HOTARÂRE Nr. 97 din 23 ianuarie 2003
pentru aprobarea Criteriilor de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, în comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si a modului de finantare a acestora
EMITENT: GUVERNUL ROMÂNIEI
PUBLICATA ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 127 din 27 februarie 2003

În temeiul art. 107 din Constitutie si al art. 3 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002,

Guvernul României adopta prezenta hotarâre.

ARTICOL UNIC
Se aproba Criteriile de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, în comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora, prevazute în anexa care face parte integranta din prezenta hotarâre.

PRIM-MINISTRU
ADRIAN NASTASE

Contrasemneaza:
Ministrul sanatatii si familiei,
Daniela Bartos

Ministrul apararii nationale,
Ioan Mircea Pascu

Ministru de interne,
Ioan Rus

p. Ministrul lucrarilor publice,
transporturilor si locuintei,
Tudor Florescu,
secretar de stat

p. Ministrul justitiei,
Alexe Ivanov Costache,
secretar de stat

p. Ministrul finantelor publice,
Gheorghe Gherghina,
secretar de stat

ANEXA 1

CRITERIILE DE SELECTARE
a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care pot participa la realizarea, în comun cu ministerele si institutiile publice, a unor activitati sau programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, precum si modul de finantare a acestora

CAP. 1
Dispozitii generale

ART. 1
În întelesul prezentei hotarâri, termenii de mai jos se definesc astfel:
a) organizatii neguvernamentale - persoane juridice de drept privat fara scop patrimonial care desfasoara activitati în interes general sau în interesul unor colectivitati locale, constituite de catre persoane fizice sau juridice, în conformitate cu prevederile Ordonantei Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociatii si fundatii;
b) alte persoane juridice - persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei;
c) activitate - interventie care se realizeaza pentru atingerea unui obiectiv specific, bine definit, în care se utilizeaza resurse bine precizate pe o anumita durata;
d) program - set coerent de activitati care utilizeaza resurse existente reunite pentru oferirea catre o populatie definita a unor servicii organizate într-o maniera coerenta, în timpul si în locul necesar pentru atingerea obiectivelor elaborate pentru rezolvarea unei probleme concrete;
e) institutie finantatoare - Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, Casa Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice locale si alte institutii publice cu atributii în domeniul finantarii sanatatii si unitatile subordonate acestora.
ART. 2
(1) Organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei pot participa în comun cu ministerele si institutiile publice prevazute la art. 1 lit. e) la realizarea unor programe de sanatate publica si protectia familiei.
(2) Finantarea programelor de sanatate publica si protectia familiei se asigura, în conditiile legii, din bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si bugetele locale, în sistem de parteneriat financiar.
ART. 3
(1) Finantarea organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei se face în urma unei proceduri de selectie, pe baza criteriilor de selectare si în limita fondurilor aprobate anual cu aceasta destinatie.
(2) Parteneriatul financiar se stabileste prin conventie de finantare încheiata între partile care trebuie sa realizeze programele în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.

CAP. 2
Procedura de selectare a organizatiilor neguvernamentale sau a altor persoane juridice

SECTIUNEA 1
Criteriile de admitere la selectie

ART. 4
Pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale, filialele organizatiilor neguvernamentale având cont bancar propriu sau alte persoane juridice care îndeplinesc cumulativ urmatoarele conditii:
a) au mai desfasurat programe anterioare în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
b) nu au scop lucrativ si sunt legal constituite.
ART. 5
Nu pot participa la procedura de selectare organizatiile neguvernamentale sau alte persoane juridice care au în obiectul lor de activitate furnizarea unor servicii de sanatate publica si protectia familiei, aflate în urmatoarele situatii:
a) organizatiile interne ale partidelor politice;
b) filialele organizatiilor neguvernamentale straine care nu sunt constituite ca persoane juridice române, potrivit legii;
c) autoritatile administratiei publice centrale sau locale si institutiile publice si serviciile publice descentralizate ale acestora;
d) agentii economici;
e) au conturile bancare blocate ca urmare a unei hotarâri judecatoresti;
f) nu au respectat o conventie de finantare anterioara sau au prezentat declaratii inexacte la o participare anterioara la procedura de selectare.

SECTIUNEA a 2-a
Anuntul public al organizarii selectiei de programe

ART. 6
(1) Selectia programelor propuse de organizatiile neguvernamentale sau de alte persoane juridice care îndeplinesc conditiile de participare la selectie, prevazute la art. 4, se organizeaza, în limita fondurilor disponibile, în termen de maximum 60 de zile de la aprobarea bugetului pe anul în curs.
(2) Selectia de programe se face publica cu 30 de zile înainte de împlinirea termenului de depunere a documentatiei de prezentare.
(3) Anuntul public privind data, ora si locul de desfasurare a selectiei de programe se face prin intermediul unui ziar central, precum si al paginii de Internet a institutiei finantatoare si, suplimentar, dupa caz, la dorinta institutiei finantatoare, într-un cotidian local.
(4) Continutul minim al anuntului publicitar trebuie sa cuprinda:
a) denumirea si sediul institutiei finantatoare;
b) denumirea programelor de sanatate publica si protectia familiei, promovate de institutia finantatoare, în domeniul carora se vor desfasura activitatile sau programele finantate;
c) locul de unde se pot obtine informatiile necesare referitoare la conditiile de participare la selectie;
d) locul si data limita de depunere a documentatiei;
e) locul si data de anuntare a rezultatelor selectiei.
(5) Domeniul programelor finantate, anuntat conform alin. (4), va fi acelasi cu cel anuntat în mod obligatoriu în mass-media cu cel putin 6 luni înainte de aprobarea bugetului pe anul în curs.

