:
a) directorul/directorul adjunct al institutiei cu atributii în domeniul
finantarii sanatatii;
b) reprezentantul Ministerului Sanatatii si Familiei, al ministerului cu retea
sanitara proprie, al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, al Casei Asigurarilor
de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii
Judecatoresti, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice,
Transporturilor si Locuintei, al organelor administratiei publice locale sau
al altor institutii publice cu atributii în domeniul finantarii sanatatii,
dupa caz, în functie de institutia care organizeaza selectia de programe;
c) un medic având specialitatea în sanatate publica si management
sau competenta în managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiei
finantatoare;
d) un medic având specialitatea în sanatate publica si management
sau competenta în managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiilor
subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei, în cazul în care
în institutia finantatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesionala;
e) un reprezentant al unei organizatii neguvernamentale care nu se regaseste
în lista de solicitanti, selectat în mod aleatoriu, cu statut de
observator.
(2) Comunicarea rezultatului selectiei programelor se face în scris, prin
întocmirea unui proces-verbal în 3 exemplare, în termen de
cel mult 7 zile de la data întrunirii comisiei.
(3) Procesul-verbal de evaluare prin care se valideaza rezultatele comisiei
se semneaza în mod obligatoriu de reprezentantul institutiei prevazute
la alin. (1) lit. b).
(4) Rezultatul selectiei programelor este informatie publica si apare pe pagina
de Internet a institutiei finantatoare, precum si în ziarul central care
a publicat anuntul referitor la selectia de programe, în maximum 3 zile
de la selectie.
(5) Cererea de finantare se poate aproba si conditionat, organizatia neguvernamentala
solicitanta având obligatia ca în termen de 7 zile de la comunicarea
rezultatului sa confirme în scris acceptarea sau neacceptarea conventiei
de finantare, termen dupa care se considera ca aceasta nu a fost acceptata,
iar programele se elimina de la finantare, locurile lor fiind preluate de programele
eliminate, în ordinea descrescatoare a punctajului.
ART. 13
Contestatiile la rezultatul final al selectiei se depun la institutia finantatoare,
în termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului selectiei.
ART. 14
Institutia finantatoare are obligatia de a reanaliza programele organizatiilor
neguvernamentale contestatare, în termen de 3 zile de la expirarea termenului
de depunere a contestatiei, în cadrul comisiei de evaluare si selectie,
cu conditia ca reprezentantul institutiei finantatoare prevazut la art. 12 alin.
(1) lit. b) sa fie înlocuit de o alta persoana cu competente similare.
ART. 15
Comunicarea raspunsului la contestatie se efectueaza în scris la organizatia
neguvernamentala contestatara, în termen de 3 zile de la întrunirea
comisiei.
SECTIUNEA a 2-a
Acordarea finantarii
ART. 16
Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica încheie conventie de
finantare, în forma scrisa, cu institutia finantatoare, conform modelului
prezentat în anexa nr. 4, cu maximum 14 zile înainte de demararea
programului.
ART. 17
(1) Contributia minima a organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice
la realizarea programului este de 20% din bugetul total al programului.
(2) Contributia minima a organizatiei poate fi partial sau integral reprezentata
de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor,
munca personalului implicat în program, dar neremunerat din suma solicitata
de la institutia finantatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispozitie
pentru realizarea programului.
ART. 18
În cazul existentei si a altor surse de finantare decât cele ale
organizatiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau institutiei
finantatoare, acestea au obligatia de a mentiona explicit existenta surselor
de finantare, destinatia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum si
cotele de contributie ale fiecarei parti la finantarea programului dupa acoperirea
unei parti a costului programului din celelalte surse.
ART. 19
(1) Institutiile finantatoare, dupa caz, analizeaza lunar nivelul sumelor solicitate
de organizatia neguvernamentala sau de persoana juridica si stabilesc creditele
bugetare necesare, conform documentelor justificative.
(2) Plata catre beneficiar a sumei aprobate se face în transe, dupa cum
urmeaza:
a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobata, în termen de 7 zile
de la încheierea conventiei de finantare;
b) diferenta pâna la totalul sumei acordate se plateste fie prin decontari
partiale, pâna la încheierea actiunilor circumscrise programului,
fie integral, la sfârsitul acestora.
