|
|
DIRECŢIA DE SĂNĂTATE PUBLICĂ A JUDEŢULUI
CLUJ |
|
|
|
În atenţia LABORATOARELOR CARE SOLICITĂ INCLUDEREA ÎN SUBPROGRAM
ORDIN Nr. 881/706 din 9 iulie 2009
privind aprobarea Normelor metodologice pentru realizarea şi raportarea activităţilor specifice în cadrul subprogramului de screening pentru depistarea precoce activă a cancerului de col uterin
Conform ART. 12 si ART. 15, laboratorul care solicită includerea în subprogram va depune la Unitatea judeţeană de management, dosarul de candidatură care cuprinde următoarele documente:
(1) Laborator de analize medicale
a) copie a certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, pentru furnizorii organizaţi conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de forma lor de înfiinţare şi organizare, respectiv actul de înfiinţare sau organizare;
b) copie a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau, după caz, raportul de inspecţie eliberat de autoritatea de sănătate publică, prin care se confirmă îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevăzute de lege;
c) contul deschis la Trezoreria Statului sau la bancă;
d) copie dupa codul unic de înregistrare sau codul numeric personal (copie de pe buletinul/cartea de identitate), după caz;
e) copie dupa dovada de evaluare a furnizorului;
f) copie dupa asigurarea de răspundere civilă în domeniul medical atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data încheierii contractului, cu obligaţia furnizorului de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului, pentru toţi furnizorii care derulează subprogramul;
g) documente care fac dovada îndeplinirii criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezentele norme metodologice, corespunzătoare fiecărui tip de furnizor de servicii medicale :
Orarul stabilit (program distinct de lucru pentru realizarea activităţilor subprogramului)
Autorizaţia
sau numărul autorizatiei pentru prelucrarea datelor cu caracter
personal privind starea de sănătate emisă, în condiţiile legii, de
către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu
Caracter Personal;
(se obţine
urmând procedurile de Depunere Notificare ONLINE prezente pe
website-ul, http://www.dataprotection.ro/, secţiunea Depunere Notificare ONLINE, http://www.dataprotection.ro/notificare/ .)
Declaratie pe propria raspundere ca detin dotarea tehnică necesară pentru examinarea materialului celular cervico-vaginal prin metode şi tehnici de citologie sau anatomie patologică, după cum urmează:
aparatură
adecvată pentru efectuarea examenului Babeş-Papanicolau (citologie
convenţională şi/sau monostrat) (lista echipamentelor);
facilităţi suficiente de arhivare a frotiurilor;
echipament computerizat necesar pentru înregistrarea, stocarea şi raportarea datelor;
acces la internet;
Declaratie
pe propria raspundere ca folosesc coloraţia Papanicolau pentru
prelucrarea frotiurilor şi sistemul de clasificare Bethesda 2001 pentru
raportarea rezultatelor;
Lista medicilor ce vor fi inclusi in program
Declaratia
pe propria raspundere a cel putin un medic de laborator cum ca are
experienţa minimă de 5 ani şi peste 2.000 de frotiuri examinate în
ultimii 2 ani utilizand coloraţia Papanicolau pentru prelucrarea
frotiurilor şi sistemul de clasificare Bethesda 2001 pentru raportarea
rezultatelor;
Copia contractului de colaborare cu un
medic de specialitate anatomie patologică în vederea avizării
rezultatelor consemnate în cuprinsul formularelor FS1;
Dovada controlului extern de calitate/participării la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii cu următoarele documente:
copia contractului, în termen de valabilitate, încheiat pentru control extern de calitate/participare la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii;
raportul de evaluare
privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de
intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii;
certificat privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii, transmis casei de asigurări de sănătate în termen de 5 zile de la data emiterii acestuia;
Nota: in cazul in care laboratorul a incheiat contractual de control extern dar inca nu a avut loc prima evaluare, se va depune doar copia contractului
Declaratie pe propria raspundere ca laboratorul asigura controlul intern al calităţii în domeniul citologiei prin recitirea a minimum 10% din lamele cu rezultate negative;