SECTIUNEA a 3-a
Continutul documentatiei de prezentare

ART. 7
(1) Cererea de participare la selectia de programe, întocmita conform modelului prevazut în anexa nr. 1, precum si celelalte modele de formulare prevazute în anexele nr. 1a), 1b) si 2 se obtin, la cerere, de la sediul institutiei finantatoare.
(2) La cererea de participare se anexeaza în mod obligatoriu urmatoarele documente, în plic sigilat, care se deschide în ziua selectiei:
a) rezumatul programului, prezentat conform anexei nr. 1a), în maximum o pagina;
b) programul descris în detaliu, în maximum 10 pagini, cuprinzând justificarea programului si obiectivele, indicatorii de performanta, perioada de derulare, modul de realizare a obiectivelor, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare, descrierea subprogramelor din structura programului, în cazul programelor complexe si etapizate, resursele necesare si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, precum si posibilitatile de continuare a programului dupa încetarea finantarii, conform anexei nr. 1b);
c) documentele de constituire a organizatiei neguvernamentale sau a altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1), precum actul constitutiv, statutul si actele aditionale, hotarârea judecatoreasca definitiva, în copii legalizate;
d) scrisoarea, respectiv scrisorile de intentie a partenerului, respectiv partenerilor declarati în program, prin care acestia confirma participarea la program, în cazul celor de cooperare; scrisoarea de intentie se redacteaza pe hârtie cu antetul organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1), cu o data de cel mult 30 de zile în urma, si contine numele, adresa si functia persoanei responsabile, legal autorizata sa reprezinte organizatia partenera, numele persoanei de contact, denumirea organizatiei, confirmarea participarii la program, locul si perioada de desfasurare, conform anexei nr. 2;
e) raportul de activitate al organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1) pe anul precedent în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
f) curriculum vitae al responsabilului de program, precum si curriculum vitae al conducatorului organizatiei neguvernamentale sau al altei persoane juridice prevazute la art. 2 alin. (1);
g) ultimul extras de cont;
h) situatiile financiare anuale la data de 31 decembrie a anului precedent, înregistrate la directiile generale ale finantelor publice judetene, respectiv la administratiile finantelor publice ale sectoarelor municipiului Bucuresti;
i) date privind situatia juridica a sediului, autorizatia sanitara, de acreditare si alte avize sau aprobari prevazute de lege, care sa ateste posibilitatea acordarii serviciilor de sanatate publica, conform obiectului de activitate al solicitantului.
ART. 8
Cererile de solicitare a participarii la selectie se arhiveaza la sediul institutiei finantatoare.

CAP. 3
Evaluarea si finantarea programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei

SECTIUNEA 1
Evaluarea cererilor

ART. 9
Criteriile de evaluare pe baza carora se acorda finantarea sunt urmatoarele:
a) încadrarea programului în contextul programelor din domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, promovate de Ministerul Sanatatii si Familiei, ministerele cu retea sanitara proprie, Casa Nationala de Asigurari de Sanatate, Casa Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, Casa de Asigurari de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, organele administratiei publice locale si de alte institutii publice cu atributii în domeniul finantarii sanatatii;
b) înscrierea programului în cadrul prioritatilor de sanatate publica si protectia familiei ale comunitatii locale;
c) conceptia programului:
- obiective clar definite;
- concordanta între scop - obiective - mod de realizare;
d) buget realist, în concordanta cu capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura desfasurarea activitatilor sau programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, pe perioada finantarii, la standardele propuse;
e) impactul social al programului, caracterul de noutate, gradul de adresabilitate al programului, grupul-tinta bine definit si marimea acestuia, capacitatea informativa si educativa a programului, marimea coeficientului de multiplicare a rezultatelor programului, modalitatile de mediatizare;
f) capacitatea organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice de a asigura contributia financiara, resursele umane ori materiale ale acestora, posibilitatea de atragere în program a altor surse de finantare, precum sponsorizari, donatii, necesare desfasurarii activitatilor sau programelor conform obiectivelor programului;
g) realizarea programelor în parteneriat cu structuri guvernamentale sau neguvernamentale;
h) experienta organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
ART. 10
(1) Pe baza criteriilor de evaluare se acorda urmatorul punctaj:
a) pentru înscrierea programului în prioritatile de sanatate publica si protectia familiei ale comunitatii locale - maximum 5 puncte;
b) pentru obiective clar definite, masurabile si capacitatea programului de a asigura atingerea lor - maximum 10 puncte;
c) pentru concordanta între scop - obiective - mod de realizare - maximum 10 puncte;
d) pentru realizarea programului în parteneriat cu alte structuri guvernamentale sau neguvernamentale interne - maximum 15 puncte sau internationale - maximum 20 de puncte;
e) pentru contributia programului la integrarea europeana - maximum 20 de puncte;
f) pentru capacitatea educativ-formativa a programului - maximum 10 puncte;
g) pentru capacitatea de continuare a programului dupa încetarea finantarii - maximum 20 de puncte;
h) pentru raportul cost/eficienta prognozat - maximum 10 puncte;
i) pentru nivelul implicarii materiale a organizatiei - maximum 10 puncte;
j) pentru concordanta dintre implicarea resurselor umane si activitatile propuse - maximum 10 puncte;
k) pentru capacitatea organizatiei de a atrage si alte surse de finantare, precum sponsorizari, donatii si altele - maximum 10 puncte;
l) pentru caracterul inovator al programului - maximum 15 puncte;
m) pentru complexitatea programului - maximum 10 puncte;
n) pentru promovarea imaginii institutiei finantatoare - maximum 10 puncte.
(2) Pot primi finantare doar programele care realizeaza minimum 90 de puncte.
(3) Selectia pentru finantare a programelor care realizeaza 90 de puncte se va face în limita bugetului existent, în ordinea descrescatoare a punctajului obtinut.
ART. 11
Criteriile de respingere a dosarelor continând programul propus sunt urmatoarele:
a) propunerea de alte activitati decât cele din domeniul sanatatii publice si protectiei familiei;
b) depunerea incompleta a documentatiei;
c) solicitarea remunerarii personalului propriu care nu este implicat în desfasurarea programului respectiv;
d) propunerea de activitati care nu concorda cu scopurile si obiectivele declarate în statutul organizatiei neguvernamentale;
e) solicitarea achizitionarii de echipamente de birotica si informatizare, precum si alte bunuri care nu sunt legate de activitatile programului;
f) propunerea de calatorii individuale, schimburi în cadrul formarii profesionale;
g) propunerea de activitati generatoare de profit;
h) acordarea unui punctaj sub cel minim de 90 de puncte de catre comisia de evaluare si selectie;
i) solicitarea finantarii unor activitati care au fost demarate înainte de depunerea cererii de finantare.
ART. 12
(1) Evaluarea cererilor de finantare pentru programele depuse de organizatiile neguvernamentale care desfasoara activitati în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei se face de o comisie de evaluare si selectie, având urmatoarea componenta:
a) directorul/directorul adjunct al institutiei cu atributii în domeniul finantarii sanatatii;
b) reprezentantul Ministerului Sanatatii si Familiei, al ministerului cu retea sanitara proprie, al Casei Nationale de Asigurari de Sanatate, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Apararii, Ordinii Publice, Sigurantei Nationale si Autoritatii Judecatoresti, al Casei Asigurarilor de Sanatate a Ministerului Lucrarilor Publice, Transporturilor si Locuintei, al organelor administratiei publice locale sau al altor institutii publice cu atributii în domeniul finantarii sanatatii, dupa caz, în functie de institutia care organizeaza selectia de programe;
c) un medic având specialitatea în sanatate publica si management sau competenta în managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiei finantatoare;
d) un medic având specialitatea în sanatate publica si management sau competenta în managementul serviciilor de sanatate din cadrul institutiilor subordonate Ministerului Sanatatii si Familiei, în cazul în care în institutia finantatoare nu exista personal cu aceasta calificare profesionala;
e) un reprezentant al unei organizatii neguvernamentale care nu se regaseste în lista de solicitanti, selectat în mod aleatoriu, cu statut de observator.
(2) Comunicarea rezultatului selectiei programelor se face în scris, prin întocmirea unui proces-verbal în 3 exemplare, în termen de cel mult 7 zile de la data întrunirii comisiei.
(3) Procesul-verbal de evaluare prin care se valideaza rezultatele comisiei se semneaza în mod obligatoriu de reprezentantul institutiei prevazute la alin. (1) lit. b).
(4) Rezultatul selectiei programelor este informatie publica si apare pe pagina de Internet a institutiei finantatoare, precum si în ziarul central care a publicat anuntul referitor la selectia de programe, în maximum 3 zile de la selectie.
(5) Cererea de finantare se poate aproba si conditionat, organizatia neguvernamentala solicitanta având obligatia ca în termen de 7 zile de la comunicarea rezultatului sa confirme în scris acceptarea sau neacceptarea conventiei de finantare, termen dupa care se considera ca aceasta nu a fost acceptata, iar programele se elimina de la finantare, locurile lor fiind preluate de programele eliminate, în ordinea descrescatoare a punctajului.
ART. 13
Contestatiile la rezultatul final al selectiei se depun la institutia finantatoare, în termen de maximum 7 zile de la publicarea rezultatului selectiei.
ART. 14
Institutia finantatoare are obligatia de a reanaliza programele organizatiilor neguvernamentale contestatare, în termen de 3 zile de la expirarea termenului de depunere a contestatiei, în cadrul comisiei de evaluare si selectie, cu conditia ca reprezentantul institutiei finantatoare prevazut la art. 12 alin. (1) lit. b) sa fie înlocuit de o alta persoana cu competente similare.
ART. 15
Comunicarea raspunsului la contestatie se efectueaza în scris la organizatia neguvernamentala contestatara, în termen de 3 zile de la întrunirea comisiei.