(3) Cu exceptia primei transe, celelalte transe de finantare se acorda numai
dupa prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa precedenta.
(4) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa transmita
institutiei finantatoare, la termenele si în conditiile stabilite prin
dispozitiile legale în vigoare, contul de executie privind modul de utilizare
a sumelor primite drept finantare.
(5) Din sumele ce urmeaza a se acorda nu se pot efectua cheltuieli de personal,
pentru personalul care nu este implicat în desfasurarea programului respectiv,
iar cheltuielile materiale si de servicii de natura cheltuielilor cu întretinerea
si reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau cheltuieli de
capital de natura investitiilor se pot efectua în limita a 10% din bugetul
programului, calculat pe categorii de cheltuieli.
(6) Disponibilitatile provenite din alocatiile bugetare destinate finantarii
programelor, ramase la finele exercitiului bugetar în conturile structurilor
de implementare, se reporteaza în anul urmator pentru a fi folosite pentru
finantarea în continuare a programelor.
ART. 20
Programele se monitorizeaza si se evalueaza de catre reprezentantul institutiei
finantatoare, inclusiv prin participarea directa la actiunile programului.
CAP. 4
Decontarea cheltuielilor
ART. 21
(1) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica va evidentia si va raporta
separat cheltuielile legate de suma primita drept finantare, conform modelului
prezentat în anexa nr. 3, si va pastra în arhiva proprie originalele
chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii
contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
(2) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa prezinte
institutiei finantatoare rapoarte intermediare si conturi de executie pentru
sumele primite, la termenele stabilite în conventia de finantare, precum
si raportul final întocmit potrivit modelului prezentat în anexa
nr. 5.
ART. 22
Persoanele abilitate, prin împuternicire scrisa semnata de conducatorul
organizatiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea cheltuielilor,
în termen de 30 de zile de la terminarea actiunii.
CAP. 5
Dispozitii finale
ART. 23
Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de organizatia
neguvernamentala în vederea sustinerii programului aprobat pentru finantare
contin, alaturi de sigla organizatiei sau a partenerilor care sunt implicati
în desfasurarea programelor, si sigla institutiei finantatoare.
ART. 24
Controlul asupra activitatilor desfasurate de organizatiile neguvernamentale
sau de persoanele juridice care au beneficiat de finantare din bugetul de stat,
din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau din
bugetele locale se exercita, dupa caz, de serviciile specializate ale autoritatilor
si institutiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind
finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de
sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, precum si de alte
institutii de control abilitate de lege.
ART. 25
Unitatea subordonata care acorda finantarea din bugetul de stat, din bugetul
Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale,
dupa caz, prezinta anual, pâna la sfârsitul trimestrului I, un raport
de activitate institutiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale întocmite
de comisia de evaluare si selectie si de comunicare a rezultatului selectarii.
ART. 26
Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 si 5 fac parte integranta din prezentele criterii
de selectare.
ANEXA 1
la criteriile de selectare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Localitatea ....................., str. ..................... nr. ........,
judetul .....................................
Telefon ....................., fax .....................
Numarul si data înscrierii legale: Dosar nr. .....................
Sentinta civila nr. ..................... din data de ....................,
pronuntata de ...............................
Institutia care a acordat avizul în vederea obtinerii personalitatii
juridice ..................................................................
Codul fiscal ............................................
Numarul contului bancar .................................
Banca ...................................................
(denumirea si sediul)
Numele si prenumele presedintelui si al directorului economic
(sau al contabilului-sef) ...................................
CERERE
În numele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................,
în deplina cunostinta a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000
privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale
de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul
sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale,
aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, va rog sa aprobati
participarea organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................
prin programul .................................................................
...............................................................................,
la selectia de programe care se va organiza în data de .......................
.
Declar ca subsemnatul si organizatia pe care o reprezint vom respecta prevederile
legale în vigoare si vom coopera cu institutia finantatoare. Declar, de
asemenea, pe propria raspundere ca datele, informatiile si documentele prezentate
corespund realitatii.
Presedintele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice,
..............................................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ..................... Localitatea .......................