Declaraţie pe propria răspundere ca se angajeaza să participe în mod regulat la programe de evaluare externă a calităţii în domeniul citologiei;
(2) Laborator de anatomie patologică
a) copie a certificatului de înregistrare în Registrul unic al cabinetelor medicale, pentru furnizorii organizaţi conform Ordonanţei Guvernului nr. 124/1998 privind organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, indiferent de forma lor de înfiinţare şi organizare, respectiv actul de înfiinţare sau organizare;
b) copie a autorizaţiei sanitare de funcţionare sau, după caz, raportul de inspecţie eliberat de autoritatea de sănătate publică, prin care se confirmă îndeplinirea condiţiilor igienico-sanitare prevăzute de lege;
c) contul deschis la Trezoreria Statului sau la bancă;
d) copie dupa codul unic de înregistrare sau codul numeric personal (copie de pe buletinul/cartea de identitate), după caz;
e) copie dupa dovada de evaluare a furnizorului;
f) copie dupa asigurarea de răspundere civilă în domeniul medical atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data încheierii contractului, cu obligaţia furnizorului de a o reînnoi pe toată perioada derulării contractului, pentru toţi furnizorii care derulează subprogramul;
g) documente care fac dovada îndeplinirii criteriilor de eligibilitate prevăzute în prezentele norme metodologice, corespunzătoare fiecărui tip de furnizor de servicii medicale :
Orarul stabilit (program distinct de lucru pentru realizarea activităţilor subprogramului)
Autorizaţia
sau numărul autorizatiei pentru prelucrarea datelor cu caracter
personal privind starea de sănătate emisă, în condiţiile legii, de
către Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu
Caracter Personal;
(se obţine
urmând procedurile de Depunere Notificare ONLINE prezente pe
website-ul, http://www.dataprotection.ro/, secţiunea Depunere Notificare ONLINE, http://www.dataprotection.ro/notificare/ .)
Declaratie pe propria raspundere ca detin dotarea tehnică necesară pentru examinarea materialului celular cervico-vaginal prin metode şi tehnici de citologie sau anatomie patologică, după cum urmează:
aparatură adecvată pentru efectuarea examenului Babeş-Papanicolau (citologie convenţională şi/sau monostrat) (lista echipamentelor);
facilităţi suficiente de arhivare a frotiurilor;
echipament computerizat necesar pentru înregistrarea, stocarea şi raportarea datelor;
acces la internet;
Declaratie pe propria raspundere ca folosesc coloraţia Papanicolau pentru prelucrarea frotiurilor şi sistemul de clasificare Bethesda 2001 pentru raportarea rezultatelor;
Lista medicilor ce vor fi inclusi in program
Declaratia pe propria raspundere a cel putin un medic de specialitate anatomo-patologie cum ca are experienţa minimă de 5 ani şi peste 2.000 de frotiuri examinate în ultimii 2 ani utilizand coloraţia Papanicolau pentru prelucrarea frotiurilor şi sistemul de clasificare Bethesda 2001 pentru raportarea rezultatelor;
Dovada controlului extern de calitate/participării la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii cu următoarele documente:
copia contractului, în termen de valabilitate, încheiat pentru control extern de calitate/participare la scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii;
raportul de evaluare privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii;
certificat privind participarea la controlul extern de calitate/scheme de intercomparare cu administratori notificaţi de Ministerul Sănătăţii, transmis casei de asigurări de sănătate în termen de 5 zile de la data emiterii acestuia;
Nota : in cazul in care laboratorul a incheiat contractual de control extern dar inca nu a avut loc prima evaluare, se va depune doar copia contractului
Declaratie
pe propria raspundere ca laboratorul asigura controlul intern al
calităţii în domeniul citologiei prin recitirea a minimum 10% din
lamele cu rezultate negative;
Declaraţie pe propria răspundere ca se angajeaza să participe în mod regulat la programe de evaluare externă a calităţii în domeniul citologiei;
(3) Laborator de referinţă
Depunerea dosarelor de canditură :
Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului Cluj - Unitatea judeţeană de management,
str. Constanţa nr. 5, etaj I, camera 111,
luni - joi orele 8:00 - 15:00, vineri orele 8:00 - 13:00;
persoana de contact Dr. Adriana Melnic, telefon 0747-777-761.