SECTIUNEA a 2-a
Acordarea finantarii

ART. 16
Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica încheie conventie de finantare, în forma scrisa, cu institutia finantatoare, conform modelului prezentat în anexa nr. 4, cu maximum 14 zile înainte de demararea programului.
ART. 17
(1) Contributia minima a organizatiei neguvernamentale sau a persoanei juridice la realizarea programului este de 20% din bugetul total al programului.
(2) Contributia minima a organizatiei poate fi partial sau integral reprezentata de resursele umane sau materiale ale programului, precum munca voluntarilor, munca personalului implicat în program, dar neremunerat din suma solicitata de la institutia finantatoare, utilizarea sediului, echipamente puse la dispozitie pentru realizarea programului.
ART. 18
În cazul existentei si a altor surse de finantare decât cele ale organizatiei neguvernamentale, respectiv ale persoanei juridice sau institutiei finantatoare, acestea au obligatia de a mentiona explicit existenta surselor de finantare, destinatia fondurilor, cuantumul resurselor atrase, precum si cotele de contributie ale fiecarei parti la finantarea programului dupa acoperirea unei parti a costului programului din celelalte surse.
ART. 19
(1) Institutiile finantatoare, dupa caz, analizeaza lunar nivelul sumelor solicitate de organizatia neguvernamentala sau de persoana juridica si stabilesc creditele bugetare necesare, conform documentelor justificative.
(2) Plata catre beneficiar a sumei aprobate se face în transe, dupa cum urmeaza:
a) prima transa, de cel mult 25% din suma aprobata, în termen de 7 zile de la încheierea conventiei de finantare;
b) diferenta pâna la totalul sumei acordate se plateste fie prin decontari partiale, pâna la încheierea actiunilor circumscrise programului, fie integral, la sfârsitul acestora.
(3) Cu exceptia primei transe, celelalte transe de finantare se acorda numai dupa prezentarea documentelor de justificare a cheltuielilor din transa precedenta.
(4) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa transmita institutiei finantatoare, la termenele si în conditiile stabilite prin dispozitiile legale în vigoare, contul de executie privind modul de utilizare a sumelor primite drept finantare.
(5) Din sumele ce urmeaza a se acorda nu se pot efectua cheltuieli de personal, pentru personalul care nu este implicat în desfasurarea programului respectiv, iar cheltuielile materiale si de servicii de natura cheltuielilor cu întretinerea si reparatiile mijloacelor fixe, cheltuieli administrative sau cheltuieli de capital de natura investitiilor se pot efectua în limita a 10% din bugetul programului, calculat pe categorii de cheltuieli.
(6) Disponibilitatile provenite din alocatiile bugetare destinate finantarii programelor, ramase la finele exercitiului bugetar în conturile structurilor de implementare, se reporteaza în anul urmator pentru a fi folosite pentru finantarea în continuare a programelor.
ART. 20
Programele se monitorizeaza si se evalueaza de catre reprezentantul institutiei finantatoare, inclusiv prin participarea directa la actiunile programului.

CAP. 4
Decontarea cheltuielilor

ART. 21
(1) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica va evidentia si va raporta separat cheltuielile legate de suma primita drept finantare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3, si va pastra în arhiva proprie originalele chitantelor si ale celorlalte documente financiar-contabile, potrivit Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
(2) Organizatia neguvernamentala sau persoana juridica are obligatia sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare si conturi de executie pentru sumele primite, la termenele stabilite în conventia de finantare, precum si raportul final întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 5.
ART. 22
Persoanele abilitate, prin împuternicire scrisa semnata de conducatorul organizatiei neguvernamentale, depun documentele privind decontarea cheltuielilor, în termen de 30 de zile de la terminarea actiunii.

CAP. 5
Dispozitii finale

ART. 23
Materialele de lucru sau cele promotionale care sunt elaborate de organizatia neguvernamentala în vederea sustinerii programului aprobat pentru finantare contin, alaturi de sigla organizatiei sau a partenerilor care sunt implicati în desfasurarea programelor, si sigla institutiei finantatoare.
ART. 24
Controlul asupra activitatilor desfasurate de organizatiile neguvernamentale sau de persoanele juridice care au beneficiat de finantare din bugetul de stat, din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau din bugetele locale se exercita, dupa caz, de serviciile specializate ale autoritatilor si institutiilor prevazute la art. 1 din Ordonanta Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, precum si de alte institutii de control abilitate de lege.
ART. 25
Unitatea subordonata care acorda finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale, dupa caz, prezinta anual, pâna la sfârsitul trimestrului I, un raport de activitate institutiei ierarhic superioare, pe baza proceselor-verbale întocmite de comisia de evaluare si selectie si de comunicare a rezultatului selectarii.
ART. 26
Anexele nr. 1, 1a), 1b), 2, 3, 4 si 5 fac parte integranta din prezentele criterii de selectare.