Stampila .................
ANEXA 1a)
la criteriile de selectare
REZUMATUL PROGRAMULUI
(maximum 1 pagina)
1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
5. Grupurile-tinta
...............................................................................
...............................................................................
6. Activitatile principale
...............................................................................
...............................................................................
7. Rezultate asteptate
...............................................................................
...............................................................................
ANEXA 1b)
la criteriile de selectare
DESCRIERE A PROGRAMULUI
(maximum 10 pagini)
1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Introducere
...............................................................................
...............................................................................
5. Justificarea programului
...............................................................................
(contextul national/international al problematicii de sanatate publica abordate
în cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea locala,
pentru
grupurile-tinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele
alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor etc.)
6. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
7. Obiective
...............................................................................
...............................................................................
8. Metodologie
...............................................................................
(tip de studiu, tipul programului, grupuri-tinta)
9. Abilitati si competente ale personalului implicat
...............................................................................
...............................................................................
10. Activitati
...............................................................................
(enuntarea fiecarei activitati, specificarea responsabilului activitatii
respective, specificarea resurselor - personal, echipament, timp etc. -,
precum si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, desfasurarea
activitatilor în timp si modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama
Gant, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot
face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare,
descrierea subprogramelor din structura programului în cazul programelor
complexe si etapizate)
Diagrama Gant
________________________________________________________________________
| Activitati |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|
| | I | II | III| IV | V | VI | VII|VIII| IX | X | XI |XII |
|____________|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|
11. Asigurarea continuitatii programului ...................................
a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finantate activitatile dupa încetarea
finantarii de la Guvern), daca este cazul;
b) din punct de vedere institutional (posibilitatea de functionare a structurilor
care sustin implementarea activitatilor la sfârsitul prezentului program),
daca este cazul;
c) din punct de vedere al continuitatii la nivelul politicilor (impactul structural
al programului, daca va conduce la îmbunatatirea legislatiei, a codurilor
de conduita, a metodelor etc.), daca este cazul.
12. Indicatorii de performanta/evaluare ....................................
................................................................................
13. Buget ..................................................................
(explicitarea bugetului pe activitati)
14. Rezultate asteptate
................................................................................
(cum va îmbunatati programul situatia grupurilor-tinta; cum va îmbunatati
programul capacitatile manageriale si tehnice ale grupurilor-tinta si/sau
ale partenerilor, daca este cazul; impactul la nivelul comunitatii;
descrierea posibilitatilor de replicare si extindere a rezultatelor programului)
ANEXA 2
la criteriile de selectare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .....................
Localitatea ......................, str. ....................... nr. ......,
judetul .......................,
telefon .................., fax .....................
SCRISOARE DE INTENTIE
Titlul programului:
.................. "..............................................."
.......
................................................................................
................................................................................
care se va desfasura ...........................................................
(locul si perioada)
................................................................................
Subsemnatul, ...............................................................
...............................................................................,
(numele, prenumele si adresa)
în calitate de .................................................................
...............................................................................,
(functia si organizatia)
declar ca voi participa activ la implementarea programului mai sus mentionat,
în situatia în care acesta va fi aprobat pentru finantare din bugetul
................................................................................
în urma selectiei de programe din data de ......................................
Data ..........................
Semnatura .....................
Stampila ......................
ANEXA 3
la criteriile de selectare
ADRESA DE ÎNAINTARE
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
............................................................................
localitatea .............................., str. ................. nr. ....,
judetul .....................................
telefon .........................., fax ..........................,
numar (de înregistrare de la organizatie) .........................
Catre
.....................................................
(denumirea institutiei finantatoare)
Va înaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii ....................
care a avut loc în ............................., în perioada .................,
(localitatea) (data)
în valoare de ...................................... lei, conform documentelor
justificative anexate:
____________________________________________________________________________
| Nr. | Felul, numarul si data | Emitent | Denumirea | Valoarea |
| crt. | documentului justificativ | | cheltuielilor | cheltuielilor |
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
Decontul mai cuprinde urmatoarele documente:
a) lista de participanti;
b) bonul de consum pentru materialele consumabile - copie si nota de intrare-receptie
- copie (daca este cazul);
c) tabel nominal referitor la transport (daca este cazul);
d) contract de colaborare, ordin de plata (daca este cazul);
e) nota de evaluare.
Semnatura presedintelui Semnatura contabilului (director economic)
........................... ............................................
Stampila organizatiei
ANEXA 4
la criteriile de selectare
Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .........................
Reprezentant legal ........................
...........................................
...........................................
(numele, prenumele, adresa,
B.I./C.I., seria, nr.)
În baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, se încheie astazi ............................ prezenta
CONVENTIE DE FINANTARE
Între
institutia finantatoare ..................................., cu sediul în
........................., telefon ..............., cod fiscal ................,
cont de virament nr. ..................................., deschis la
.........................., reprezentata de ...................................,
(se precizeaza functia)
si
organizatia neguvernamentala/persoana juridica ............................,
cu sediul în ........................................, telefon ................,
cod fiscal ......................, cont de virament nr. .......................,
deschis la .................................., reprezentata de
....................................................., presedintele/directorul
(numele si prenumele)
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice.
CAP. 1
Obiectul conventiei
ART. 1
Institutia finantatoare asigura în anul .............. o finantare în
limita sumei de ........................ lei, de la bugetul ..........................,
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice ...............................
pentru desfasurarea programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei
familiei.
CAP. 2
Obligatiile organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
ART. 2
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica, în calitate de beneficiar
al finantarii, are urmatoarele obligatii:
a) sa foloseasca finantarea în mod exclusiv pentru activitatile sau programele
în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei pentru care a depus
documentatia de prezentare;
b) în momentul solicitarii decontarilor partiale din transele de finantare,
sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare de activitate si
financiare;
c) sa prezinte institutiei finantatoare, în termen de 15 zile de la data
încetarii conventiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul si verificarile structurii de control a institutiei
finantatoare si ale altor institutii de control abilitate de lege în legatura
cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita;
e) în cazul nerespectarii prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze,
în termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei din partea structurii
de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate
potrivit dispozitiilor legale în vigoare care se aplica impozitelor si
taxelor datorate bugetului de stat.
CAP. 3
Obligatiile institutiei finantatoare
ART. 3
Institutia finantatoare are, în raport cu obiectul conventiei, urmatoarele
obligatii:
a) sa asigure fondurile reprezentând finantarea stabilita;
b) sa acorde asistenta de specialitate în desfasurarea activitatilor si
programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
ART. 4
Plata fondurilor se realizeaza prin virament în contul nr. .............................,
deschis de organizatia neguvernamentala/persoana juridica ..............................
la Banca .............................., cu sediul în ...................................
.
ART. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli al programului este redat în anexa nr.
4a) la prezenta conventie, care constituie parte integranta a acesteia.
ART. 6
Eliberarea sumelor catre primitor se va face în .............. transe,
pe baza documentelor justificative. Prima transa este considerata avans.
ART. 7
Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe este stabilit dupa cum urmeaza:
a) transa I (avans) ................;
b) transa a II-a ...................;
c) transa a III-a ..................;
d) transa a IV-a .................. .
ART. 8
(1) La solicitarea urmatoarei transe primitorul trebuie sa prezinte finantatorului
un raport privind stadiul implementarii programului din punct de vedere fizic,
financiar si al contributiei organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
si documentele adecvate, justificând utilizarea a cel putin 75% din transa
anterioara. Restul de cel mult 25% se justifica cu ocazia formularii solicitarii
pentru urmatoarea transa.
(2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupa caz, în functie de
nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului. Justificarea
utilizarii ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii
programului.
(3) Sumele alocate, ramase necheltuite dupa finalizarea programului, vor fi
returnate institutiei finantatoare, în termen de maximum 30 de zile.
CAP. 4
Proceduri de încetare a conventiei
ART. 9
Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia notificarii
deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile de la data
notificarii.
ART. 10
(1) În cazul în care organizatia neguvernamentala/persoana juridica
nu respecta conditiile prezentei conventii, prin neutilizarea finantarii în
scopul activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare
si finale la termenul stabilit sau împiedicarea structurii de control
sa verifice actele financiar-contabile, institutia finantatoare are dreptul
de a decide oricând încetarea aplicarii conventiei, notificând
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea platilor si solicitând
restituirea sumelor acordate cu titlu de finantare.