ANEXA 1
la criteriile de selectare

Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Localitatea ....................., str. ..................... nr. ........,
judetul .....................................
Telefon ....................., fax .....................
Numarul si data înscrierii legale: Dosar nr. .....................
Sentinta civila nr. ..................... din data de ....................,
pronuntata de ...............................
Institutia care a acordat avizul în vederea obtinerii personalitatii
juridice ..................................................................
Codul fiscal ............................................
Numarul contului bancar .................................
Banca ...................................................
(denumirea si sediul)
Numele si prenumele presedintelui si al directorului economic
(sau al contabilului-sef) ...................................

CERERE

În numele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................,
în deplina cunostinta a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, va rog sa aprobati participarea organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice
...............................................................................
prin programul .................................................................
...............................................................................,
la selectia de programe care se va organiza în data de ....................... .
Declar ca subsemnatul si organizatia pe care o reprezint vom respecta prevederile legale în vigoare si vom coopera cu institutia finantatoare. Declar, de asemenea, pe propria raspundere ca datele, informatiile si documentele prezentate corespund realitatii.

Presedintele organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice,
..............................................................
(numele, prenumele si semnatura)

Data ..................... Localitatea .......................

Stampila .................

ANEXA 1a)
la criteriile de selectare

REZUMATUL PROGRAMULUI
(maximum 1 pagina)

1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
5. Grupurile-tinta
...............................................................................
...............................................................................
6. Activitatile principale
...............................................................................
...............................................................................
7. Rezultate asteptate
...............................................................................
...............................................................................

ANEXA 1b)
la criteriile de selectare

DESCRIERE A PROGRAMULUI
(maximum 10 pagini)

1. Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
...............................................................................
...............................................................................
2. Denumirea programului
...............................................................................
...............................................................................
3. Perioada de desfasurare a programului
...............................................................................
...............................................................................
4. Introducere
...............................................................................
...............................................................................
5. Justificarea programului
...............................................................................
(contextul national/international al problematicii de sanatate publica abordate
în cadrul programului, relevanta programului pentru comunitatea locala, pentru
grupurile-tinta, relevanta programului pentru obiectivele sale, motivele
alegerii grupurilor-tinta si a activitatilor etc.)
6. Scopul programului
...............................................................................
...............................................................................
7. Obiective
...............................................................................
...............................................................................
8. Metodologie
...............................................................................
(tip de studiu, tipul programului, grupuri-tinta)
9. Abilitati si competente ale personalului implicat
...............................................................................
...............................................................................
10. Activitati
...............................................................................
(enuntarea fiecarei activitati, specificarea responsabilului activitatii
respective, specificarea resurselor - personal, echipament, timp etc. -,
precum si planificarea colectarii si/sau utilizarii acestora, desfasurarea
activitatilor în timp si modul cum se interfereaza folosindu-se Diagrama
Gant, termenele intermediare de finalizare a unor actiuni la care se pot
face raportari intermediare sau se pot acorda transele de finantare,
descrierea subprogramelor din structura programului în cazul programelor
complexe si etapizate)

Diagrama Gant
________________________________________________________________________
| Activitati |Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|Luna|
| | I | II | III| IV | V | VI | VII|VIII| IX | X | XI |XII |
|____________|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|____|

11. Asigurarea continuitatii programului ...................................
a) din punct de vedere financiar (cum vor fi finantate activitatile dupa încetarea finantarii de la Guvern), daca este cazul;
b) din punct de vedere institutional (posibilitatea de functionare a structurilor care sustin implementarea activitatilor la sfârsitul prezentului program), daca este cazul;
c) din punct de vedere al continuitatii la nivelul politicilor (impactul structural al programului, daca va conduce la îmbunatatirea legislatiei, a codurilor de conduita, a metodelor etc.), daca este cazul.
12. Indicatorii de performanta/evaluare ....................................
................................................................................
13. Buget ..................................................................
(explicitarea bugetului pe activitati)
14. Rezultate asteptate
................................................................................
(cum va îmbunatati programul situatia grupurilor-tinta; cum va îmbunatati
programul capacitatile manageriale si tehnice ale grupurilor-tinta si/sau
ale partenerilor, daca este cazul; impactul la nivelul comunitatii;
descrierea posibilitatilor de replicare si extindere a rezultatelor programului)

ANEXA 2
la criteriile de selectare

Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .....................
Localitatea ......................, str. ....................... nr. ......,
judetul .......................,
telefon .................., fax .....................

SCRISOARE DE INTENTIE

Titlul programului:
.................. "..............................................." .......
................................................................................
................................................................................
care se va desfasura ...........................................................
(locul si perioada)
................................................................................
Subsemnatul, ...............................................................
...............................................................................,
(numele, prenumele si adresa)
în calitate de .................................................................
...............................................................................,
(functia si organizatia)
declar ca voi participa activ la implementarea programului mai sus mentionat, în situatia în care acesta va fi aprobat pentru finantare din bugetul
................................................................................
în urma selectiei de programe din data de ......................................

Data ..........................
Semnatura .....................
Stampila ......................