(2) Daca organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu este de acord cu
restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.
CAP. 5
Clauze speciale
ART. 11
(1) Daca o cauza de forta majora provoaca imposibilitatea totala sau partiala,
temporara ori definitiva de executare a conventiei, partea afectata de cauza
de forta majora va fi exonerata de raspundere privind îndeplinirea obligatiilor
sale pentru perioada în care aceasta îndeplinire este împiedicata
sau întârziata de cauza de forta majora.
(2) Partea care invoca forta majora este obligata sa comunice celeilalte parti,
în termen de 30 de zile de la aparitia cauzei de forta majora, existenta
acesteia, prin notificare scrisa însotita de acte doveditoare.
ART. 12
Nerespectarea obligatiilor asumate de catre organizatia neguvernamentala/persoana
juridica da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii fondurilor
care constituie finantarea pâna la reglementarea situatiei.
ART. 13
În cazul în care organizatia neguvernamentala/persoana juridica
înceteaza activitatea sau programul în domeniul sanatatii publice
si protectiei familiei, bunurile dobândite prin finantare se pun la dispozitie
institutiei finantatoare pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii
publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în conditiile legii.
ART. 14
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica va evidentia si va raporta separat
sumele primite drept finantare si cheltuielile efectuate din acestea.
ART. 15
(1) Modificarea prezentei conventii se poate face numai cu acordul partilor,
prin act aditional.
(2) Partea care are initiativa modificarii va notifica în scris celeilalte
parti propria propunere. Partea care primeste notificarea respectiva se obliga
sa raspunda în termen de 15 zile lucratoare de la primirea acesteia.
(3) În cazul în care partile convin modificarea prezentei conventii,
aceasta se va realiza prin încheierea unui act aditional.
ART. 16
(1) Orice neîntelegere care decurge din interpretarea si aplicarea prezentei
conventii va fi solutionata de parti, pe cale amiabila, în termen de 30
de zile calendaristice de la notificarea acesteia.
(2) În cazul în care partile nu ajung la un consens pe cale amiabila,
neîntelegerile vor fi solutionate potrivit prevederilor legale în
vigoare.
ART. 17
(1) În masura în care nu vin în contradictie cu prevederile
acestei conventii, la executarea si interpretarea ei se vor aplica prevederile
Codului civil si alte reglementari în vigoare.
(2) Prezenta conventie, inclusiv anexa la aceasta, a fost încheiata în
doua exemplare, ambele având valoare de original si constituind împreuna
un singur act juridic.
ART. 18
(1) Prezenta conventie intra în vigoare la data semnarii ei de catre ambele
parti si este valabila pâna la închiderea programului.
(2) Perioada de implementare a programului este de ........... luni.
(3) Utilizarea alocatiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevazute
în prezenta conventie este interzisa si atrage desfiintarea ei, fara interventia
instantei judecatoresti sau a celei de arbitraj, dupa caz.
(4) În cazul în care primitorului i s-a notificat desfiintarea prezentei
conventii din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile
de la data primirii notificarii sa restituie finantatorului toate sumele primite.
(5) În cazul restituirii sumelor primite, primitorul datoreaza penalitati
calculate la nivelul si potrivit prevederilor legale referitoare la penalitatile
datorate pentru neplata la termen a creantelor bugetare.
Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .....................
Semnatura Semnatura
L.S. L.S.
ANEXA 4a)
la conventia de finantare
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .......................
Programul ............................................................
BUGETUL
de venituri si cheltuieli al programului
- mii lei -
VENITURI - TOTAL,
din care:
1. Contributia organizatiilor
neguvernamentale/persoane juridice (a+b+..........),
constând din:
a) contributie proprie ....................
b) donatii (daca este cazul) ....................
c) sponsorizari (daca este cazul) ....................
d) alte surse (se vor nominaliza) ....................
2. Sume primite de la buget (a+b+c) ....................
a) de la bugetul de stat ....................
b) de la bugetul local ....................
c) de la bugetul Fondului national unic de asigurari
sociale de sanatate ....................