ANEXA 3
la criteriile de selectare

ADRESA DE ÎNAINTARE

Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica
............................................................................
localitatea .............................., str. ................. nr. ....,
judetul .....................................
telefon .........................., fax ..........................,
numar (de înregistrare de la organizatie) .........................

Catre
.....................................................
(denumirea institutiei finantatoare)

Va înaintam alaturat decontul de cheltuieli al actiunii ....................
care a avut loc în ............................., în perioada .................,
(localitatea) (data)
în valoare de ...................................... lei, conform documentelor justificative anexate:
____________________________________________________________________________
| Nr. | Felul, numarul si data | Emitent | Denumirea | Valoarea |
| crt. | documentului justificativ | | cheltuielilor | cheltuielilor |
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|
|______|___________________________|_________|_______________|_______________|

Decontul mai cuprinde urmatoarele documente:
a) lista de participanti;
b) bonul de consum pentru materialele consumabile - copie si nota de intrare-receptie - copie (daca este cazul);
c) tabel nominal referitor la transport (daca este cazul);
d) contract de colaborare, ordin de plata (daca este cazul);
e) nota de evaluare.

Semnatura presedintelui Semnatura contabilului (director economic)
........................... ............................................

Stampila organizatiei

ANEXA 4
la criteriile de selectare

Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .........................
Reprezentant legal ........................
...........................................
...........................................
(numele, prenumele, adresa,
B.I./C.I., seria, nr.)

În baza prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 54/2000 privind finantarea din bugetul de stat, din bugetul Fondului de asigurari sociale de sanatate si din bugetele locale a unor activitati si programe în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, desfasurate de organizatii neguvernamentale, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 423/2002, se încheie astazi ............................ prezenta

CONVENTIE DE FINANTARE

Între
institutia finantatoare ..................................., cu sediul în ........................., telefon ..............., cod fiscal ................, cont de virament nr. ..................................., deschis la
.........................., reprezentata de ...................................,
(se precizeaza functia)
si
organizatia neguvernamentala/persoana juridica ............................, cu sediul în ........................................, telefon ................, cod fiscal ......................, cont de virament nr. ......................., deschis la .................................., reprezentata de
....................................................., presedintele/directorul
(numele si prenumele)
organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice.

CAP. 1
Obiectul conventiei

ART. 1
Institutia finantatoare asigura în anul .............. o finantare în limita sumei de ........................ lei, de la bugetul .........................., organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice ............................... pentru desfasurarea programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.

CAP. 2
Obligatiile organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice

ART. 2
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica, în calitate de beneficiar al finantarii, are urmatoarele obligatii:
a) sa foloseasca finantarea în mod exclusiv pentru activitatile sau programele în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei pentru care a depus documentatia de prezentare;
b) în momentul solicitarii decontarilor partiale din transele de finantare, sa prezinte institutiei finantatoare rapoarte intermediare de activitate si financiare;
c) sa prezinte institutiei finantatoare, în termen de 15 zile de la data încetarii conventiei, un raport final de activitate;
d) sa accepte controlul si verificarile structurii de control a institutiei finantatoare si ale altor institutii de control abilitate de lege în legatura cu modul de utilizare a fondurilor ce constituie finantarea primita;
e) în cazul nerespectarii prevederilor legale în vigoare, sa ramburseze, în termen de 15 zile de la data comunicarii somatiei din partea structurii de control, sumele primite, precum si penalitatile aferente acestora, calculate potrivit dispozitiilor legale în vigoare care se aplica impozitelor si taxelor datorate bugetului de stat.

CAP. 3
Obligatiile institutiei finantatoare

ART. 3
Institutia finantatoare are, în raport cu obiectul conventiei, urmatoarele obligatii:
a) sa asigure fondurile reprezentând finantarea stabilita;
b) sa acorde asistenta de specialitate în desfasurarea activitatilor si programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei.
ART. 4
Plata fondurilor se realizeaza prin virament în contul nr. ............................., deschis de organizatia neguvernamentala/persoana juridica .............................. la Banca .............................., cu sediul în ................................... .
ART. 5
Bugetul de venituri si cheltuieli al programului este redat în anexa nr. 4a) la prezenta conventie, care constituie parte integranta a acesteia.
ART. 6
Eliberarea sumelor catre primitor se va face în .............. transe, pe baza documentelor justificative. Prima transa este considerata avans.
ART. 7
Nivelul avansului, precum si al celorlalte transe este stabilit dupa cum urmeaza:
a) transa I (avans) ................;
b) transa a II-a ...................;
c) transa a III-a ..................;
d) transa a IV-a .................. .
ART. 8
(1) La solicitarea urmatoarei transe primitorul trebuie sa prezinte finantatorului un raport privind stadiul implementarii programului din punct de vedere fizic, financiar si al contributiei organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice si documentele adecvate, justificând utilizarea a cel putin 75% din transa anterioara. Restul de cel mult 25% se justifica cu ocazia formularii solicitarii pentru urmatoarea transa.
(2) Cuantumul ultimei transe va fi rectificat, dupa caz, în functie de nevoile reale identificate, în vederea finalizarii programului. Justificarea utilizarii ultimei transe se va efectua înainte de momentul închiderii programului.
(3) Sumele alocate, ramase necheltuite dupa finalizarea programului, vor fi returnate institutiei finantatoare, în termen de maximum 30 de zile.