3. CHELTUIELI - TOTAL,
din care:
a) cheltuieli de personal
....................................... ....................
b) cheltuieli materiale si servicii
....................................... ....................
c) cheltuieli de capital
....................................... ....................
ANEXA 5
la conventia de finantare
RAPORT FINAL
Conventia nr. ...........................................
Data încheierii conventiei ..............................
Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .......................................
Adresa ..................................................
Telefon/fax .............................................
Data înaintarii raportului ..............................
Institutia, numele, prenumele si functia persoanei care a primit raportul ......................................
I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor desfasurate pâna la data întocmirii
raportului:
(Descrierea va cuprinde: grupul-tinta, activitatile desfasurate, bugetul, resursele
umane, colaborarea cu alte organizatii.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
Au putut fi desfasurate aceste activitati în timpul planificat? DA/NU
(Daca NU, explicati si propuneti masurile ce pot fi luate pentru realizarea
activitatilor prevazute în conventie.)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport
cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori
de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor si programelor
în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei:
(Explicati de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor
ori programelor.)
5. Alte comentarii (dupa caz):
II. Raport financiar
1. Date despre organizatia neguvernamentala/persoana juridica finantata:
- cont bancar nr. .................., deschis la Banca .....................
(denumirea si sediul)
- persoana cu drept de semnatura ................................... .
(numele si prenumele)
2. Date despre finantare:
- valoarea finantarii de la bugetul de stat, bugetul Fondului national unic
de asigurari sociale de sanatate sau de la bugetul local, în conformitate
cu conventia ........................;
- valoarea finantarii la data întocmirii raportului ......................;
- dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .................;
- soldul în lei la sfârsitul perioadei de raportare, conform extrasului
de cont .......................... .
3. Se anexeaza actele justificative, în copie, în conformitate cu
prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
4. Se anexeaza contul de executie, în copie.
5. Executia bugetului de venituri si cheltuieli al programului .....................
este prezentata în anexa la prezentul raport final [conform modelului
din anexa nr. 5a)].
Presedintele/directorul organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)
Responsabilul de program/activitati,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)
Responsabilul financiar al organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
.......................................
(numele, prenumele si semnatura)
Data ....................
Stampila
ANEXA 5a)
la raportul final
Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Programul .................................................................
EXECUTIA
bugetului de venituri si cheltuieli
______________________________________________________________________________
| | Buget |Executie| % |
| Categorii de venituri si cheltuieli |aprobat| |col. 2|
| | | |------|
| | | |col. 1|
|______________________________________________________|_______|________|______|
| A | 1 | 2 | 3 |
|______________________________________________________|_______|________|______|
| VENITURI - TOTAL | | | |
| 1. contributie proprie | | | |
| 2. donatii | | | |
| 3. sponsorizari | | | |
| 4. alte surse | | | |
| a) ............................................ | | | |
| b) ............................................ | | | |
| 5. sume primite de la bugetul de stat | | | |
| 6. sume primite de la bugetul local | | | |
| 7. sume primite de la bugetul Fondului national unic | | | |
| de asigurari sociale de sanatate | | | |
| CHELTUIELI - TOTAL .............................., | | | |
| din care: de la bugetul .......................... | | | |
| 1. Cheltuieli de personal (inclusiv deplasari în | | | |
| tara), | | | |
| din care: | | | |
| de la bugetul .................................... | | | |
| 2. Cheltuieli materiale si servicii, din care: | | | |
| de la bugetul .................................... | | | |
| din acestea: | | | |
| 2.1. Medicamente si materiale sanitare | | | |
| 2.2. Întretinere si gospodarire (posta, telefon etc.;| | | |
| furnituri de birou etc.) | | | |
| 2.3. Materiale si prestari de servicii cu caracter | | | |
| functional | | | |
| 2.4. Obiecte de inventar de mica valoare | | | |
| 2.5. Carti si publicatii | | | |
| 2.6. Alte cheltuieli | | | |
| 3. Cheltuieli de capital, din care: | | | |
| de la bugetul .................................. | | | |
|______________________________________________________|_______|________|______|
Presedinte (director),
..............................
Responsabil de program, Responsabil financiar,
........................... ..........................
---------------