CAP. 4
Proceduri de încetare a conventiei

ART. 9
Fiecare dintre parti poate revoca prezenta conventie, cu conditia notificarii deciziei celeilalte parti. Revocarea produce efecte dupa 30 de zile de la data notificarii.
ART. 10
(1) În cazul în care organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu respecta conditiile prezentei conventii, prin neutilizarea finantarii în scopul activitatilor pentru care a fost alocata, neprezentarea rapoartelor intermediare si finale la termenul stabilit sau împiedicarea structurii de control sa verifice actele financiar-contabile, institutia finantatoare are dreptul de a decide oricând încetarea aplicarii conventiei, notificând organizatiei neguvernamentale/persoanei juridice anularea platilor si solicitând restituirea sumelor acordate cu titlu de finantare.
(2) Daca organizatia neguvernamentala/persoana juridica nu este de acord cu restituirea sumelor, partea vatamata se poate adresa instantei de judecata.

CAP. 5
Clauze speciale

ART. 11
(1) Daca o cauza de forta majora provoaca imposibilitatea totala sau partiala, temporara ori definitiva de executare a conventiei, partea afectata de cauza de forta majora va fi exonerata de raspundere privind îndeplinirea obligatiilor sale pentru perioada în care aceasta îndeplinire este împiedicata sau întârziata de cauza de forta majora.
(2) Partea care invoca forta majora este obligata sa comunice celeilalte parti, în termen de 30 de zile de la aparitia cauzei de forta majora, existenta acesteia, prin notificare scrisa însotita de acte doveditoare.
ART. 12
Nerespectarea obligatiilor asumate de catre organizatia neguvernamentala/persoana juridica da dreptul celeilalte parti sa dispuna suspendarea platii fondurilor care constituie finantarea pâna la reglementarea situatiei.
ART. 13
În cazul în care organizatia neguvernamentala/persoana juridica înceteaza activitatea sau programul în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei, bunurile dobândite prin finantare se pun la dispozitie institutiei finantatoare pentru a fi distribuite, cu titlu gratuit, unei institutii publice cu profil similar sau pentru a fi valorificate în conditiile legii.
ART. 14
Organizatia neguvernamentala/persoana juridica va evidentia si va raporta separat sumele primite drept finantare si cheltuielile efectuate din acestea.
ART. 15
(1) Modificarea prezentei conventii se poate face numai cu acordul partilor, prin act aditional.
(2) Partea care are initiativa modificarii va notifica în scris celeilalte parti propria propunere. Partea care primeste notificarea respectiva se obliga sa raspunda în termen de 15 zile lucratoare de la primirea acesteia.
(3) În cazul în care partile convin modificarea prezentei conventii, aceasta se va realiza prin încheierea unui act aditional.
ART. 16
(1) Orice neîntelegere care decurge din interpretarea si aplicarea prezentei conventii va fi solutionata de parti, pe cale amiabila, în termen de 30 de zile calendaristice de la notificarea acesteia.
(2) În cazul în care partile nu ajung la un consens pe cale amiabila, neîntelegerile vor fi solutionate potrivit prevederilor legale în vigoare.
ART. 17
(1) În masura în care nu vin în contradictie cu prevederile acestei conventii, la executarea si interpretarea ei se vor aplica prevederile Codului civil si alte reglementari în vigoare.
(2) Prezenta conventie, inclusiv anexa la aceasta, a fost încheiata în doua exemplare, ambele având valoare de original si constituind împreuna un singur act juridic.
ART. 18
(1) Prezenta conventie intra în vigoare la data semnarii ei de catre ambele parti si este valabila pâna la închiderea programului.
(2) Perioada de implementare a programului este de ........... luni.
(3) Utilizarea alocatiilor bugetare în alte scopuri decât cele prevazute în prezenta conventie este interzisa si atrage desfiintarea ei, fara interventia instantei judecatoresti sau a celei de arbitraj, dupa caz.
(4) În cazul în care primitorului i s-a notificat desfiintarea prezentei conventii din vina sa, acesta este obligat ca în termen de 30 de zile de la data primirii notificarii sa restituie finantatorului toate sumele primite.
(5) În cazul restituirii sumelor primite, primitorul datoreaza penalitati calculate la nivelul si potrivit prevederilor legale referitoare la penalitatile datorate pentru neplata la termen a creantelor bugetare.

Institutia finantatoare Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .....................

Semnatura Semnatura

L.S. L.S.

ANEXA 4a)
la conventia de finantare

Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica .......................
Programul ............................................................

BUGETUL
de venituri si cheltuieli al programului

- mii lei -

VENITURI - TOTAL,
din care:
1. Contributia organizatiilor
neguvernamentale/persoane juridice (a+b+..........),
constând din:
a) contributie proprie ....................
b) donatii (daca este cazul) ....................
c) sponsorizari (daca este cazul) ....................
d) alte surse (se vor nominaliza) ....................
2. Sume primite de la buget (a+b+c) ....................
a) de la bugetul de stat ....................
b) de la bugetul local ....................
c) de la bugetul Fondului national unic de asigurari
sociale de sanatate ....................
3. CHELTUIELI - TOTAL,
din care:
a) cheltuieli de personal
....................................... ....................
b) cheltuieli materiale si servicii
....................................... ....................
c) cheltuieli de capital
....................................... ....................

ANEXA 5
la conventia de finantare

RAPORT FINAL

Conventia nr. ...........................................
Data încheierii conventiei ..............................
Organizatia neguvernamentala/
Persoana juridica .......................................
Adresa ..................................................
Telefon/fax .............................................
Data înaintarii raportului ..............................

Institutia, numele, prenumele si functia persoanei care a primit raportul ......................................

I. Raport de activitate
1. Descrierea pe scurt a activitatilor desfasurate pâna la data întocmirii raportului:
(Descrierea va cuprinde: grupul-tinta, activitatile desfasurate, bugetul, resursele umane, colaborarea cu alte organizatii.)
2. Realizarea activitatilor propuse:
Au putut fi desfasurate aceste activitati în timpul planificat? DA/NU
(Daca NU, explicati si propuneti masurile ce pot fi luate pentru realizarea activitatilor prevazute în conventie.)
3. Rezultate obtinute si rezultate asteptate:
(Rezultatele obtinute si rezultatele asteptate vor fi consemnate în raport cu fiecare activitate desfasurata, în concepte masurabile, indicatori de eficienta. Anexati documente relevante, dupa caz.)
4. Propuneri pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor si programelor în domeniul sanatatii publice si protectiei familiei:
(Explicati de ce aveti nevoie pentru continuarea sau dezvoltarea activitatilor ori programelor.)
5. Alte comentarii (dupa caz):

II. Raport financiar
1. Date despre organizatia neguvernamentala/persoana juridica finantata:
- cont bancar nr. .................., deschis la Banca .....................
(denumirea si sediul)
- persoana cu drept de semnatura ................................... .
(numele si prenumele)
2. Date despre finantare:
- valoarea finantarii de la bugetul de stat, bugetul Fondului national unic de asigurari sociale de sanatate sau de la bugetul local, în conformitate cu conventia ........................;
- valoarea finantarii la data întocmirii raportului ......................;
- dobânzile bancare (cumulate pentru perioada respectiva) .................;
- soldul în lei la sfârsitul perioadei de raportare, conform extrasului de cont .......................... .
3. Se anexeaza actele justificative, în copie, în conformitate cu prevederile Legii contabilitatii nr. 82/1991, republicata.
4. Se anexeaza contul de executie, în copie.
5. Executia bugetului de venituri si cheltuieli al programului ..................... este prezentata în anexa la prezentul raport final [conform modelului din anexa nr. 5a)].

Presedintele/directorul organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)

Responsabilul de program/activitati,
....................................
(numele, prenumele si semnatura)

Responsabilul financiar al organizatiei
neguvernamentale/persoanei juridice,
.......................................
(numele, prenumele si semnatura)

Data ....................
Stampila

ANEXA 5a)
la raportul final

Organizatia neguvernamentala/Persoana juridica ............................
Programul .................................................................

EXECUTIA
bugetului de venituri si cheltuieli

______________________________________________________________________________
| | Buget |Executie| % |
| Categorii de venituri si cheltuieli |aprobat| |col. 2|
| | | |------|
| | | |col. 1|
|______________________________________________________|_______|________|______|
| A | 1 | 2 | 3 |
|______________________________________________________|_______|________|______|
| VENITURI - TOTAL | | | |
| 1. contributie proprie | | | |
| 2. donatii | | | |
| 3. sponsorizari | | | |
| 4. alte surse | | | |
| a) ............................................ | | | |
| b) ............................................ | | | |
| 5. sume primite de la bugetul de stat | | | |
| 6. sume primite de la bugetul local | | | |
| 7. sume primite de la bugetul Fondului national unic | | | |
| de asigurari sociale de sanatate | | | |
| CHELTUIELI - TOTAL .............................., | | | |
| din care: de la bugetul .......................... | | | |
| 1. Cheltuieli de personal (inclusiv deplasari în | | | |
| tara), | | | |
| din care: | | | |
| de la bugetul .................................... | | | |
| 2. Cheltuieli materiale si servicii, din care: | | | |
| de la bugetul .................................... | | | |
| din acestea: | | | |
| 2.1. Medicamente si materiale sanitare | | | |
| 2.2. Întretinere si gospodarire (posta, telefon etc.;| | | |
| furnituri de birou etc.) | | | |
| 2.3. Materiale si prestari de servicii cu caracter | | | |
| functional | | | |
| 2.4. Obiecte de inventar de mica valoare | | | |
| 2.5. Carti si publicatii | | | |
| 2.6. Alte cheltuieli | | | |
| 3. Cheltuieli de capital, din care: | | | |
| de la bugetul .................................. | | | |
|______________________________________________________|_______|________|______|

Presedinte (director),
..............................

Responsabil de program, Responsabil financiar,
........................... ..........................

---------------